Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2009-01-04, 22:00
  #1
Medlem
När jag pluggade in mitt nx8800gt häromdan så slutade helt plötsligt skärmen att fungera av någon anledning. Hjälp, vad ska jag göra?
Citera
2009-01-04, 22:50
  #2
Medlem
kanulas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Chafe
När jag pluggade in mitt nx8800gt häromdan så slutade helt plötsligt skärmen att fungera av någon anledning. Hjälp, vad ska jag göra?

1.
Kolla om grafikkortet sitter i ordentligt. Det kan ha halkat ur en aning ur sockeln.

2.
Kolla alla kablar till skärmen så att de sitter som de ska och är hela.

3.
Byt skärm.

4.
Byt grafikkort.
Citera
2009-01-08, 01:56
  #3
Medlem
Problemet gäller enbart just den tv'n, fungerar bättre när jag uppdaterade drivrutinerna men tv'n vägrar visa vissa upplösningar vilket är störande då vissa spel har konstiga default inställningar.
Citera
2009-01-08, 11:18
  #4
Medlem
David9s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Chafe
Problemet gäller enbart just den tv'n, fungerar bättre när jag uppdaterade drivrutinerna men tv'n vägrar visa vissa upplösningar vilket är störande då vissa spel har konstiga default inställningar.


Din tv stödjer antagligen inte de upplösningarna.
Citera
2009-01-13, 10:10
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av David9
Din tv stödjer antagligen inte de upplösningarna.
Nej precis, problemet är jag måste koppla in en annan skärm varje gång jag startar om datorn. För upplösningen sparas konstigt nog inte.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback