Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2009-01-05, 11:10
  #1
Medlem
Ponera att jag har Playstation3 och två av mina vänner har Xbox360. Varför kan vi inte spela mot varandra i alla de spel som finns till båda konsolerna? Har letat runt lite och det enda spelet jag hittat som verkar klara "cross plattform multiplayer" är Final Fantasy IX.

Edit: ojojoj, det här skulle ju ha legat i Spel och inte i Konsol
__________________
Senast redigerad av <AS> 2009-01-05 kl. 11:15.
Citera
2009-01-05, 12:03
  #2
Medlem
cannaBes avatar
Jag tänkte på detta senast igår Vet du med säkerhet att det inte går? Isåfall antar jag att det är så att det är Microsoft och Sony som håller i servrarna för spelen och inte speltillverkarna. Alltså man ligger ju på 2 olika nätverk när man joinar spel på PS3 och X360 och kan därför inte ansluta till varandra.

Detta är bara vad jag tror och tycker vore normalt
Citera
2009-01-05, 12:15
  #3
Medlem
santanders avatar
lan?
Citera
2009-01-05, 12:18
  #4
Medlem
Shadowrun givck i alla fall att lira PC mot 360 det va riktigt kul
Citera
2009-01-05, 12:31
  #5
Medlem
KinG-NothinGs avatar
Jag tror att det kommer ta ett bra tag innan vi kan lira mellan PS3or och Xbox om det kommer hända alls. Jag tror inte att detta skulle hända för fem öre men lika mycket hoppas jag och har hoppats sen den dagen jag skaffade mitt PS3.
Citera
2009-01-05, 18:06
  #6
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av santander
lan?
Vilket/vilka spel?
Citera
2009-01-06, 10:41
  #7
Medlem
janZZon86s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nall3
Shadowrun givck i alla fall att lira PC mot 360 det va riktigt kul

Samma sak gäller för Lost Planet: Extreme Condition.
Citera
2009-01-06, 11:12
  #8
Medlem
mogs avatar
Det vore underbart om man kunde lira tillsammans oavsett vilken konsol man har, men tyvärr så är spelmakarna smått rasistiska och tycker att lika konsol leka bäst. Det kan väl knappast vara omöjligt att göra så att jag med PS3 och tex. Guitar Hero World Tour kan lira tillsammans med min polare med X360 och G.H. W.T.

Men det är en vacker tanke...fred på jorden är en till vacker tanke.


PS. är inte Shadowrun (det nya) och Lost Planet: Extreme Condition s.k. "Games for Windows"? Det är ju knappast förvånande då att man kunde lira mot varandra.

Citera
2009-01-06, 11:30
  #9
Medlem
repeaters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mog
PS. är inte Shadowrun (det nya) och Lost Planet: Extreme Condition s.k. "Games for Windows"? Det är ju knappast förvånande då att man kunde lira mot varandra.
Nej, vad som är förvånande är snarare att det är så ovanligt att det funkar mellan 360 och PC. Det känns mer realistiskt att detta skulle bli ett utbrett fenomen snarare än mellan de stora konsolerna, men det verkar gå segt här också.. Kom igen pappa Bill, fixa skiten nu!
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback