Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2009-01-04, 15:01
  #1
Medlem
Jag har ett ptoblem som jag inte riktigt förstår. har kollat runt i andra trådar, men blir inte klokare.. när jag öppnar mappen med filmen så kommer felmeddelande om att explorer.exe har stött på ett problem och måste avslutas. jag har tror att det beror på att det kan vara HD-video som jag laddat ner, men vet inte riktigt.. de har en uppspelningshastighet på 2025kb/s. jag har en pentium på 3.2 GHz. och 1 GB RAM och ett 128MB stort grafikkort. kör med MPC och CCCP-codecpack.

Någon som vet vad det kan bero på? är datorn för klen eller kan jag få ordning på det på något sätt?
Citera
2009-01-04, 15:02
  #2
Medlem
Andreasvbs avatar
Gör det här, http://www.moviecodec.com/topics/3588p1.html
Citera
2009-01-04, 16:13
  #3
Medlem
jag provade det som stod där, vilket resulterade i att nu krashar både explorer och MPC.. jag kan inte heller kolla på andra filmer med MPC.. finns det något annat sätt?

EDIT: Filmerna går att spela upp med VLC, men inte med MPC..
__________________
Senast redigerad av chillarfarbr 2009-01-04 kl. 16:16.
Citera
2009-01-04, 18:31
  #4
Medlem
Andreasvbs avatar
Testa avinstallera CCCP och installera FFDShow istället.
Citera
2009-01-05, 14:30
  #5
Medlem
vad är skillnaden mellan FFDShow och CCCP? är FFDShow "bättre"? tack för hjälpen!
Citera
2009-01-05, 14:49
  #6
Moderator
MondoBizarros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av chillarfarbr
vad är skillnaden mellan FFDShow och CCCP? är FFDShow "bättre"? tack för hjälpen!

FFDshow är endast en codec, vilket skulle minimera risken för en codec strular och isåfall vet du ju vilken som är boven.

Personligen har jag i många år använt K-lite Codecpack - brukar använda Basic eftersom jag inte har behov av mer - vilket fungerat perfekt.
Det är vid det här laget ett välbeprövat pack och uppdaterar ofta.

Bäst i ditt fall lär vara att avinstallera alla codecs, kör en registerrensning med ex. WinXP Manager (min absoluta favorit) eller gratisprogrammet Advanced System Care, som funkar det med, om än inte lika noggrant, och sen installera om codecs.
Citera
2009-01-05, 17:40
  #7
Medlem
har gjort som du rekommenderade.. problemet nu är att MPC stöter på problem och måste avslutas när jag öppnar film med den... men med VLC funkar filmerna som de skall.. ska jag helt enkelt köra på VLC istället, även om min personliga favorit är MPC...?
Citera
2009-01-05, 18:12
  #8
Moderator
MondoBizarros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av chillarfarbr
har gjort som du rekommenderade.. problemet nu är att MPC stöter på problem och måste avslutas när jag öppnar film med den... men med VLC funkar filmerna som de skall.. ska jag helt enkelt köra på VLC istället, även om min personliga favorit är MPC...?

Ja, det spelar ju ingen roll.
Föredrar själv MPC, men VLC kan väl funka i nödfall...som nu.
Citera
2009-01-05, 18:17
  #9
Medlem
tack för hjälpen!!
Citera
2009-01-06, 03:02
  #10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Andreasvb
Testa avinstallera CCCP och installera FFDShow istället.

Verkar ju onödigt eftersom ffdshow är en del av cccp...
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback