Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2023-02-10, 11:43
  #5641
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av King.Fishsticks
Tack för ditt svar!
Jag bestämde mig för att anlita cv akuten och då fick jag tillbaka den här https://imgur.com/a/YBW6hCj.
Tyvärr kan jag inte skicka pm då jag inte är tillräckligt aktiv här för att kunna skicka pm

Det där var fanimej det sämsta CV jag sett.

Tar de betalt för det där?

Jag gör ett klockrent CV som är hundra gånger bättre på 10 minuter.
Citera
2023-02-22, 20:15
  #5642
Medlem
Hej,

Jag jobbar som konsult och ska bli överrekryterad till företaget. Håller på att skriva ett cv men jag får totalt hjärnsläpp.

Jag jobbat som projektgenjör överlämning, har har listat ut mina arbetsuppgifter men vet inte hur jag ska skriva det bättre. Hoppas någon kan hjälpa mig här.

Arbetsuppgifter
https://imgur.com/a/BmWx8u7

Tack
Citera
2023-02-27, 11:22
  #5643
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OlleN
Hej,

Jag jobbar som konsult och ska bli överrekryterad till företaget. Håller på att skriva ett cv men jag får totalt hjärnsläpp.

Jag jobbat som projektgenjör överlämning, har har listat ut mina arbetsuppgifter men vet inte hur jag ska skriva det bättre. Hoppas någon kan hjälpa mig här.

Arbetsuppgifter
https://imgur.com/a/BmWx8u7

Tack

Länken funkar inte FYI (for your info)
Citera
2023-03-02, 17:05
  #5644
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FrankScalice
Kommer inte igång med att skriva mitt cv så jag funderar på att anlita någon. Hittade www.cv-akuten.com och cvgruppen någon som har testat dem? Vilken var bäst?

Testade både CV-akuten och cvgruppen.
Mitt CV från CV-akuten blev så här

https://imgur.com/a/tZ5YW6j

OnT: Kostade 300 kr och kom snabbt!
Edit; Lyckas inte ladda upp CV:t från cvgruppen, men kan skicka på PM.
Citera
2023-03-09, 11:40
  #5645
Medlem
AdolfHimmlers avatar
felpost
Citera
2023-03-30, 09:48
  #5646
Medlem
Huhhhhhs avatar
Skrivit ett personligt brev och cv på en arbetsansökan. Blev kontaktad och intervju bokad som skulle ta ”en kvart”

Känns ganska klart?
Citera
2023-03-31, 04:42
  #5647
Medlem
Bunnys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Huhhhhh
Skrivit ett personligt brev och cv på en arbetsansökan. Blev kontaktad och intervju bokad som skulle ta ”en kvart”

Känns ganska klart?
Hur ska någon på FB kunna bedöma det?
Citera
2023-03-31, 04:46
  #5648
Medlem
Bunnys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FrankScalice
Testade både CV-akuten och cvgruppen.
Mitt CV från CV-akuten blev så här

https://imgur.com/a/tZ5YW6j

OnT: Kostade 300 kr och kom snabbt!
Edit; Lyckas inte ladda upp CV:t från cvgruppen, men kan skicka på PM.
Den som skrivit texterna behöver lära sig när man ska använda punkt och när man ska använda kommatecken.
Citera
2023-05-10, 11:54
  #5649
Medlem
Kort fråga, jag har jobbat som konsult med tre olika uppdrag på olika företag.

Hur lägger jag bäst upp detta i ett cv? Skriver jag enbart konsult och sedan nedan vilka uppdrag jag haft i punktform?

Jag har tidigare även haft ett uppdrag som konsult i två år, där det företaget sedan anställde mig på heltid. Separerar jag detta? Vill gärna att det ska framkomma att jag jobbade på samma plats i fyra år, bara hälften som konsult och hälften anställd hos företaget där uppdraget var?
Det var 100 % även som konsult.
Citera
2023-06-15, 13:47
  #5650
Medlem
Ska man adressera rekryterarens namn i början av ett personligt brev? Om vi säger att jobbet jag söker har en ansvarig rekryterare vid namn Anders Andersson. Är det då lämplig att börja det personliga brevet "Hej Anders Andersson" eller något liknande?
Citera
2023-07-03, 17:36
  #5651
Medlem
Nihennas avatar
Behöver uppdatera mitt CV då det känns osäkert på mitt jobb och det är mycket möjligt att jag behöver se mig om efter nytt snart. Feedback uppskattas! Fattas något? Är något överflödigt?

Citat:
CV – Nihenna

Profil:
Motiverad och målinriktad med lång erfarenhet inom både grafik, layout, projektledning och
key accounting.

Som mål har jag att etablera mig på en arbetsplats, att ge resultat och att se mig själv växa inom det bolaget. Jag är väldigt intresserad av att lära mig nytt, tar mig gärna an nya utmaningar och kommer väl överens med mina kollegor.

Yrkeserfarenhet:

Grafiker och projektledare på <företag>, 2013-2023.

Grafiker: Främst så hanterades layoutarbeten. Framför allt inom Adobe InDesign men också Adobe Illustrator, Photshop, Microsoft Powerpoint och Word. Kunder jag har layoutat för består bland annat utav Ellos, Jula, Kappahl, LaRedoute och Panduro.

Projektledning: Projektledning, key accounting och kundansvar. Uppgifter bestod främst av att bilda en relation med kunder, leda arbetet och agera mellanhand mellan kund och översättare samt att ha ett ekonomiskt tänk för att maximera vinst och kundnöjdhet.

Inventerare på Överskottsbolaget, 2012.

Servitör på Café Y, Spanien, somrar 2009-2011.
Serverade gäster
Förberedde råvaror
Lagade måltider
Städade efter stängning

Deltid ”allt-i-allo” hos advokatbyrån X, 2011.
Arkivering
Utskick av brev
Gjorde i ordning fikabröd
Städade undan och andra sysslor för att få allt på kontoret att fungera smidigt

Telefonförsäljare hos hörselskadades riksförbund, 2009.

Utbildning:
X Gymnasium, Digital Produktion 2004-2008
Komvux för komplettering av betyg (Lernia/ABF/Göteborgs folkuniversitet/NTI) 2010-2012.
Filmvetenskap 30p på Göteborgs Universitet 2012-2013.

Övriga meriter:
Bartenderutbildning på Göteborgs bartenderskola.
Ett flertal medaljer inom schack och fäktning.
Volontärarbete på diverse sport- och musikevent.

Foto:
Jag är utbildad fotograf och väldigt fotointresserad, och spenderar mycket av min fritid med detta.
Min portfolio ligger på <länk>

Språk:
Svenska – Modersmål.
Engelska – Flytande i skrift och tal.
Spanska – Bra i skrift, hyggligt i tal.

Övrigt:
Jag har B-körkort, dock inte tillgång till egen bil.

Känns som att delen med "Foto" är rätt irrelevant och kan tas bort, men jag vet inte.
Jag försöker hålla CV:t rätt kort och konsist, så kan jag försöka slicka röv för de specifika företagen i mitt personliga brev.

Jag försöker också framhäva mitt nuvarande jobb då de jag hade tidigare enbart var ströjobb, och detta är det yrke där jag verkligen utvecklats och hittat vad jag gillar att jobba inom.
__________________
Senast redigerad av Nihenna 2023-07-03 kl. 17:41.
Citera
2023-09-03, 22:42
  #5652
Medlem
Sqrbankens avatar
Till er med inblick!

Ska kasta in en ansökan till ett företag som antingen kan göras till en man eller en kvinna inom samma HR-diety. Samma ålder. Lika snygga. Redan här ett test av nått slag? (Precis allt verkar vara det som rör HR inbillar jag mig).

Instinktiv så ville jag (man) slänga iväg mina handlingar till kvinnan (nästan alltid kvinnor, trots allt) men då kanske snuskpelle-larmet går ("eller nått") medan en riktad uppvakning gentemot herrn kanske aktiverar man-som-hatar-kvinnor-larmet.

Vem fan vet i dagens läge och första gången som jag stött på detta binära val, faktiskt. Hur kulle ni resonera/göra? =)
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback