Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2009-01-13, 13:23
  #1
Medlem
Vaknade en morgon av att en propp hade gått i samma rum som min bärbara Acer dator stått, datorn var avstängd och kunde inte startas igen. Inget som helst ljud eller lyse när strömadaptern sitter i.

Vad är felet? jag köpte datorn för över 2 år sedan på elgiganten i Borlänge och jag har tyvärr inte kvar garantilappen, så jag undrar vad som finns att göra?
Citera
2009-01-13, 13:49
  #2
Medlem
laddaren, eller så har moderkortet förstörts

prova annan laddare / släng datorn sälj som defekt eller köp ny moderkorte (svårt).
Citera
2009-01-13, 13:57
  #3
Medlem
longcatislongs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bloodvessel
Vaknade en morgon av att en propp hade gått i samma rum som min bärbara Acer dator stått, datorn var avstängd och kunde inte startas igen. Inget som helst ljud eller lyse när strömadaptern sitter i.

Vad är felet? jag köpte datorn för över 2 år sedan på elgiganten i Borlänge och jag har tyvärr inte kvar garantilappen, så jag undrar vad som finns att göra?

Förmodligen har nätagget / laddaren brunnit. Prova att byt laddare, funkar finte det får du nog tragiskt konstatera att skiten är paj
Citera
2009-01-13, 15:54
  #4
Medlem
Som sagt, nätadaptern är det antagligen som har brunnit.

Kan även ha varit den som har orsakat att proppen gick från början, så byt ut den
Citera
2009-04-24, 10:18
  #5
Medlem
Glömd tråd

Hade helt glömt bort denna tråd.

jag löste detta genom att köpa en ny laddare till datorn då den andra, enligt personalen på onoff tyckte "den luktar skumt, och är nog trasig"
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback