Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-04-21, 14:49
  #133
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JoeBiden
Alltså. Vad är det för typ av dejt? Inget fel att dricka lite innan man träffar en dam, men det beror ju på situationen. Du kommer troligtvis lukta lite alkohol, men beroende på sammanhang är det kanske okej.

Annars skulle jag tipsa dig att sänka en iskall (mycket viktigt) Arboga 10,2. Det r rätt så lagom för ditt case tror jag!

Tack för svar!

Ska iväg och handla nu så blir att leta upp en Arboga då
2017-04-22, 11:10
  #134
Medlem
vikingrods avatar
Ja du, snabbt full?
I går sänkte jag en kvarting Dworek (vodka) vid 7 på kvällen. Sen drack jag tre öl i lagom takt innan spriten small till. Kvart över sju var jag packad.
Helt tom mage och lite uttorkad hjälpte. Blev en trevlig kväll.
2017-04-23, 13:56
  #135
Medlem
Freddeiboi98s avatar
Om du vill bli full snabbt så drick Arboga 10,2 eller vodka. Annars kan du också dricka marinella ☺
Jag vart full snabbt när jag drack Åbro 7,3. Jag kände mig halvfull efter bara 2-3 styckna.
2017-04-23, 14:48
  #136
Medlem
maxorrs avatar
absint 70-80% som droppas i varsamt i några bärs med 7,0% effekt . Ger nog fullt ös eller att du ramlar under bordet och kommer inte upp
2018-07-28, 11:04
  #137
Medlem
Freddeiboi98s avatar
Vill du ha öl så drick 4 sju komma tvåor. Annars kan du ta 7 5cl shots på en gång. Då blir man garanterat full.
2018-08-07, 23:41
  #138
Medlem
Avsiktarens avatar
Det rekommenderas en hel del om att dricka starksprit. Nej anser jag. Problemet med starksprit är att den är så stark att det är svårt att dricka och skall man blanda groggar eller spä ut den blir resultatet lätt att man dricker något lika starkt som lättöl som visserligen är lättare att dricka en lättöl. Drick istället ett starkare öl på minst 7 % eller ett lättdrucket vin.
2018-08-07, 23:45
  #139
Medlem
Swe1227s avatar
Det är väl inte så svårt att dricka sprit om man man låter bli att känna efter. Senast drack jag 2 tolvor vodka efter varandra på krogen. Det känner man av snabbt!
2018-08-08, 10:12
  #140
Medlem
Avsiktarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Swe1227
Det är väl inte så svårt att dricka sprit om man man låter bli att känna efter. Senast drack jag 2 tolvor vodka efter varandra på krogen. Det känner man av snabbt!

Kul för dig.
2018-08-08, 10:23
  #141
Medlem
flaskborstes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mocken
Doppa en tampong i sprit och för in den rektalt. Det slår till med en gång, går direkt ut i blodet.
Som extra bonus slipper du dålig andedräkt.

Att trycka upp en tampong med 40% sprit i baken kommer att svida och torka ut slemhinnorna inne i analen. Bättre då att doppa den i mindre stark alkohol som starköl eller lättvin.

I grundskolan var det några tjejer som sades ha gjort detta för att komma in på skolans "Disco" om man luktade alkohol så blev man inte insläppt. Om det är sant eller inte vet jag dock inte har aldrig hört någon som bevisligen berusat sig på detta sätt.

Dock fungerar det ju med olika typer av droger och då oftast med lite högre effekt än om man sväljer drogerna.
2018-08-08, 10:39
  #142
Medlem
Det det handlar om är att få i dig alkoholen och sedan få ut den i blodet så att den kan transporteras upp till hjärnan, Det är då du får effekt.
Så blanda en star grogg med till en energidryck är nog bland det bästa. Sockret och koffeinet hjälper till att få ut alkoholen på rätt sätt.
Problemet är att det kan bli för mycket vilket gör att du somnar/Däckar i stället för att bli glad.Så drick med måtta.
Själv skulle jag nogasäga att jag själv mest druckit för att det är gott och att man slappnar av och då är ett par öl eller några glas vin tillräckligt.
Man vill ju inte vakna 8 timmar senare och upptäcka att man missat festen
2018-08-08, 16:31
  #143
Medlem
zepofans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Avsiktaren
Det rekommenderas en hel del om att dricka starksprit. Nej anser jag. Problemet med starksprit är att den är så stark att det är svårt att dricka och skall man blanda groggar eller spä ut den blir resultatet lätt att man dricker något lika starkt som lättöl som visserligen är lättare att dricka en lättöl. Drick istället ett starkare öl på minst 7 % eller ett lättdrucket vin.
Är du helt dum i huvet? Det är väl för fan bara att blanda så att det håller 10, 15 eller 20% eller vad man nu vill ha.

Ännu är det ingen som har kunnat ge ett bra svar på varför det är så viktigt att bli full fort, vad spelar det för roll om fyllan inte kommer förrän 15-20 minuter senare?
2018-08-08, 16:58
  #144
Medlem
Avsiktarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zepofan
Är du helt dum i huvet? Det är väl för fan bara att blanda så att det håller 10, 15 eller 20% eller vad man nu vill ha.

Ännu är det ingen som har kunnat ge ett bra svar på varför det är så viktigt att bli full fort, vad spelar det för roll om fyllan inte kommer förrän 15-20 minuter senare?

Det är inte bara att blanda. Man kanske inte vet hur man skall blanda. Vissa blandningar döljer spritsmaken dåligt. Jag blir full på 2 7,2or så det är bättre. Men kan man blanda bra slår det ut väl det är sant men inte alltid.

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback