Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2003-08-26, 10:06
Medlem
kamizs avatar
Går det att unlocka (flasha om) en T610 med TeliaGO eller kör de sin egna firmware såsom Vodaphone Live?
Citera
2003-08-26, 10:49
Medlem
en T610 med Telia Go har ingen speciell mjukvara... Telia Go är endast WAP inställningarna i telefonen.
Citera
2003-08-26, 10:53
Medlem
kamizs avatar
Hmm.. ok.. jag hade inga wap inställningar från början men hade ändå bilder och ikoner med telia go som inte gick att ta bort pga av att de var fördefinerade. Men det är alltså så att det inte är någon speciell firmware?
Citera
2003-08-26, 11:20
Medlem
det ska inte vara någon speciell mjukvara såvitt jag vet, när du reggar en T610 i efterhand för Telia Go får du bara WAP inställningarna.

men det händer ju att operatörerna lägger in egna saker i operatörslåsta telefoner, tex bilder. Du kan ju alltid testa att göra en total återställning å se om det finns kvar.
Citera
2003-08-26, 11:25
Medlem
kamizs avatar
Ok ska testa det.. Om man ska flasha den e det en T28 datakabel man ska/kan använda eller behöver man nån speciell dongle?
Citera
2003-08-26, 11:29
Medlem
deetees avatar
TIP: remove T610 vodafone pictures

1. Do a master reset on the phone.

2. When the phone restarts make sure the automatic keylock never activate!! If this happens you'll have to start all over again. (I don't know why) To ensure it doesn't happen deactivate automatic keylock.

3. Deactivate background picture, screensaver and the welcome message.

4. Create a simple theme without any pictures, only colors and activate it. I used the default settings in Theme Creator Pro3G (or whatever the name is).

5. Go to the Games menu and select a game. Click More and go to the memorystatus screen.

6. Now you'll have to fill up the phones memory completly. I created a large file in notepad, named it test1.thm and transfered it to the phone. Then I renamed it, adjusted the size and send it again and again and again...
...until it said Free memory: 0kb. Then I trasfered a 1 byte file a couple of times just to be sure it was completely full.

7. Now open the My pictures folder. The phone will try to create thumbnails of the pre-stored pictures but will fail since there's no memory left. Just click OK to the error message and then the backbutton. Do this until all pictures has an 'X' as a thumbnail exept the flower, clock and the vodafone animation. These will have a hourglass instead.

8. Go to the phonebook. Create a contact named 'X' and try to assign a picture to it. I started with the animation.
When you select a picture the phone will say something like 'Unable to open picture. Delete?'. Just choose Yes and the picture is gone.
Then select the next picture and so on.

9. When all the pictures are gone, reactivate the background, screensaver, auto keylock and set the welcome message to standard. Restart the phone and your done.
Citera
2003-08-26, 11:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kamiz
Ok ska testa det.. Om man ska flasha den e det en T28 datakabel man ska/kan använda eller behöver man nån speciell dongle?

ska funka med T28 datakabel... firmware kan du hitta på tex http://www.sonyericssonserver.com
Citera
2003-08-26, 11:53
Medlem
kamizs avatar
deetee tack men mitt problem var inte bilderna .. ville bara veta om det var någon speciell firmware med telia go..

Cytech: tackar.. Ska testa! Postar väl resultat inom en snar framtid.!
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback