Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2009-01-12, 08:14
  #1
Medlem
jagvetdetduintes avatar
Någon som har koll på vad det var för svartklubb som skall ha bommats igen. Det stod även Nazistklubb på GT. För mig framstår det mer som allmän provokation då man både ser davidstjärnor, anarkistsymboler och snedställda svastikor.

http://www.gt.se/nyheter/1.1428080/p...mot-svartklubb
http://www.gp.se/gp/jsp/Crosslink.jsp?d=113&a=469187
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article4159534.ab

Jag är sjukt bitter för att det finns så lite svartklubbar i Göteborg, vet att det fanns några kvällar i somras, men jag kan inte scenen riktigt. Är det någon som har bättre koll?

"edit lade till länk från aftonbladet"
__________________
Senast redigerad av jagvetdetduinte 2009-01-12 kl. 08:16.
Citera
2009-01-12, 09:19
  #2
Medlem
skullcombos avatar
jag är också nyfiken hoppas att någon svarar på tråden
Citera
2009-01-12, 16:44
  #3
Medlem
BombKatts avatar
Jag har varit där flera gånger.

Livemusik, skeva människor och allmänt roligt klotter på väggarna. Dock ingen nazism, haha. Jag gillar också svartklubbar som fan, och förstår inte riktigt vad vitsen var med att stänga ner stället. Det var ändå några pundare som brutit upp dörren och stulit koppar, och ingen använde stället. Fram tills strax efter jul, då folk ställde in instrument, förstärkare, värmeelement och liknande.

Jag hoppas jag får uppleva något liknande ställe någon gång snart, för det var fan trevligt.
Citera
2009-01-13, 04:40
  #4
Medlem
5starGs avatar
hahaha, kompisars/bekantas kompisar som hade denna. rätt kul att alla tidningar kallar det naziklubb när även judestjärnor och anarkistsymboler målats där inne. inga av dom är varken nazister, judar eller anarkister vad jag vet...
Citera
2009-05-27, 14:42
  #5
Medlem
En liten pundarklubb, 15-18 åringar som startade den.
Känner en som var med bland dom, han är 15.

Vad jag fattat det som är den bara massor drägg.
Hade lokalen i en övergiven verkstad.
Citera
2009-05-27, 15:04
  #6
Medlem
Jag är en av huvudarrangörerna på senaste Club Hata, är halvblatte så det är inget nazistiskt med den :P
__________________
Senast redigerad av amensentis 2009-05-27 kl. 15:11.
Citera
2009-05-27, 15:06
  #7
Avstängd
SacreBleus avatar
Vad är grejen med svartklubbar? Mindre inträdespris? Billigare dryck? Likasinnade människor?

Vad är det för skillnad mellan en svartklubb och en vanlig klubb, dra gärna för och nackdelar, ni som brukar hänga på sådana ställen.
Citera
2009-05-27, 15:14
  #8
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SacreBleu
Vad är grejen med svartklubbar? Mindre inträdespris? Billigare dryck? Likasinnade människor?

Vad är det för skillnad mellan en svartklubb och en vanlig klubb, dra gärna för och nackdelar, ni som brukar hänga på sådana ställen.


Alla släpps in, man får knarka, köpa billig sprit och leva djävul bäst man vill :P
Citera
2009-05-27, 15:46
  #9
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SacreBleu
Vad är grejen med svartklubbar? Mindre inträdespris? Billigare dryck? Likasinnade människor?

Vad är det för skillnad mellan en svartklubb och en vanlig klubb, dra gärna för och nackdelar, ni som brukar hänga på sådana ställen.

Ja, skillnaden mellan en svart- och vanlig klubb är att du endast hittar tattare på den förstnämnda.
Citera
2009-05-27, 17:16
  #10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SacreBleu
Vad är grejen med svartklubbar? Mindre inträdespris? Billigare dryck? Likasinnade människor?

Vad är det för skillnad mellan en svartklubb och en vanlig klubb, dra gärna för och nackdelar, ni som brukar hänga på sådana ställen.

Minderåriga släpps väll också in, kan ju dem tycka vara en fördel.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback