2009-01-11, 06:02
Medlem
Takeshis avatar
Tjena. Har tänkt köpa en stationär dator som kommer användas till att spel lite, inga jättekrävande spel. Som max kanske BF2 eller Wow. Men är inte ute efter en speldator. Mycket hdd utrymme är ett plus, snabb dator rent generellt, t.ex. kunna ha flera program uppe samtidigt utan att uppleva lagg eller andra problem. Har kikat på siba, onoff, elgiganten och lite andra, är helst ute efter paketpris, med skärm osv. Är inte så insatt i att sätta ihop egen dator men jag tar gärna emot tips. Har sett att folk satt ihop billiga och bra datorer på datorbutiken.se osv. Men helst paketpris utan för mycket krångel.

Budget (kr):
5000-7000 :-

Hur snart behöver du datorn?:
Inom 1 månad
Användandet av datorn
-Kontorsarbete/surfande: Ja
-Bildredigering: Väldigt lite
-Videoredigering: Väldigt lite
-Musikproduktion: Nej
-Annat: Ska kunna köra flera program / applikationer utan att uppleva lagg eller liknande.

Typ av spel kommer att spelas?: Kan hända att jag lirar BF2, kanske Wow. Ej gamerdator jag är ute efter.
Ska operativsystem ingå?: Ja. Vista

Ska skärm ingå?: Ja.

Kommer du att bygga datorn själv?: Nej, men kan tänka mig beställa den i delar och att butiken fixar det om ni kan föreslå en komplett dator.

Är överklockning aktuellt?: Nej

Är du villig att betala extra för att få en riktigt tyst dator?: Ja, inom vissa gränser

Andra speciella krav/önskemål: Att kunna uppgradera den med mer ram i framtiden. Hyfsat många Usb-uttag. Att kunna se på HD-filmer på datorn skulle vara perfekt, dock inget krav.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in