• 1
  • 2
2009-01-10, 10:17
Medlem
.-.-.s avatar
Har inte hunnit spela så länge än men har lagt 86 spel och av dom har det blivit vinst på 23, alltså ca 27% av spelen går man plus på.

Skulle vara intressant att veta var ni andra befinner er.
Vågar inte räkna ihop den sammanlagda summan för då lär jag bli deprimerad.

Har gått bättre nu det här året, 30 spel lagda och 9 med vinst. 30%.
Citera
2009-01-10, 11:15
Medlem
Elus avatar
Om du bara vinner på 27% av spelen så kan man ju fråga sig varför du spelar över huvud taget?
Citera
2009-01-10, 11:21
Medlem
.-.-.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Elu
Om du bara vinner på 27% av spelen så kan man ju fråga sig varför du spelar över huvud taget?

Och man kan ju fråga sig varför du inte vågar skriva ut hur det går med ditt spelande, kanske för att du ligger på 5% ?

Kolla själv alla så kallade tips-proffs, i aftonhoran osv. Det är inte ofta dom har rätt. Så jag tror inte jag ligger speciellt mycket lägre än dom flesta andra.
Och ett gäng av mina spel är rena fet-chansningar med insats på 5-10kr och odds på runt 100ggr, slutade jag med dom så skulle vinstprocenten bli högre.
Citera
2009-01-10, 11:29
Medlem
Elus avatar
Jag är smart nog att inte spela alls. Hade jag däremot spelat och legat på konstant minus så hade jag inte fortsatt. Men du kanske är spelberoende? Sök hjälp i så fall.
Citera
2009-01-10, 11:41
Medlem
Trazigs avatar
Dom stora spelen sitter nog med 80 %

sen gör man mindre spel med chans kuponger kanske sitter med 20-30 %
Citera
2009-01-10, 11:45
Medlem
Smidvarks avatar
Jag har extremt liten vinstprocent, men jag spelar bara för att det är kul, inte för att vinna pengar. Det gör det mycket mer intressant att se matcher som hade varit totalt ointressanta annars.
Citera
2009-01-10, 12:01
Medlem
.-.-.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trazig
Dom stora spelen sitter nog med 80 %

sen gör man mindre spel med chans kuponger kanske sitter med 20-30 %

80%, ring aftonbladet nu på direkten. Ligger du så högt så måste du ju vara miljonär nu. Och säkert dubbelt så hög vinstandel som Herr Sandebäck och sina tipsvänner.
Citera
2009-01-10, 12:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av .-.-.
80%, ring aftonbladet nu på direkten. Ligger du så högt så måste du ju vara miljonär nu. Och säkert dubbelt så hög vinstandel som Herr Sandebäck och sina tipsvänner.

Lite fel där va?
Sandebäck sätter 50% av sina långenmatcher, tänk då på att han tippar mellan 5-30 matcher om dagen då!

Väljer du ut ett fåtal av dessa så kan du ha 80% på dom med större insatser, chanskuponger och skojspel brukar sällan ligga på 80%
Citera
2009-01-10, 12:16
Medlem
Trazigs avatar
Citat:

Inte så svårt och hitta 2 matcher som du går hårt på och sätta, Spelar bara singel matcher nästan.
Citera
2009-01-10, 12:47
Medlem
Nu går ju 95% av alla spelare minus i längden varav kanske 30% kanske erkänner detta. Jag har garanterat gått minus över alla år men nu spelar inte jag heller överodds. Spelar dessutom mycket poolspel och att gå plus på det när återbetalningen ofta är såpass dålig är inte helt enkelt.

Sen behöver inte 80% av spelen innebära att man ligger på plus. Om man kör samma insats så måste oddsen i genomsnitt ligga över 1.80 för att man ska gå plus.

Jag spelar för nöjes skull. Sen om man klonkar tipset nån gång då och då och får lite extra pengar över helgen är det ganska trevligt.
Citera
2009-01-10, 18:47
Medlem
Kaustis avatar
Citat:

Så om jag sätter pengar på 1.10-oddsare och sen sätter 80% av dom så blir jag automatiskt miljonär?

Citat:
Och man kan ju fråga sig varför du inte vågar skriva ut hur det går med ditt spelande, kanske för att du ligger på 5% ?

Kolla själv alla så kallade tips-proffs, i aftonhoran osv. Det är inte ofta dom har rätt. Så jag tror inte jag ligger speciellt mycket lägre än dom flesta andra.
Och ett gäng av mina spel är rena fet-chansningar med insats på 5-10kr och odds på runt 100ggr, slutade jag med dom så skulle vinstprocenten bli högre.

Det är ingen i världen som bryr sig i hur många % av spelen du sätter. Det är hur stor ROI (return on investment) du får som är det viktiga.

Sen kan man fråga sig om vinsten är det viktiga? För mig är det bara kul å sätta nån hundring på en match man iaf tänkt se för spänningens skull.
Citera
2009-01-10, 18:52
Medlem
Håller med Kausti. Det är ju totalt irrelevant hur stor procent av spelen sitter. För då börjar jag med 1.01-odds och sätter över 95%. ROI är det väsentliga.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in