Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2009-01-08, 19:00
  #1
Medlem
C8H11Ns avatar
Morsning, märkte nyss att en stor del av platsen på min hdd har försvunnit. Kollade runt lite och fann en massa filer på några GB styck med konstiga namn, såsom ½0JB)=¤!)?!.=9€].. dessa filer går inte att ta bort varken i felsäkert läge eller om jag försöker "forca" (del /f)". Har även testat att ta bort skrivskyddet på dom, men det gör ingen skillnad.

En skum sak är att när man klickar fram egenskaper på filerna så står det att de inte tar någon plats alls. Men när man markerar dom så gör dom det.

Hur skall jag ta mig till för att ta bort dessa? Det är ganska många och tar kanske runt 50gb i onödan.

MVH
Citera
2009-01-08, 19:04
  #2
Medlem
FISKISCHs avatar
Vad heter filerna lite mer exakt? vad är det för filtyper? i vilken katalog ligger dom?
Citera
2009-01-08, 19:05
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av C8H11N
Morsning, märkte nyss att en stor del av platsen på min hdd har försvunnit. Kollade runt lite och fann en massa filer på några GB styck med konstiga namn, såsom ½0JB)=¤!)?!.=9€].. dessa filer går inte att ta bort varken i felsäkert läge eller om jag försöker "forca" (del /f)". Har även testat att ta bort skrivskyddet på dom, men det gör ingen skillnad.

En skum sak är att när man klickar fram egenskaper på filerna så står det att de inte tar någon plats alls. Men när man markerar dom så gör dom det.

Hur skall jag ta mig till för att ta bort dessa? Det är ganska många och tar kanske runt 50gb i onödan.

MVH

ser ut som att din disk håller på att packa ihop.. gör backup innan det är försent!
Citera
2009-01-08, 19:09
  #4
Medlem
Bossiemans avatar
Lättast är väl att använda en GNU/Linux-Liveskiva och radera från den.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback