Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2009-01-05, 02:21
  #1
Medlem
Hej bullen.

Det är så att igår när jag satt och lirade WoW som vanligt så märkte jag att mitt tangentbord hakade upp isg och fick mig att gå bakåt i cirklar, gick inte att lira så jag stängde ner. Startade om datorn och då började den spamma "den här datorn", "kör" samt "sök"-fönster. Vi snackar 20-30-40st fönster. Startar om igen och när jag ska skriva in mitt lösenord jag har på användaren spammar den bara sjukligt med bokstäver, går inte att radera, nada.

Plockade bort alla knappar från tangentbordet o rengjorde bara för att vara säker, fortfarande samma. Bytte tangentbord, fortfarande samma. Drog ut tangentbordet medan det höll på, fortfarande samma skit.

Så jag formaterade om datorn (är inte alls haj på detta egentligen), drog till med ersätt partipartion samt snabb formatering. Efter att problemet kvarstod och jag läste lite på FB så gjorde jag om det; ryckte närverkskabeln, tog bort partipartionen, skapade ny (icke på snabbalternativet) och installerade windows igen. Väl igång så installerade jag Norton 360 (ny version), allt gick smooth. Men så fort jag stoppade in den förbannade närverkskabeln började det igen!

Upp med "sök"-fönstret x50 och spamma "asasassasasasasasassasasasasassa", antingen tycker någon jag är ett riktigt as, eller så har min dator fått något väldigt fnatt. Kan det vara så att jag har ngt virus på ram-minnet eller moderkortet? (jag är väldigt fålig inom detta område som sagt ).

En lustig grej är att det inte hänt än när jag skriver detta. startade för o kika om det fungerade, och atm är det inga problem. Men det är just det med, det bara kommer helt plötsligt o.O Någon som hört om något liknande eller vet vad det är för fel? tack på förhand /Tomten
Citera
2009-01-05, 02:25
  #2
Medlem
Tratts avatar
Låter som någon använde dig som fjärranvändare, en kompis som jävlas eller något sånt, inte säkert men kan vara.
Citera
2009-01-05, 02:37
  #3
Medlem
vad är det och hur fungerar det? och vad behöver ngn för info för att kunna göra det?
Citera
2009-01-05, 02:51
  #4
Medlem
Ehm, jag testade just en sak. Har 2st tangentbord, ett som jag skriver på atm; stenålders med en sån tangentbordskontakt. Jag har även ett Saitek Eclipse 2 med usb. Så fort jag satte in det i usbporten så ballade allt ur igen "asasassa" samt massa fönster. men vad har det att göra med nätverkskabeln isf? fan jag blir helt tokig haha. men jag testade ju med olika tangentbord igår med. Hoppas inte jag deletat alla mina filmer och serier för ett tangentbords skull bara
Citera
2009-01-05, 04:02
  #5
Medlem
Var nästan samma sak för mig då lite vatten kom på tangentbordet...
Citera
2009-01-05, 04:51
  #6
Medlem
BSGs avatar
Som Resp säger är det inte så att nån tappat vatten på dom? Nrukar fucka ur rejält när dom får mycket vatten eller nåt...
__________________
Senast redigerad av BSG 2009-01-05 kl. 04:55.
Citera
2009-01-05, 06:42
  #7
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BSG
Som Resp säger är det inte så att nån tappat vatten på dom? Nrukar fucka ur rejält när dom får mycket vatten eller nåt...
Ganska liten chans att båda tangentborden gör samma saker och att det bara händer när nätverkskabeln är i, angående din teori.
Citera
2009-01-05, 08:33
  #8
Medlem
ÅnkelGunnars avatar
Bara för att datorn beter sig mysko så innebär inte det att det handlar om IT-säkerhet.

Tråd flyttad

IT-säkerhet -> Datoranvändning - MS Windows

// Mod
Citera
2009-01-05, 14:08
  #9
Medlem
Det är ditt Saitek Eclipse som har ballat ur
Har hänt både mig och mina polare, du kan ju ta och kolla om du har garanti kvar annars är det inte mycket att göra.
Citera
2009-01-05, 15:07
  #10
Medlem
pallade inte leta kvitto, knallade ner på teknikmagasinet o köpte ett nytt nu, fungearar prima. och fyfaaaan vad starkt det lyser, mitt var dammigt nå så otroligt tror jag. hade nästan glömt att dom kunde lysa alls ;D

aja problem solved, tack för hjälpen
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback