Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2009-01-06, 08:36
  #13
Avstängd
Framtidenss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kanula
Va? Har du ännu mer problem? Köp en ny burk!
Vem har inte det men jag tänkte återkomma om alla svar jag fått
Citera
2009-01-06, 12:35
  #14
Medlem
Jag misstänker att din dator är 5+ år gammal. Jag tror också att du bara har IDE-anslutningar. Tyvärr måste du köpa sata-kontroller till moderkortet för att använda dig av 1TB diskar. Iochmed att de är sata/sata2.

Men, BIOSet kan ha vissa begränsningar. T ex att den inte stödjer 1TB diskar.
Citera
2009-01-06, 15:22
  #15
Medlem
G2rs avatar
jag förstår inte, men köp en ny om du kan, verkar bara bli mycket klyd.. Sälj sedan dina gamla, eller behåll och prova saker du laddar ner om det innehåller virus etc.. Mer än så kan jag nog inte bistå med..
Citera
2009-01-07, 02:04
  #16
Avstängd
Framtidenss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bani-Banan
Jag misstänker att din dator är 5+ år gammal. Jag tror också att du bara har IDE-anslutningar. Tyvärr måste du köpa sata-kontroller till moderkortet för att använda dig av 1TB diskar. Iochmed att de är sata/sata2.

Men, BIOSet kan ha vissa begränsningar. T ex att den inte stödjer 1TB diskar.
Funderade just på det och har glömt var man kan se det, i handboken kanske, står inte på diskarna vad det är. Får nöja oss med mindre annars.
Citera
2009-01-07, 02:07
  #17
Avstängd
Framtidenss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av G2r
jag förstår inte, men köp en ny om du kan, verkar bara bli mycket klyd.. Sälj sedan dina gamla, eller behåll och prova saker du laddar ner om det innehåller virus etc.. Mer än så kan jag nog inte bistå med..
Måste vi köper vi varsin ny, en del tycker man ska byta vart tredje år, våra är nog 5-10 eller när 1 Ghz kom.
Citera
2009-01-08, 01:37
  #18
Avstängd
Framtidenss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kausti
Herre gud människa. Jag fick läsa igenom ditt inlägg 5 (!) gånger innan jag fattade vad du menade.
Du förklarar att du har två datorer med samma hårdvara, XP, 1 Ghz processor och 512 mb ram i båda.
Du konstaterar att hårddiskar är billiga idag
Sen undrar du om din dator kan bli seg om du köper till en stor hårddisk. Nej, datorn blir inte segare av en större hårddisk.
Här förklarar du att en av dina två datorer är seg. Att du installerat saker på C: (din OS-partition) så att det finns halva utrymmet kvar. Dock har din OS-part bara 8gb tilldelat. Det är på tok för lite.
Sen undrar du om segheten kan bero på mängden program eller nåt annat. Din OS-partition är för liten. Gör den större. Minst 30gb.
Din andra dators OS-part är också halvfull. Men den är snabbare, och inte lika fylld med program och dylikt.
Ja, det är idealiskt att inte ha så mkt på OS-partitionen om den inte är så stor. Men nej, det är inte mkt som lägger sig automatiskt på OS-partitionen. Ta reda på vad som tar upp utrymme så får du hjälp att lägga dom filerna på nåt annat ställe.
Man säger åt mailprogrammet att lägga mailen på nåt annat ställe.

Bra tips det ska jag jobba på.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback