Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2009-01-11, 17:44
  #1
Medlem
hej
Undrar om nån vet om det är möjligt att få datorn att starta en viss tid på dygnet automatiskt? Typ att den startas kl 06.00 varje morgon.?
Det är så att jag sover borta nästan alla vardagar, och vill inte ha på datorn dygnet runt. Jag har så jag kan fjärrstyra den men då måste den vara på jämnt.
Citera
2009-01-11, 17:47
  #2
Medlem
På de flesta datorer kan du ställa in det i BIOS. Att den ska starta en viss tid.
Annars kan du sätta att den ska starta när strömmen slås på, och sätta en timer.
Citera
2009-01-11, 17:49
  #3
Medlem
kklasens avatar
Det går om det går att ställa in i bios.

Om inte kan du ställa in att datorn ska starta så fort dem får ström. Köp sedan en fjärrstyrd kontakt, med fjärrkontroll. Till den köper ma en annan fjärrkontroll som man kan programmera för att stänga av och sätta på strömmen en viss tid varje dag för den kontakt datorn sitter i.

Sådana finns på diverse affärer som t.ex. kjell o co. eller clas ohlson.

Edit:
Citat:
Ursprungligen postat av HerrNilsson
På de flesta datorer kan du ställa in det i BIOS. Att den ska starta en viss tid.
Annars kan du sätta att den ska starta när strömmen slås på, och sätta en timer.

Jag vart tydligen inte först
En vanlig timer funkar ju också ja
Citera
2009-01-11, 18:40
  #4
Medlem
tack. ska kolla i bios om jag kan få den att starta
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback