Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2009-01-10, 11:00
  #1
Medlem
jag vill skicka samma meddelande till många kontakter samtidigt på msn. hur går jag tillväga?

jag vill alltså skicka separata meddelanden till alla utan att skapa en gruppchatt.
__________________
Senast redigerad av zansibal 2009-01-10 kl. 11:11.
Citera
2009-01-10, 11:11
  #2
Moderator
pewpews avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zansibal
jag vill skicka samma meddelande till många kontakter samtidigt på msn. hur går jag tillväga?

du kan öppna ett kontaktfönster, sen lägga till flera användare i konversationen. Ikonen längst till vänster, högst upp tillåter dig bjuda in flera, sen kan samtliga läsa vad du skriver.
Citera
2009-01-10, 11:12
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pewpew
du kan öppna ett kontaktfönster, sen lägga till flera användare i konversationen. Ikonen längst till vänster, högst upp tillåter dig bjuda in flera, sen kan samtliga läsa vad du skriver.
la precis till i mitt första inlägg att jag inte vill starta en grupp chatt utan skicka separata meddelande till alla men tack ändå
Citera
2009-01-10, 11:17
  #4
Moderator
pewpews avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zansibal
la precis till i mitt första inlägg att jag inte vill starta en grupp chatt utan skicka separata meddelande till alla men tack ändå

Ok, ja du, klipp och klistra skulle jag tro är enda alternativet som jag känner till då, eller emaila så klart
Citera
2009-01-10, 11:23
  #5
Medlem
Mandic!s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zansibal
jag vill skicka samma meddelande till många kontakter samtidigt på msn. hur går jag tillväga?

jag vill alltså skicka separata meddelanden till alla utan att skapa en gruppchatt.
Kanske går via Messenger X eller vad det heter..
Citera
2009-01-10, 11:37
  #6
Avstängd
jewhaens avatar
Har inte Messenger Plus! Live den funktionen? Har för mig att i alla fall Messenger Plus! hade den förut.
Citera
2009-01-10, 11:43
  #7
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jewhaen
Har inte Messenger Plus! Live den funktionen? Har för mig att i alla fall Messenger Plus! hade den förut.
verkar inte som det. men det kanske finns något script till messanger plus som gör det. någon som vet?
Citera
2009-01-10, 12:07
  #8
Moderator
pewpews avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zansibal
verkar inte som det. men det kanske finns något script till messanger plus som gör det. någon som vet?

Det finns det utan tvekan, även om jag inte kan skriva det till dig, jag hade en nasty worm som skickade meddelande till alla m ina kontakter när jag loggade på så det torde inte vara några bekymmer att få tag i.
Citera
2009-01-14, 03:48
  #9
Medlem
hittar faktiskt inget program eller script som klarar det jag vill. ingen annan som har någon förslag?

skall alltså kunna skicka samma meddelande till flera kontakter samtidigt. jag vill inte starta en gruppchatt.
Citera
2009-01-14, 05:03
  #10
Medlem
nu hitta jag det jag sökte. fanns ett plugin till miranda som fixa det.
Citera
2009-01-14, 08:36
  #11
Medlem
Ehfraims avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zansibal
nu hitta jag det jag sökte. fanns ett plugin till miranda som fixa det.

Du skulle inte kunna posta lösningen här ? Dels för att jag letar efter samma sak, och dels för att det troligtvis kommer fler personer här på FB som söker efter det, och tack vare att du postat lösningen slipper dem skapa en tråd om det.
Citera
2009-01-14, 14:35
  #12
Medlem
LiquiSoles avatar
msgplus.net >download>installera> öppna en konversation med alla som ska få meddelandet> /all <meddelande>
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback