Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2009-01-06, 22:02
  #1
Medlem
tjackkurts avatar
Det är så att både framåt- och bakåtknappen på musen fungerar inte, dvs de två knapparna på sidan av musen.

Jag hade en logitech mx510 före min nuvarande (intellimouse 3.0) och det fungerade inte på den heller, så jag misstänker att det är någon inställning i windows eller något liknande.

Hur får jag dom att fungera igen?

Kör med vista 64.
Citera
2009-01-06, 22:10
  #2
Medlem
VideInfras avatar
har du installerat drivrutiner? prova köra skivan du förmodligen fick med eller kolla på mustillverkarens hemsida. brukar funka......
Citera
2009-01-06, 22:13
  #3
Medlem
tjackkurts avatar
Självklart har jag installerat drivrutinerna jag fick med. Har även prövat ladda hem drivrutiner jag hittat på nätet men fungerade likförbannat inte,
Citera
2009-01-07, 13:08
  #4
Medlem
tjackkurts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tjackkurt
Självklart har jag installerat drivrutinerna jag fick med. Har även prövat ladda hem drivrutiner jag hittat på nätet men fungerade likförbannat inte,


Fick det att fungera genom att avinstallera drivrutinerna till musen konstigt nog
Citera
2009-01-07, 13:40
  #5
Medlem
sp00ks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tjackkurt
Fick det att fungera genom att avinstallera drivrutinerna till musen konstigt nog

Inte alls konstigt. Logitechs iTouch och MouseWare är inte kompatibla med Vista. Se länk: http://www.logitech.com/index.cfm/42...=se,sv?osid=13. Logitech verkar inte heller arbeta särskilt hårt för att få ut versioner som är det heller...
Citera
2009-01-07, 16:33
  #6
Medlem
tjackkurts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sp00k
Inte alls konstigt. Logitechs iTouch och MouseWare är inte kompatibla med Vista. Se länk: http://www.logitech.com/index.cfm/42...=se,sv?osid=13. Logitech verkar inte heller arbeta särskilt hårt för att få ut versioner som är det heller...


Helt irrelevant med tanke på att jag använder mig av Microsoft intellimouse explorer 3.0, som jag även nämde tidigare. Den mjukvaran har stöd för vista.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback