Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-03-10, 11:47
  #229
Medlem
skalman1973s avatar
Tja det beror på vilken stad och franchisetagare :-) Det finns bra och det finns dåliga ställen helt enkelt . Konceptet är bra men alla klarar inte av att leva upp till det . Är du i Växjö så finns det gott om bättre alternativ.
Citera
2018-03-10, 11:57
  #230
Medlem
rayraviolis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnGodForlorare
Texas har jag ätit på flera gånger. Tycker det är en grymt underskattad kedja.

Priset: Prisvärt! Deras billigaste burgare kostar 89-99 kr och de har flera för under hundralappen.
Personalen: Alltid ett tillräckligt trevligt bemötande.
Miljön: Oftast kan man sitta själv vid ett lugnt bord. Lite sämre under lunchrusningen, men absolut ingenting i jämförelse med Donkens äckliga utfodringsbås.
Köttet: Extratjocka burgare som man nästan alltid blir mätt på.
Tiden: Snabbt! Med tanke på att man nästan alltid slipper köa så är den totala väntetiden oftast lägre än på en snabbmatsrestaurang.

Naturligtvis inte lika bra som burgarna man köper på krogen för runt 200 kr, men för priset är det helt suveränt. Dessutom ganska jämn nivå på ställena. En Eldorado-hamburgare smakar ungefär likadant oavsett vilken restaurang man väljer. Det är svårt för kockarna att misslyckas med de enkla recept som de kör med.

Det måste vara lunchpriser?
Citera
2018-03-10, 13:24
  #231
Medlem
EnGodForlorares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rayravioli
Det måste vara lunchpriser?

Det är priserna de har på sena eftermiddagar. Vilka restauranger jag besöker skriver jag inte. För övrigt är det inte så att jag shillar för kedjan om nu någon skulle tro det. Jag gillar deras käk helt enkelt och tycker att bra matställen ska få beröm.
Citera
2018-03-10, 23:41
  #232
Moderator
rotadents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rayravioli
Det måste vara lunchpriser?

Ja, det är lunchpriser. Dessutom förmodligen inte storstad, i Stockholm kanske de har en eller två burgare under hundringen, övriga är dyrare. På kvällen kostar burgarna en tvåhundring eller däromkring. Jag har en Texas Longhorn hyfsat nära jobbet och har ätit lunch där ett par gånger, men generellt gillar jag inte deras burgare utan tycker att de är rätt trista.
Citera
2020-11-28, 11:59
  #233
Medlem
Finns dom kvar? eller har dom kursat i dessa tider
Citera
2020-11-28, 17:39
  #234
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av vembryrsej
Finns dom kvar? eller har dom kursat i dessa tider


Menar du att alla Texas Longhorns franchisade restauranger skulle ha gått i kk?

Dom finns verkligen kvar.
Citera
2020-11-29, 06:19
  #235
Medlem
Jag menar inte alla, men vissa borde väl ha problem i dessa tider?
Så antalet TL restauranger kanske reduceras till antal.
Citera
2021-11-17, 11:18
  #236
Medlem
Gammalhiphopares avatar
Har käkat där mycket på sistone.

Tycker det är helt okej, schyssta portioner, bra smak osv. Men det ändå svårt att motivera varför man inte ska betala nån hundring eller gå mer för att gå till en riktig köttrestaurang (om man har en sån till hands).
Citera
2021-11-18, 01:05
  #237
Medlem
bralesss avatar
Älskar deras fajitas-tallrik, sjukt bra här i Malmö iaf , rekommenderas
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback