Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2009-01-10, 00:38
  #1
Medlem
Tusentals har demonstrerat mot Israel på Rådhuspladsen och som ni hör skanderar de "Allah akbar".

http://www.youtube.com/watch?v=lW073VXi97E
http://www.youtube.com/watch?v=blQUzryz2jc

Tycker det finns en förskönande bild av Danmarks invandringspolitik. Går man i Köpenhamn, särskilt nära centralstationen, så är det minst lika stor andel utlänningar som man ser i Malmö. Nu tar väl inte danskarna emot så mycket flyktingar, men det måste vara ganska många år vid det här laget som de ansetts ha västeuropas mest restriktiva flyktingpolitik. Finland bör vara undantaget.

Hur ser statistiken ut?
Citera
2009-01-10, 00:53
  #2
Medlem
talans avatar
jag mår illa av att se hur Skandinavien gång på gång förnedras av dessa apor från öst.
Skicka hem dom och låt som kriga för sitt land istället för att fega på bortaplan.
Citera
2009-01-10, 01:34
  #3
Avstängd
InteVanligDags avatar
Det är ju en helt vanlig demonstration?
Citera
2009-01-10, 01:44
  #4
Avstängd
Red_Seas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av narcissist_
Tusentals har demonstrerat mot Israel på Rådhuspladsen och som ni hör skanderar de "Allah akbar"

Sundsvall 10/1-09 ska dom demonstrera för detta också. Jag ska då fan inte dit. Låt dom jävlarna stå där och gråta.

Jag vill att dom bombar så gott det går, helst ska hela skiten utplånas och lite till.
Citera
2009-01-10, 01:55
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av InteVanligDag
Det är ju en helt vanlig demonstration?
Precis som den i Oslo tidigare? Mmm, de är så gulliga så.
Citera
2009-01-10, 01:57
  #6
Avstängd
Red_Seas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lingonsyltegott
Precis som den i Oslo tidigare? Mmm, de är så gulliga så.

Har dom dom demostrerat i Oslo idag för detta? Jag gick i Sundsvall idag, skulle handla öl på bolaget när jag såg ett A4 papper där det stod samma, fast i Sundsvall klockan 10.00.
Citera
2009-01-10, 02:09
  #7
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Red_Sea
Har dom dom demostrerat i Oslo idag för detta? Jag gick i Sundsvall idag, skulle handla öl på bolaget när jag såg ett A4 papper där det stod samma, fast i Sundsvall klockan 10.00.
Syftade på detta:

http://www.dagbladet.no/2009/01/08/n...asjon/4297737/

Se gärna videon och observera den somalieaktige typen som hetsar samt spottar på polishunden. Gulligt.
__________________
Senast redigerad av Lingonsyltegott 2009-01-10 kl. 02:12.
Citera
2009-01-10, 02:12
  #8
Avstängd
Red_Seas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lingonsyltegott
Syftade på detta:

http://www.dagbladet.no/2009/01/08/n...asjon/4297737/

Ja. Var och skulle handla på bolaget idag då jag såg denna löpsedel på tavla vid busstationen vid Sundsvall.

Idag 10.00 i Sundsvall - Demostration mot kriget i Israel.
Citera
2009-01-10, 14:18
  #9
Medlem
Rusens avatar
I Stockholm idag, 14.00-Sergels torg.
Citera
2009-01-10, 17:33
  #10
Medlem
Hmm.. demonstrationer mot kriget i både Sthlm och Sundsvall, samma dag!

Slutar inte konflikten nu (som pågått sedan 1948), så vet jag inte vad som krävs...
Citera
2010-04-28, 03:44
  #11
Avstängd
DrinaIIs avatar
Stormoske vedtaget med stort flertal
16. april 2010
Nu kan der bygges en stor moské på Vibevej i København. Københavns Borgerrepræsentation har godkendt lokalplanen for moskebyggeriet med 35 stemmer fra Socialdemokraterne, De Radikale, SF og Enhedslisten.

Konservative og Dansk Folkeparti var imod, mens seks medlemmer af Venstre samt en enkelt fra Enhedslisten undlod at stemme.

Vedtagelsen var ventet, men moskeplanen for nordvestkvarteret har været genstand for stor debat, fordi moskeen skal bygges som en traditionel moské med to 32 meter høje minareter og en blå kuppel. Desuden er det blevet kritiseret, at stormoskeen angiveligt er finansieret af det iranske præstestyre.

Ifølge lokalplanen skal byggeriet bl.a. indeholde bederum, amfiteater, konferencerum, overnatningsmulighed for gæsteimam og bibliotek.

http://www.berlingske.dk/koebenhavn/...-stort-flertal
Citera
2010-04-28, 09:43
  #12
Medlem
Möjligen är invandringen något mer restriktiv nu jämfört med innan Dansk folkeparti på allvar klev in i den danska politiken, men det är knappast någon extrem skillnad. Invandrarna blir fortsatt en allt större andel av befolkningen. Till viss mån är den allmänna synen på dansk invandringspolitik troligen resultatet av en demonisering av självrättfärdiga journalister och ett önsketänkande bland invandringskritiker.

Citat:
Dansk befolkningsökning utgörs främst av invandrare

Danmark Enligt Danmarks statistikmyndighet Danmarks Statistik så fortsätter landets befolkning att öka, men det är främst invandrare och deras barn som står för ökningen.

Färska siffror som redogör för befolkningsstatistik vid årsskiftet 2009-2010 visar att av Danmarks 5 534 738 invånare så utgjorde 363 357 invandrare från icke-västerländska länder och 179 381 invandrare från västerländska länder.

Under de senaste två åren så har befolkningen därmed ökat med 58 947 personer. Av dessa utgör emellertid bara 14 171 etniska danskar. Antalet med icke-västerländsk bakgrund har under samma period ökat med 21 874 personer och antalet med västerländsk bakgrund med 22 902 personer. Invandrare och deras efterkommande står således för drygt tre fjärdedelar av befolkningsökningen under de två senaste åren.

Statistiken visar även ett trendbrott i och med att invandrare med västerländsk bakgrund från att under några år ha varit den snabbast växande gruppen av invandrare minskade i antal med 39 personer under det sista kvartalet 2009. Under samma period ökade de etniska danskarna med 684 personer samtidigt som antalet personer med icke-västerländsk bakgrund ökade med 1 562 personer.

Redan under 2009 så gick emellertid personer med icke-västerländsk bakgrund återigen om personer med västerländsk bakgrund som den snabbast växande gruppen i Danmark. Antalet personer med icke-västerländsk bakgrund ökade under 2009 med 9 606 medan motsvarande siffra för de med västerländsk bakgrund var 7 096 personer.

Även om antalet etniska danskar ökat totalt under perioden så förekommer emellertid fluktuationer i det danska folkantalet. Under det första kvartalet 2008 liksom under första kvartalet 2009 så minskade det totala antalet etniska danskar. Antalet individer med icke-västerländsk bakgrund har å andra sidan konstant ökat.

Med rådande befolkningsökning och befolkningspolitik så kommer antalet personer med utländsk bakgrund i Danmark att ha fördubblats om 24 år.

(Källa: http://www.realisten.se/2010/04/06/d...av-invandrare/)
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback