Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2009-01-13, 13:12
  #1
Medlem
Tjena.

Såhär är det. För några dagar sen började mitt Vista få upp felmeddelanden, t.ex. "Telephony har slutat att fungera", sen "skicka information" rutorna etc etc. Inga problem direkt men man undrar ju vad det är för något.
Kom även upp "Windows Styrenhet har slutat att fungera", etc etc.

Nån dag gick, så satt jag inne på youtube och kollade på en musikvideo. Så laggar hela datorn fast i 1-2 sekunder, sen blir det Bluescreen som säger något i stil med "Datorn har återställts efter ett allvarligt fel" eller något sånt, sen efter 5 sekunder startades den om.

Den fungerar väl okej ändå nu, förutom att diverse småsaker fungerar konstigt, såsom att verktygsfältet försvinner när man öppnar Explorer eller Firefox (Använder iofs bara Firefox men ändå).
Och det störigaste av allt, är att temat ser numera ut som Windows 98 istället för Vista. Startmenyn etc etc.

Hoppas det mesta made sense. Någon som vet vad som försiggår??
Citera
2009-01-13, 13:25
  #2
Medlem
hottentotts avatar
hur lyckades du med det, jag skulle ge allt för att få windows 98 tema på vista hade jag kunnat få vista att likna windows 2000 mer hade jag nog kanske t.om använt det.
Citera
2009-01-13, 13:34
  #3
Medlem
Victor900s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hottentott
hur lyckades du med det, jag skulle ge allt för att få windows 98 tema på vista hade jag kunnat få vista att likna windows 2000 mer hade jag nog kanske t.om använt det.

Ställ in på Windows klassisk i Temainställningar
Citera
2009-01-13, 13:43
  #4
Medlem
hottentotts avatar
njaa det har jag testat det är fortfarande för mycket vista, tex finns bara "back" ingen "up" knapp och ikonerna är stora som hus trots att man har de på "normal" de blir alldeles för små när man tar "smal". Vill få bort sökrutan uppe till höger. vill få bort "organise" och "views" menyerna osv osv ja enormt mycket saker jag skulle vilja plocka bort.
Har letat febrilt efter ett pure windows 2000 eller pure xp tema men är ju ingen som gör ett sånt tyvärr.
Har just nu vista som en virtuell maskin så man kan testa runt lite jag har väl fått ner den till någolunda acceptabel nivå att jag kanske kan använda det men fortfarande massa småsaker som man igentligen inte kan leva utan.
windows 7 ser i princip likadan ut, jag hoppas bara att vista skalet är nått de utgår från i betan och att det finns mer möjligheter till andra simplare skal.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback