Flashback bygger pepparkakshus!
  • 1
  • 2
2009-01-06, 18:55
Medlem
RonaldoUtds avatar
Vem köper egentligen skit till mobilen från t.ex. Jamba och liknande företag? Det enda jag kan tänka mig är folk som inte vet vad internet är och därför betalar relativt höga priser för trams som går att fixa hur lett som helst gratis genom datorn. Vem betalar för ringsignaler över huvud taget? Alternativt att det är extremt dumma personer som blir lurade av reklamen och verkligen tror att deras mobil ska förvandlas till ett rymdskepp. Humorn i det här materialet är inte heller speciellt tilltalande. Så vad är det för folk som betalar för ”röntgen funktioner” och annat skit till sin mobil?
Citera
2009-01-06, 19:03
Medlem
padrons avatar
Detta har jag också undrat, med tanke på mängden reklam på tex MTV torde det gå ganska bra för företagen också.

Gissar på tonåringar som bränner veckopengen på detta trams.
Citera
2009-01-06, 19:03
Medlem
-Gustavssons avatar
Haha, jag funderar på samma sak ganska ofta, brukar svära på de där reklamerna som kommer två-tre gånger på raken.

Helt obegripligt för mig också.
Citera
2009-01-06, 19:22
Medlem
Kaustis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RonaldoUtd
Vem köper egentligen skit till mobilen från t.ex. Jamba och liknande företag?

Jag skulle gissa på dumma 10-åringar och dylikt. Alternativt riktigt jättedumma tonåringar.

Citat:
Humorn i det här materialet är inte heller speciellt tilltalande.

Där har du dock fel. Alla reklamer har en målgrupp. I den målgrupp dom siktar in sig på finns det säkert nån % som tycker detta är skithäftigt. Jag vet själv att min 9-årige kusin tycker det är jättecoolt med ringsignaler och dylikt.
Citera
2009-01-06, 19:37
Medlem
RonaldoUtds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kausti
Där har du dock fel. Alla reklamer har en målgrupp. I den målgrupp dom siktar in sig på finns det säkert nån % som tycker detta är skithäftigt. Jag vet själv att min 9-årige kusin tycker det är jättecoolt med ringsignaler och dylikt.

Ja det finns dom som tycker att det är kul. Det jag undrar är vad det är för typ av människor. Visst tycker jag att "den döda terroristen" är rolig. Men att ha honom i mobilen ser jag som jävligt töntigt. Men som du säger så finns det säkert många barn som nappar på det här. Dom är lättlurade och kan kanske inte så mycket om internet.
Citera
2009-01-06, 19:40
Medlem
Den dagen man kunde börja lägga in egna mp3 låtar som ringsignal fick nog Vd:en på Jamba huvudvärk
Citera
2009-01-06, 19:49
Medlem
KeyBoardSamurais avatar
förmodligen är det 10-16 åringar, som gillar att köpa skit i största allmänhet..
Citera
2009-01-06, 20:50
Medlem
setermannens avatar
Trashtjejer som skippar gymnasiet och turkar med Walkmanmobil grovt generaliserat.
Citera
2009-01-06, 21:00
Medlem
RonaldoUtds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av setermannen
Trashtjejer som skippar gymnasiet och turkar med Walkmanmobil grovt generaliserat.
Just den uppfattningen har jag också. Fast jag vet inte vartifrån jag fått de. Kanske för att sån trashtjejer alltid brukar pilla på en fult pimpad mobil. Turkarna har jag dock missat.
Citera
2009-01-06, 21:09
Medlem
Robbadobbs avatar
Folk på fyllan
Jag lyckades med detta på fyllan (tror jag, minns inte att jag beställt något).
Jag började få konstiga sms för 2-3 månader sen som jag bara ignorerade, när sedan min telefonräkning damp ner i brevlådan blev jag måttligt road .
Denna tjänst kostade mej ca 1200:-

Perfekt julklapp iaf

Kan även tillägga att från och med nu kör jag med kontantkort
Citera
2009-01-06, 21:09
Medlem
setermannens avatar
Citat:
Just den uppfattningen har jag också. Fast jag vet inte vartifrån jag fått de. Kanske för att sån trashtjejer alltid brukar pilla på en fult pimpad mobil. Turkarna har jag dock missat.
Jomen tänk dig en turk med ribbstickad tröja och stonewashed jeans sittandes med fötterna på busssätet i en fräsig pose lyssnandes på Akon. Helt plötsligt ringer Walkmanmobilen och då plockar han lite förstrött upp den, men inte förrän hela bussen fått ta del av hans abonemangsbetalda T-Painsignal.
Citera
2009-01-06, 21:53
Medlem
Pranchas avatar
Dock borde han ju redan ha den i handen, lyssnandes på Akon i högtalaren, så att hela bussen kan höra de rasslande tonerna!
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in