2009-01-10, 18:02
Medlem
FreshCheeses avatar
Har märkt att jag allt som oftast blir tvungen att skriva in användarnamn och lösenord trots att jag har valt att bli automatiskt inloggad på vissa sajter. Exempelvis på Flashback. På Hotmail har jag valt att endast mitt användarnamn ska sparas. Men ändå så får jag skriva både användarnamn och lösenord sedan ett tag tillbaka. Mig veterligen har jag inte pillat på några inställningar i Safari. En knepig detalj kring Hotmail är att efter att jag har valt att endast användar-namnet ska sparas och därefter går in påföljande gång (datorn inte omstartad) så kommer jag ändå hela vägen in utan att behöva skriva lösenord.

Någon som har en idé hur det har blivit så här?
Citera
2009-01-10, 18:07
Medlem
Du har dubbla användarkonton lagrade i lösenords funktionen/hanteraren, ta bort en av dubbletterna så ska du se att det fungerar sen när du laddar om sidan.
Citera
2009-01-10, 19:23
Medlem
FreshCheeses avatar
Menar du i Nyckelringen (Key Chain)? Jag kikade där men kan inte se annat än att ID:n till olika program har lagrats där. Typ Safari, Adium, Skype etc. Inget om enskilda användar-ID:n för olika sajter.
Citera
2009-01-10, 20:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FreshCheese
Menar du i Nyckelringen (Key Chain)? Jag kikade där men kan inte se annat än att ID:n till olika program har lagrats där. Typ Safari, Adium, Skype etc. Inget om enskilda användar-ID:n för olika sajter.

Nej, det ska ju finnas i någon meny i Safari eftersom det är webbläsaren som håller reda på lösenord till sidor och sånt...

Använder själv bara Firefox så jag kan inte förklara närmare, men alla webbläsare som har en sån funktion har även inställningarna någonstans.. Ganska logiskt.
Citera
2009-01-11, 01:59
Medlem
Buckners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pucco88
Nej, det ska ju finnas i någon meny i Safari eftersom det är webbläsaren som håller reda på lösenord till sidor och sånt...

Använder själv bara Firefox så jag kan inte förklara närmare, men alla webbläsare som har en sån funktion har även inställningarna någonstans.. Ganska logiskt.

Fast använder man safari hamnar det direkt i nyckelringen
Citera
2009-01-11, 15:03
Medlem
Återställ både Safari och nyckelringen, fungerar inte det, dra safari.plist.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in