Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2009-01-05, 04:23
  #1
Medlem
Conjackens avatar
Tjao har installerat ett nytt OS, det heter "Windows XP SP3 2008 Window Blinds Edition Custom". Nu när jag installerat det, funkar inte min mus som den ska, den rör sig av sig själv lite om man "kör sakta" med den, det är en Razer Copperhead. Sen fungerar inte ljudet, det fungerade ett tag men efter jag startade om datorn funkar det inte längre. Jag behöver hjälp!
Tacksam för svar!

Conjacken
Citera
2009-01-05, 04:41
  #2
Medlem
PoseNs avatar
installera drivrutiner till ljudkortet. Och musen kanske också behöver det!
Citera
2009-01-05, 05:03
  #3
Medlem
Conjackens avatar
Har gjort det till båda :/ Men är inte 100% säker att jag installerade rätt till ljudkortet, vet inte riktigt vad jag har för ngt, vart var det man kollade det?
Citera
2009-01-05, 05:15
  #4
Avstängd
Vandaloss avatar
Sök rätt på enhetshanteraren, högerklicka på ljudenheten och tryck updatera drivrutin
Citera
2009-01-05, 06:11
  #5
Medlem
Conjackens avatar
Ah tack Nu funkar ljudet iaf! Men musen återstår! Sen är det en annan sak, i firefox, där är det ju som en liten "bar" längst ner där det står typ "Done" och sen vart man är tex nu står det "www.flashback.info" längst till höger. Hur får man bort den?
Citera
2009-01-05, 06:48
  #6
Medlem
PoseNs avatar
vet inte men jag har haft problem med vissa möss och tangentbort på vissa OS..sen har dom funkat felfritt på andra.
Kanske det som spökar. kan inte komma på något annat! hoppas de löser sig.
Citera
2009-01-05, 12:11
  #7
Medlem
Pratbubblans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Conjacken
Ah tack Nu funkar ljudet iaf! Men musen återstår! Sen är det en annan sak, i firefox, där är det ju som en liten "bar" längst ner där det står typ "Done" och sen vart man är tex nu står det "www.flashback.info" längst till höger. Hur får man bort den?

Jag använder ett tillägg som heter Organize Status Bar där man kan ändra vilka ikoner etc som ska synas där nere samt i vilken ordning dessa ska synas.
Citera
2009-01-05, 12:13
  #8
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Conjacken
Sen är det en annan sak, i firefox, där är det ju som en liten "bar" längst ner där det står typ "Done" och sen vart man är tex nu står det "www.flashback.info" längst till höger. Hur får man bort den?

Visa -> statusfältet
Citera
2009-01-05, 12:15
  #9
Medlem
Andreasvbs avatar
Jag har också en Razer Copperhead. Fungerar bra, behövs inga "egna" drivrutiner eftersom den har alla inställningar i ROM, om du ställt in innan.

Sedan har du laddat ned en icke "officiell" version som någon random slipstreamat.

Rekommenderar att du skaffar en riktig version som inte heter något konstigt.

XP SP3 Student är helt ok (det är Pro som inte behöver aktiveras).
Citera
2009-01-05, 15:39
  #10
Medlem
Conjackens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zoddic
Visa -> statusfältet
Ah, tack, vad dum jag känner mig >.<
Citat:
Ursprungligen postat av Andreasvb
Jag har också en Razer Copperhead. Fungerar bra, behövs inga "egna" drivrutiner eftersom den har alla inställningar i ROM, om du ställt in innan.

Sedan har du laddat ned en icke "officiell" version som någon random slipstreamat.

Rekommenderar att du skaffar en riktig version som inte heter något konstigt.

XP SP3 Student är helt ok (det är Pro som inte behöver aktiveras).

Aha okey. Aja ska testa lite mer
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback