Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2009-01-10, 19:40
  #1
Avstängd
Enigmiums avatar
Hejsan.

Ibland när jag har låst datorn (Windowsknappen + L) och sedan återkommer till Windows så är allting verkligen åt helvete.

När jag tycker på "e" så kommer "Den här datorn" upp i en ruta, när jag trycker på "r" så kommer "Kör.." upp och liknande.

Det är asjobbigt och jag måste starta om datorn. Har även för mig att det brukar fungera att stänga ner explorer.exe-processen och sedan starta den igen.

Någon som vet om detta beror på att Windows är dåligt eller om det är mitt nya Logitech G11-tangentbord som börjar att visa sina baksidor?
Citera
2009-01-10, 20:49
  #2
Medlem
hottentotts avatar
tycker det låter som att din windowsknapp hakat upp sig för windowsknapp+e tar fram "den här datorn" och windowsknapp+r tar fram "kör"
Citera
2009-01-11, 07:18
  #3
Avstängd
Enigmiums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hottentott
tycker det låter som att din windowsknapp hakat upp sig för windowsknapp+e tar fram "den här datorn" och windowsknapp+r tar fram "kör"

Oh, tack för tipset! Kan kanske ha att göra med mina G-knappar som är på detta Logitech G11-tangentbordet.


EDIT: Jag vet inte vad det är som utlöser det. Mina macroknappar, G-knapparna, ser jag inget fel på. Men jag har märkt att det räcker att jag stänger ner explorer.exe och startar den processen igen eller att jag bara trycken en gång på windowstangenten så är allting vanligt igen!
__________________
Senast redigerad av Enigmium 2009-01-11 kl. 07:22.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback