• 3
  • 4
2009-12-16, 20:45
Medlem
kh31d4rs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jeanths
Jag hade tänkt mig lite mer avancerat.

Ponera att man vill köra tre olika anti-spyware/virus program, inklusive genomsökning, kanske ett reg-fix program etc, som stannar upp och frågar vad man vill göra, medans det körs? tex "vill du ta bort dessa filer?"

Kanske även skriva en fin rapport osv.

Är detta svårt, eller kanske det finns program som man kan bygga detta med?

hur hade du tänkt "svara" programmen du ska köra? körs de via terminal borde det inte mer än en kvart att skriva ett script som kör alla programmen och trycker ner rapporterna i en fil, men om du ska klicka ja eller nej på popups så spar du nog tid på att köra en spyware-koll och sedan gå och laga kaffe och klicka ja eller nej när du kommer tillbaks. Eller så skaffar du ett vettigt virusprogram, och schemalägger det att köra mitt i natten när du ändå inte använder datorn?
Citera
2009-12-16, 23:47
Medlem
jeanthss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kh31d4r
hur hade du tänkt "svara" programmen du ska köra? körs de via terminal borde det inte mer än en kvart att skriva ett script som kör alla programmen och trycker ner rapporterna i en fil, men om du ska klicka ja eller nej på popups så spar du nog tid på att köra en spyware-koll och sedan gå och laga kaffe och klicka ja eller nej när du kommer tillbaks. Eller så skaffar du ett vettigt virusprogram, och schemalägger det att köra mitt i natten när du ändå inte använder datorn?

Nja, jag tänker mig ett program där man kan lägga till diverse applikationer, sedan skriva in vilka inställningar man vill ha för varje app och sedan trycka igång hela rabbet. Gärna med en liten fin meny och restart-kommandon.
Förstår du vad jag menar?
Citera
2009-12-16, 23:56
Medlem
kh31d4rs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jeanths
Nja, jag tänker mig ett program där man kan lägga till diverse applikationer, sedan skriva in vilka inställningar man vill ha för varje app och sedan trycka igång hela rabbet. Gärna med en liten fin meny och restart-kommandon.
Förstår du vad jag menar?

jag förstår precis hur du menar, men du förstår nog inte vad jag menar.

att starta ett program med ett annat program är i de flesta språk busenkelt, men att kommunicera med ett program (ge det inställningar/svara på frågor) som inte är gjort för att kommunicera med är inte speciellt enkelt. Alltså: allt som körs via en trevlig terminal och som tar settings som argument, eller i en configfil = np. Allt som kräver att det ska klickas på radioknappar/checkboxes/dialoger = tidsödande att få fungera. Du kan simulera knapptryckingar och musklick vid vissa tider osv, men det skulle kräva x antar timmar programmering per applikation för att fungera.

Som jag sa så ska du köra bra många virussökningar om dagen för att tjäna in alla programmeringstimmarna du behöver lägga ner.
Citera
  • 3
  • 4

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in