Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2009-01-11, 02:03
  #1
Medlem
timpys avatar
tjena grabbar! jag har ett litet problem och det skulle vara hur skönt som helst om någon av er skulle kunna förklara det här för mig..

jag skulle vilja höja upplösning på min skärm men slidern i nvidias kontrollpanel går inte högre 1280x1024. nu har jag läst lite om 'custom resolutions' och möjligheten att tvinga skärmen att köra på en högre upplösning än den är gjord för och är extremt sugen på att testa detta. skärmen jag har är en HP L1925, en skärm med ett par år på nacken med andra ord. går det att tvinga skärmen att köra på en högre upplösning med samma bildförhållande trots att det är en något äldre skärm (till exempel 1600x1200 på min skärm) och i så fall hur går jag till väga för att göra detta?

tack på förhand!
all hjälp uppskattas enormt!
Citera
2009-01-11, 02:13
  #2
Medlem
Andreasvbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Prisjakt
HP L1925 är benämningen på HPs nya 19" TFT-skärm.
Det är en bildskärm framtagen för professionella användare som kräver det senaste inom bildskärmsteknologi samt stor bildyta.


Om du kollar i NVIDIAs kontrollpanel, har du något som heter "Manage custom resolutions" under Display?

Där kan du lägga till egna.
Citera
2009-01-11, 03:27
  #3
Medlem
timpys avatar
ok jag hittade det och lyckades.. men nu har jag ett nytt problem. hela bilden visas inte. startmenyn och hela den nedre/högra sidan av skärmen är som urklippt.

en vild gissning är att det har med omskalningen av bilden som grafikkortet gör och någon inställning. jag har testat pilla på dom inställningarna men till ingen nytta... några tips?
Citera
2009-01-12, 21:35
  #4
Medlem
timpys avatar
någon?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback