Klassisk bedragare.Börjar med att smickra och smörja folk,sen lockar han med lättförtjänta pengar.Finns inga gränser för vad girighet gör med förståndet hos vissa människor.
Höjdpunkten var ändå då han blev tränare för det ungerska OS-laget i simning utan att själv kunna simma och att de tog medaljer som de aldrig gjort varken förr eller senare.
Helt ärligt så trodde jag första halvtimmen att jag satt och tittade på något psykologiskt experiment, typ den där fejk-"dokumentären" om att fotbolls-VM 1958 bara var en bluff av statsmakterna.
På något sätt var det den jovialiske harmynte mustaschprydde ungerske polischefen som fick mig att fatta att allt nog var på allvar ändå.
Hade inte läst eller hört något om huvudpersonens vandel innan.
Ja den här dokumentären dröjde sig kvar i huvudet, riktigt intressant, vilken lirare, Sjakalen om någon!
Men vad är Ungern för jävla pajasland Lyckades krångla sig ur polismyndigheten, få en pistol! eventuellt fått tag på ett lik och lyckas muta(?) instutitioner som ser rätt mellan fingrarna och lyckas få han officiellt begravd.....amen va fan..
Ja Ungern är ett korrupt land men att säga att det är ett pajasland så har du idiot förklarat dig själv. Säg ett enda f.d kommunist land som levt i diktatur som inte är korrupt idag.
Det kan hon i och för sig vara ändå men inte fan såg hon ut att vara en polis inte.
Frågetecknen hopar sig.
Konstnär är svårdefenierat, vem som hellst kan måla lite på duk, läser man bloggen hittar man lite om filmen.
Citat:
Ursprungligen postat av från bloggen
Bedragaren hade premiär på biograferna landet
runt i höstas. Så här såg det ut på Filmdagarna
i Malmö när filmen presenterades för inbjudna.
Min medverkan i filmen är som f d polis, jag
utredde brotten som var begångna (12 år sedan)
i Malmö och det var meningen att rättegången
skulle varit i Ungern men det blev inte så. Varför
får Ni veta i filmen.
Tycker det är märkligt att sverige alltid dyker upp i diverse osannolika saker som händer
I ungern kan man köpa allt för pengar helt jävla otroligt. Kom inte mannen(sorros)som sänkte sveriges ekonomi i förra lågkonjukturen (500% ränta 1992)från ungern också