Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2009-01-12, 22:15
  #1
Medlem
Jocos avatar
Nu behöver jag hjälp...

Ibland när min dator startar upp så öppnas det automatiskt ett explorerfönster med http://se.mail.yahoo.com/ som innehåll..

Jag har inte lagt så mycket energi på att ta reda på varför, nu har dock sambon börjat klaga på att samma sida dyker upp konstant när hon chattar på MSN, det är endast när man skriver in text som sidan ploppar upp, skriver man i något annat program händer inget... Vi har inte lyckats lista ut om det är någon särskilld bokstavskombination som triggar detta, men det förefaller vara slumpartat..

Jag tycker att jag har gått igenom allt möjligt under "internetalternativ" i kontrollpanelen, hittar inga spyware, och inte heller något toolbar eller något annat som är installerat. Inget som heter något med yahoo när jag kollar på diverse installerade progran. Tycker att detta är riktigt konstigt, någon som har upplevt samma eller har tips på lösning?
Citera
2009-01-12, 22:17
  #2
Medlem
systems avatar
En försiktig gissning från min sida är att du har Windows.
Citera
2009-01-12, 22:21
  #3
Medlem
Jocos avatar
Ja,

Såg nu att jag hamnade helt fel... Flytta mig gärna!
Citera
2009-01-12, 22:26
  #4
Avstängd
ExilSvensks avatar
Men vi här på Mac delen kan ge dig ett tips. Skaffa en Mac

Lovar att du slipper likadana problem.
Citera
2009-01-12, 22:33
  #5
Medlem
Jocos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ExilSvensk
Men vi här på Mac delen kan ge dig ett tips. Skaffa en Mac

Lovar att du slipper likadana problem.

Haha, kan nästan garantera att nästa inköp blir en mac, jag har blivit lite smått frälst efter att jag skaffade iPhone i sommras..
Citera
2009-01-13, 00:34
  #6
Medlem
skinner5000s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Joco
Ja,

Såg nu att jag hamnade helt fel... Flytta mig gärna!
Bifalles om du lovar mig att köpa en Mac....







hahaha nej skojar. Flyttar tråden till Datoranvändning - MS Windows

/
Mod
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback