Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2009-01-14, 15:01
  #13
Medlem
Har också haft en sådan dröm och var nästa dag oerhört nervös inför att träffa den person jag blivit "kär" i. Lyckligtvis så försvann alla känslor jag hade med mig från drömmen för personen så fort jag började prata med henne.
Citera
2009-01-15, 02:22
  #14
Medlem
haha, modigt :P
Citera
2009-01-15, 06:39
  #15
Medlem
ja betänk att hon är en person som du har tankar om. Vad är hon för person beskriv? och dåkan de egenskaperna säga något om dig själv.

Lena

Drömspråkstolkar gärna dina drömmar över mail eller pm.
hör av dig
Citera
2009-03-07, 00:31
  #16
Medlem
mannys avatar
Har faktiskt haft en sån dröm nyligen, om bloggaren Kenza :P Jag tycker hon är skitsöt, och brukar följa hennes blogg rätt ofta.

Iallafall drömmer jag om att jag fortfarande bor i huset jag växte upp i ute på vischan, och hon ca. 2mil därifrån. Jag gillade henne, hon gillade mig och vi börjar träffas, men hennes far _hatade_ mig.
Jag började smyga in i hennes hus för att träffa henne i hemlighet, hennes farsa hittar mig varje gång och kör hem mig. När hennes pappa var borta gick vi upp på hennes vinda, där hon visade en byrå med klänningar och skit och en vinylsamling som hon fått av sin mormor, och vi satte oss ner på golvet och lyssnade på musik(kommer inte ihåg vad vi lyssnade på) och höll varandras händer. Så jävla corny. Det låg en jävla massa kläder huller om buller och jag tyckte det var galet stökigt.(Jag gillar att hålla det rent och städat hemma)
Vi hade ett ställe i skogen där vi också brukade träffas, en träkoja i en stor ek.
Det jag minns allra bäst från drömmen är när jag kommer upp bakom henne och kramar om henne i träkojan, men jag hörde aldrig någon röst eller såg hennes ansikte.
Efter det vaknade jag, och hade väldigt stor lust att söka upp bruttan och säga det åt henne, men jag hade väl fått en spark mellan benen och en polisanmälning eller något liknande..
Citera
2009-03-07, 00:53
  #17
Medlem
saftad_burks avatar
Har också varit med om det. Under drömmen känner man ren eufori och lycka, ojämförbart med det mesta från verkligheten, men när man vaknar så är man helt tom och snyftig, längtandes efter att somna igen.
Det är så jävla misslyckat, men ändå så underbart, att "bli kär" i en dröm.
Citera
2009-03-13, 01:01
  #18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sono_dio
Hej! Jag vet inte riktigt hur jag ska förklara det här men jag försöker..

Inatt drömde jag om en föredetta klasskamrat. Hon är i verkligheten en söt och helt okej tjej men i drömmen var hon underbar på alla sätt. Fastän jag bara kan ha drömt ett par timmar drömde jag att kännt henne i flera år och jag var väldigt kär i henne. Mot slutet av drömmen visade det sig att hon hade cancer och inte skulle leva länge till.

Detta resulterade i att min första impuls när jag vaknade, nästan gråtandes, var att kasta mig på telefonen och ringa för att förlara mina känslor för denna underbara tjej (hon skulle ju dö snart så det var ju lite bråttom..)


Har ni blivit såhär djupt förälskade i någon i en dröm?


eftersom drömmar skapas utav oss själva tror jag att det oftast är undermedvetandet som försöker säga något till oss så jag skulle väll tippa på att du kanske alltid haft en undermedveten grej för henne bara att du inte vetat om det. eller kanske något som hänt nyligen har fått ditt undermedvetna att vilja visa dig att saker som man har är underbara även om vi är så vana vid dem att vi inte märker det förens vi håller på att förlora det. eller nått sånt :P är ingen psykolog så jag vet inte

och nej, jag har aldrig drömt att jag blivit djupt förälskad i någon
Citera
2010-12-29, 21:27
  #19
Medlem
Intressant läsning

Anledningen till varför jag sitter här och läser om att bli kär i en person i en dröm är för det hände mig för ca 20 minuter sedan.. jag bestämde mig för att ta en liten kvälls tupplur och 2-3 timmar senare vaknar jag upp och har drömt det här.

Drömmen!

Jag hade packat för att resa till dalarna för att plugga(tror jag).. så kmr de några brudar vid buss terminalen och säger till mig att jag ska följa med på en begravning, självklart följer jag med dem och efteråt blir det fest, jag minns att jag blev svin packad och satte på någon brud. när jag vaknade (i drömmen dagen efter) så hade jag tydligen en flickvän och vi grälade som fan.. jag kunde verkligen inte ta mig ur drömmen. jag tvekade ibland på om det var verklighet lr om det var en dröm
sen vaknade jag och trodde fortfarande att jag drömde.

Det mest sjuka är att nu är jag totalt förälskad i denna flickan så det första jag gjorde var att smsa henne och faktiskt berätta vad jag nyss varit med om. Jag har haft ett förflutet med henne men jag tror att mitt undermedvetna talade om för mig att hon är den rätta!
Citera
2011-01-03, 17:42
  #20
Medlem
Jag drömde en sådan dröm för några år sedan då jag gick på gymnasiet. Jag drömde att jag var på väg till skolan och på perrongen står det en kille, utan tvekan fortfarande en av de vackraste jag sett. Jag blir knäsvag och förälskad i honom på en gång! Han kommer fram till mig och börjar prata och det visar sig att vi går i samma skola. (Måste tillägga att i drömmen har jag en svag känsla av att jag sett honom förut). Vi gör sällskap till skolan och det känns som att jag svävar på moln.
Efter ett tag vaknar jag och tänker: Jag måste få se honom igen! Och då vet jag, som i drömmen, att jag sett honom förut. Jag börjar leta hysteriskt i skolkatalogen men hittar honom inte.
Det hinner gå en vecka och plötsligt en dag möts våra blickar i matkön. Det var han! Och jag hade verkligen sett honom förut!
Bland de mest underbara drömmar jag drömt! Nu när jag tänker tillbaka på det känns det sjukt overkligt!
Kan säga att vi fick lite kontakt i verkligheten efter det men han for till USA och det tog ett tag att komma över honom :P
Citera
2012-12-06, 06:34
  #21
Medlem
Strandhuggs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pratie
Intressant läsning

Anledningen till varför jag sitter här och läser om att bli kär i en person i en dröm är för det hände mig för ca 20 minuter sedan.. jag bestämde mig för att ta en liten kvälls tupplur och 2-3 timmar senare vaknar jag upp och har drömt det här.

Drömmen!

Jag hade packat för att resa till dalarna för att plugga(tror jag).. så kmr de några brudar vid buss terminalen och säger till mig att jag ska följa med på en begravning, självklart följer jag med dem och efteråt blir det fest, jag minns att jag blev svin packad och satte på någon brud. när jag vaknade (i drömmen dagen efter) så hade jag tydligen en flickvän och vi grälade som fan.. jag kunde verkligen inte ta mig ur drömmen. jag tvekade ibland på om det var verklighet lr om det var en dröm
sen vaknade jag och trodde fortfarande att jag drömde.

Det mest sjuka är att nu är jag totalt förälskad i denna flickan så det första jag gjorde var att smsa henne och faktiskt berätta vad jag nyss varit med om. Jag har haft ett förflutet med henne men jag tror att mitt undermedvetna talade om för mig att hon är den rätta!


Jag vet att det har gått ett par år, men vad hände?
Citera
2016-12-09, 18:53
  #22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Strandhugg
Jag vet att det har gått ett par år, men vad hände?

Ursäkta sent svar

Jag fastnade i ett annat förhållande i 6 år. Tjejen jag hade en dröm om kontaktade mig bara några få dagar efter att mitt förhållande hade tagit slut, vilket hon inte visste. Vi snackade men är överens om att vi inte skulle kunna få ett förhållande till att fungera, nöjda med vänskapen och behåller hellre spänningen i tankarna.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback