Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 3
  • 4
2009-01-15, 05:37
  #37
Avstängd
Albanian Souls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av daniel_andersso
Ja, rätt ska vara rätt, och om du vet vilka det är så är det rätta att gå till polisen och säga vad du vet.

Jag förstår dig till fullo men sådana saker händer inte i Landskrona.
Det som inte berör dig ska du inte bry dig om, folk skjuts för bra mycket mindre.

Jag kan sätta dit 90% av alla kriminella i Landskrona ifall jag vill, jag är inte rädd för hämndaktioner mot mig. Min familj skulle utsättas för fara, mitt liv är i Landskrona, det är risker jag inte är villig att ta.

Det är lätt, sveriges lagar är trams. De har tagit många av killarna, vissa flera gånger om, men de är på fri fot efter några månader.
Citera
2009-01-15, 05:52
  #38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Albanian Soul
Jag förstår dig till fullo men sådana saker händer inte i Landskrona.
Det som inte berör dig ska du inte bry dig om, folk skjuts för bra mycket mindre.

Jag kan sätta dit 90% av alla kriminella i Landskrona ifall jag vill, jag är inte rädd för hämndaktioner mot mig. Min familj skulle utsättas för fara, mitt liv är i Landskrona, det är risker jag inte är villig att ta.

Det är lätt, sveriges lagar är trams. De har tagit många av killarna, vissa flera gånger om, men de är på fri fot efter några månader.

Lämna ett anonymt tips borde väl vara möjligt, du är väl knappast den enda som skulle kunna sätta dit dessa rånare och även 90% av de kriminella i Landskrona, och således vet inget att det är du som gjort anmälan.

Inser dock att du inte lär gå denna önskan till mötes, tycker ändå det är positivt att du givit infornation om detta i tråden, om någon polis följer denna tråd och dina uppgifter stämmer så har de fått veta att två av rånarna är 15-åringar som har längd som 10-åringar, och det borde skära ner antalet misstänkta rätt kraftigt.
Citera
2009-01-15, 17:07
  #39
Medlem
.50cals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Albanian Soul
På vilket sätt skyddar jag dom? För att jag inte vill hänga ut dom på internet?
Skärp dig människa.

Dom är parasiter i mina ögon, men rätt skall vara rätt. Jag tror inte på att hänga ut småbarn på internet. Så som det ser ut att bli i Landskrona så lär dom inte göra om det, ifall dom inte vill åka fast.

Mena kanske inte precis att du skulle hänga ut dom här, men ett brev till Kioskägaren med namnen, brev till polisen, eller PM till mig så jag själv kan skicka brevet. Ungefär så.

Du tror inte dom kommer göra det igen? Vad skulle hindra dom? All respekt för vuxna och privat egendom är som bortblåst i Landskrona, spelar ingen roll om det är Svenska ungdomar eller Invadrar ungdomar, finns ingen respekt längre. Dom gör som dom vill och vill dom ha en femhundring till nya sneakers så lär det inte hindra dom från att råna någon som blir skrämd och får men för livet!
Citera
2009-01-15, 23:45
  #40
Medlem
Sentrys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Albanian Soul
På vilket sätt skyddar jag dom? För att jag inte vill hänga ut dom på internet?
Skärp dig människa.

Dom är parasiter i mina ögon, men rätt skall vara rätt. Jag tror inte på att hänga ut småbarn på internet. Så som det ser ut att bli i Landskrona så lär dom inte göra om det, ifall dom inte vill åka fast.

Citat:
Ursprungligen postat av Albanian Soul
Det är lätt, sveriges lagar är trams. De har tagit många av killarna, vissa flera gånger om, men de är på fri fot efter några månader.

Att inte hänga ut glinen på nätet är väl ett ställningstagande att respektera. En uthänging behöver ju inte stämma heller. Men om du inte ens tipsar polisen anonymt så är det väl ändå ett sätt att skydda dem.

Sen skulle det vara trevligt med ett förtydligande av det fetmarkerade ovan, får inte ihop det riktigt. Varför skulle de inte göra om det när det i princip är riskfritt (förutom att få en påk i huvudet )

(Med lite annat händelseförlopp så hade ju detta kunnat bli en något större nyhetshändelse. Fyra 15-åringar med kniv som "försvarar" sig mot en butiksinnehavare med påk och vips, så har vi ett mordfall där straffet blir obefintligt.)
Citera
2009-01-16, 00:37
  #41
Medlem
Bobby Creeks avatar
Säg vem det var då. Känner väldigt många från Landskrona (kanske t.o.m dig Albanian Soul). Är bara lite nyfiken.. Dessutom är du anonym här.

Är du rädd för ett par 15 åringar?
Citera
2009-01-16, 06:50
  #42
Avstängd
Albanian Souls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bobby Creek
Säg vem det var då. Känner väldigt många från Landskrona (kanske t.o.m dig Albanian Soul). Är bara lite nyfiken.. Dessutom är du anonym här.

Är du rädd för ett par 15 åringar?


Jag tänker inte säga vilka det var, ifall du känner så många från Landskrona. Då är det inga problem för dig att få reda på vilka det var? Detta är tillgänglig information för nästan alla som frågar.

-

@ Sentry

Jag umgås (också) med de kriminella i Landskrona. Det har kommit så långt och detta för en tid sedan också, att folk inte gör brotten i Landskrona, då de inte vill locka hit fler poliser. Poliser är på plats mycket snabbare nu.
Civilare i varje hörn. Dom finns i affärer också, och bara väntar på att något ska hända. Folk stannar uppe om nätterna, ser de något misstänksamt så ringer de efter polis.

Det andra jag menade var/är att Sveriges lagar är ett skämt. De blir utsläppta efter några månader ifall de sköter sig där inne.

Skulle jag få bestämma skulle alla som dömts rättvist(ibland åker oskyldiga dit) som skyldiga få ett saftigt straff. Jag vill se ett mångkulturellt Landskrona utan brott. Som kan vara ett exempel på att allt kan bli bra. I nuläget så lever blattarna och svenskarna i Landskrona helt seperat, tyvärr..
Citera
2009-01-16, 12:05
  #43
Medlem
Bobby Creeks avatar
Jaja okej ^^ Känner inte några 15-16 åringar. Mest 18 och uppåt.
Citera
2009-01-16, 14:38
  #44
Medlem
Albanian soul

Men vet du var de tog vägen efter rånet?
Citera
2009-01-17, 15:29
  #45
Medlem
gumses avatar
Nytt rån några kvarter bort

Kan det vara samma killar ?


http://hd.se/skane/2009/01/16/vaepna...-servicebutik/
Citera
2009-01-23, 16:02
  #46
Medlem
gumses avatar
Uppföljning

Var inne i den aktuella butiken & stödköpte cigg i dag.
Det stod en ganska stor, skäggig & brutal biker & jobbade bakom disken idag, så jag antar att tanten har det beskydd hon behöver.
Citera
2009-01-23, 19:12
  #47
Medlem
Onkel-Ben-nys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gumse
Kan det vara samma killar ?


http://hd.se/skane/2009/01/16/vaepna...-servicebutik/
Om man läser kommentarerna så förstår man att Landskrona svenne snart fått nog.
Citera
  • 3
  • 4

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback