Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2009-01-13, 13:00
  #1
Medlem
Hej.

Har ett problem med min bärbara toshiba dator.. Det är bara då jag använder t.ex utorrent och sådan nedladdnings program. Så fort jag börjar tanka så kopplar wlan upp och ner hela tiden . Funkar hur bra som hellst då jag kör med kabel . Har formaterat, då funkade det i typ 2 dagar , sen samma sak..

Någon som vet vad de kan bero på ?
Citera
2009-01-13, 13:06
  #2
Medlem
hottentotts avatar
förmodligen d(eath)-link
köp en bättre wlan-router
Citera
2009-01-13, 13:07
  #3
Medlem
GuitarPROs avatar
Du har för dålig router :/

Gå in under Bandwith och ändra Global maximum number of connections i uTorrent..
Ställ ner det riktigt lågt först, typ 10, prova. Blir det lika får du ställa lägre, funkar det provar du att öka tills du hittar hur långt upp det är stabilt!
Citera
2009-01-13, 13:10
  #4
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GuitarPRO
Du har för dålig router :/

Gå in under Bandwith och ändra Global maximum number of connections i uTorrent..
Ställ ner det riktigt lågt först, typ 10, prova. Blir det lika får du ställa lägre, funkar det provar du att öka tills du hittar hur långt upp det är stabilt!

Okey okey , jag ska pröva Tack för tippsen !
Citera
2009-01-13, 13:21
  #5
Medlem
GuitarPROs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sniff87
Okey okey , jag ska pröva Tack för tippsen !

Prova och berätta gärna om det funkade!

Det tråkiga är att du förmodligen kommer tappa mkt hastighet på det där!

Tankar du från nån schysst sida är det ju lugnt att du bara connectar till 10 pers,
men på tex. piratebay kommer du sällan få bra speed med 10 anslutningar!
Citera
2009-01-13, 13:55
  #6
Medlem
Megaforces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GuitarPRO
Du har för dålig router :/

Gå in under Bandwith och ändra Global maximum number of connections i uTorrent..
Ställ ner det riktigt lågt först, typ 10, prova. Blir det lika får du ställa lägre, funkar det provar du att öka tills du hittar hur långt upp det är stabilt!

Det är egentligen inte routern som är för dålig, bara minnet i den som tar slut..

Man kan alltid försöka med att stänga av onödiga funktioner i den, t.ex. SPI (om i sig kan ta en hel del minne), rensa onödiga accessvariabler etc.

Även vissa synbart icke relevanta inställningar som DHCP-scopets storlek kan ha betydelse för vissa routrar reserverar minne efter scope-storleken. Har man bara 3-4 maskiner så behöver man inte ha ett scope på 100 IP-nummer.
__________________
Senast redigerad av Megaforce 2009-01-13 kl. 13:57.
Citera
2009-01-13, 13:58
  #7
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GuitarPRO
Prova och berätta gärna om det funkade!

Det tråkiga är att du förmodligen kommer tappa mkt hastighet på det där!

Tankar du från nån schysst sida är det ju lugnt att du bara connectar till 10 pers,
men på tex. piratebay kommer du sällan få bra speed med 10 anslutningar!

Sänkte från 200 till 50.. Verkar fungera i samma hastighet och utan att koppla ner .. Ska testa att höja lite mera .. Tack så mkt för hjälpen!
Citera
2009-01-13, 16:47
  #8
Medlem
kanulas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Megaforce
Det är egentligen inte routern som är för dålig, bara minnet i den som tar slut..

Japp, alltså en dålig router!
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback