Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2010-02-26, 05:55
  #25
Medlem
zizacons avatar
Vore det möjligt att se på SVT-play utomlands med utländskt IP på något sätt? Jag förmodar att de har något enkelt PHP-script eller något i den stilen på själva sidan som kollar av din IP och om det inte är svenskt så visas inte filmen.

Min tanke är då om man kan skippa att gå in på sidan överhuvudtaget och komma åt streamen direkt på nåt sätt och om det då skulle kunna funka?
Citera
2010-02-26, 06:09
  #26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zizacon
Vore det möjligt att se på SVT-play utomlands med utländskt IP på något sätt? Jag förmodar att de har något enkelt PHP-script eller något i den stilen på själva sidan som kollar av din IP och om det inte är svenskt så visas inte filmen.

Min tanke är då om man kan skippa att gå in på sidan överhuvudtaget och komma åt streamen direkt på nåt sätt och om det då skulle kunna funka?

Testat metoden som jag skrev?

Citat:
Ursprungligen postat av ekf
Huvudskärmen är helt svart, längst ner står det "Loading media 'enc0low_h264'..." efter att jag tryckt ctrl+v.
Jag ska ha senaste versionen av flash installerat, drog in det på nytt nu för att säkerställa.

Vet inte varför det inte fungerar för dig,
Fungerar för mig och 2 vänner, dock sitter dom i sverige.
Citera
2010-02-26, 21:21
  #27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ekf
Huvudskärmen är helt svart, längst ner står det "Loading media 'enc0low_h264'..." efter att jag tryckt ctrl+v.
Jag ska ha senaste versionen av flash installerat, drog in det på nytt nu för att säkerställa.


precis samma problem som mig..
Citera
2010-03-08, 21:24
  #28
Medlem
Miss-Lyckads avatar
Lyckas inte komma runt deras block av utländska ip.
Det verkar som dom kör med "geoblock" och qbrick, hur funkar detta exakt.
Får man något sessionsid som är möjligt att knäcka och fejka?


Tex:

"http://geoip.api.qbrick.com/services/rest/qticket/svtplay.aspx?vurl=http://secure-wm.qbrick.com/90807/kluster/20100306/PG-1137275-001A-VV2010HAITISKI-01.wmv"


Går det att komma förbi detta på något sätt annat än proxy.
Citera
2010-04-04, 09:51
  #29
Medlem
ec95glaks avatar
Jag kör på streamfile.com VPN tjänst (som ingår i deras års Pro konton). Man måste maila dem för att sätta upp ett manuellt VPN konto, men med det får man en svensk IP adress som funkar att kolla SVTPlay med
Citera
2010-04-15, 18:47
  #30
Medlem
dotslashs avatar
Jag har satt upp en Squid Proxy under linux som dessutom anonymiserar alla headers och skit. Inga proxy-detectors som finns på nätet kan se att jag har proxy. Trots detta fungerar det inte på SVTPlay. Mycket märkligt.
Citera
2010-04-21, 01:52
  #31
Medlem
Är även intresserad av detta också då jag numera bor utomlands.

Bad en kompis sätta upp en proxy hemma i Sverige som jag connectade till och har testat några gratis VPNs utan resultat, uppskattar verkligen om det finns någon lösning
Citera
2010-04-21, 07:33
  #32
Medlem
gammgubbes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zizacon
Vore det möjligt att se på SVT-play utomlands med utländskt IP på något sätt? Jag förmodar att de har något enkelt PHP-script eller något i den stilen på själva sidan som kollar av din IP och om det inte är svenskt så visas inte filmen.

Min tanke är då om man kan skippa att gå in på sidan överhuvudtaget och komma åt streamen direkt på nåt sätt och om det då skulle kunna funka?

SVT Play fungerar utomlands, åtminstone när det gäller egna produktioner. Däremot om det är internationella evenemang som OS / fotboll etc så blockeras sändningarna för icke-svenska IP pga upphovsrättsliga skäl. Jag kör VPN som länkas via USA och Holland och jag kan se SVT Play förutom vid nämnda evenemang.
Citera
2010-04-21, 12:00
  #33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gammgubbe
SVT Play fungerar utomlands, åtminstone när det gäller egna produktioner. Däremot om det är internationella evenemang som OS / fotboll etc så blockeras sändningarna för icke-svenska IP pga upphovsrättsliga skäl. Jag kör VPN som länkas via USA och Holland och jag kan se SVT Play förutom vid nämnda evenemang.


Det gäller som sagt mycket mera än bara "internationella evenemang", uppåt 50% av det SVT sänder är inköpt, ibland även i Sverige och får inte sändas utanför Sverige. Det gäller även t ex Millennium Serien.
Citera
2010-07-18, 20:11
  #34
Medlem
ka1inkas avatar
Hittade denna metod för att ansluta till Hulu:

http://lifehacker.com/5583515/access...a-proxy-server

Fick den dock inte att fungera mot SVT-play. Är det för att de har PHP-kontroll tro?
Citera
2010-08-16, 03:39
  #35
Medlem
Pendulums avatar
Någon som funnit en lösning? Fungerar flasahbacks vpn?
Citera
2010-08-16, 09:02
  #36
Medlem
2Gs avatar
Kolla på denna sida om man kan komma runt spärren med en svensk proxy. Hittade två stycken där. Har dock inte testat dom.

http://elite-proxies.blogspot.com/se...untry%20Sorted

Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback