Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2009-01-08, 16:25
  #13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Timjan256
Om plutten jobbar som it-konsult är det inga problem för henne att kolla vilka sidor du varit inne på. Hon gör det via routerns loggsidor.

Men herrgud!!!! Plutten är en han och jag är en hon...hur tar jag bort det då....
ska jag behöva en egen lägenhet och dator eller....
Citera
2009-01-08, 16:44
  #14
Medlem
Stilnocttomtens avatar
Jag föreslår att du kör över laptopen med bilen minst elva gånger, kör bitarna genom en köttkvarn, eldar upp resterna och gräver ned askan i trädgården.

Sen planterar du ett äppelträd ovanpå.

Voilà! Piece of cake! Nemas problemas!
Citera
2009-01-08, 16:48
  #15
Medlem
Dasshulkens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stilnocttomten
Jag föreslår att du kör över laptopen med bilen minst elva gånger, kör bitarna genom en köttkvarn, eldar upp resterna och gräver ned askan i trädgården.

Sen planterar du ett äppelträd ovanpå.

Voilà! Piece of cake! Nemas problemas!

Du behöver inte oroa dig. Han kommer inte extrakolla det. Varför skulle han bry sig föresten?
Citera
2009-01-08, 16:50
  #16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stilnocttomten
Jag föreslår att du kör över laptopen med bilen minst elva gånger, kör bitarna genom en köttkvarn, eldar upp resterna och gräver ned askan i trädgården.

Sen planterar du ett äppelträd ovanpå.

Voilà! Piece of cake! Nemas problemas!

Mmm visst !!!! jag föreslår att du stannar i din stilnoctburk, man blir visserligen dum ihuvudet av dem men i ditt fall gör det ju ingen skillnad och den roliga effekten är ju inte att förringa.
Vad kul att det ÄVEN finns fb användare med hjärna kuk och empati Det är dem jag söker här och inte dig.
Citera
2009-01-08, 16:54
  #17
Medlem
Timjan256s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stilnocttomten
Jag föreslår att du kör över laptopen med bilen minst elva gånger, kör bitarna genom en köttkvarn, eldar upp resterna och gräver ned askan i trädgården.

Sen planterar du ett äppelträd ovanpå.

Voilà! Piece of cake! Nemas problemas!

Hjälper tyvärr inte. Informationen finns kvar i routern.


Det enda man behöver göra är att gå in i routern och radera loggfilerna. Vilken typ av router har plutten? Dom har ju olika fabriksinställningar.

Har plutten lagt in ett lösenord på routern så är det kört. Har han inte gjort det så pröva på defaultlägena dvs. 192.168.0.1 och sen lösenord: password.
Citera
2009-01-08, 17:04
  #18
Medlem
köpenhamns avatar
Vilket är det smidigaste sättet att få reda på routerns ip? Är det sen bara att skriva in denna i webläsaren och där komma åt loggarna?
Citera
2009-01-08, 17:36
  #19
Medlem
Timjan256s avatar
Vill det sig riktigt illa så kanske plutten ställt in routern så att den skickar loggfilerna automatisk till hans mejladress.

Kolla undersidan på routern. Där står all info.
Annars får man väl resetta routern. Håll inne knappen, oftast med ett gem eller en pennspets, i några sekunder.
Men då försvinner alla routerns inställningar, lösenord och användarnamn.
Citera
2009-01-08, 18:58
  #20
Medlem
Stilnocttomtens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ullalisa
Mmm visst !!!! jag föreslår att du stannar i din stilnoctburk, man blir visserligen dum ihuvudet av dem men i ditt fall gör det ju ingen skillnad och den roliga effekten är ju inte att förringa.
Vad kul att det ÄVEN finns fb användare med hjärna kuk och empati Det är dem jag söker här och inte dig.

A bit touchy, are we? Jag visste inte att det var kuk du sökte... Kanske en kontaktsajt vore bättre?

Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback