Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2009-01-04, 13:50
  #1
Medlem
Satt och slöläste lite på wow-forum för 10 minuter sedan.. och tänkte mig inte så noga för och gick in på en länk i en av trådarna. När jag scrollade ner sedan så såg jag att folk skrivit att det var keylogger-sida...

Hur fungerar det där egentligen? Laddas det ner en keylogger såfort jag går in på sidan? Hur kan jag få bort det och vad är riskerna med att skriva sina kontonr, logins osv? Ska jag formatera?

Kör för tillfället ad-aware och ska köra norton också. Är det safe om mina antivirusprogram hittar något?
Citera
2009-01-04, 14:06
  #2
Avstängd
jewhaens avatar
Är du säker på att det inte var någonting på länken som man skulle installera eller dylikt? Länka forumtråden?
Citera
2009-01-04, 14:12
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jewhaen
Är du säker på att det inte var någonting på länken som man skulle installera eller dylikt? Länka forumtråden?

http://forums.wow-europe.com/thread....73051447&sid=1
Är forumtråden, och första linken i threaden klicka jag på. Från de andra som skriver verkar den safe tills man scrollar ner..
Citera
2009-01-04, 14:31
  #4
Medlem
Megaforces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Åkebråke
Satt och slöläste lite på wow-forum för 10 minuter sedan.. och tänkte mig inte så noga för och gick in på en länk i en av trådarna. När jag scrollade ner sedan så såg jag att folk skrivit att det var keylogger-sida...

Hur fungerar det där egentligen? Laddas det ner en keylogger såfort jag går in på sidan? Hur kan jag få bort det och vad är riskerna med att skriva sina kontonr, logins osv? Ska jag formatera?

Kör för tillfället ad-aware och ska köra norton också. Är det safe om mina antivirusprogram hittar något?

Nja, det är nog mer en sida som sägs innehålla genvägar till div program och där man skall luras att skriva in sitt kontonamn och lösen för att logga in på dessa, men det du skriver lagras även nån annanstans..
Citera
2009-01-04, 14:33
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Megaforce
Nja, det är nog mer en sida som sägs innehålla genvägar till div program och där man skall luras att skriva in sitt kontonamn och lösen för att logga in på dessa, men det du skriver lagras även nån annanstans..

Inget som lagras i systemfilerna som sedan skickas till någons e-mail eller dylikt?
Citera
2009-01-04, 14:41
  #6
Medlem
Ma.monkeys avatar
Detected: Trojan-GameThief.Win32.WOW.dgf c:\windows\system32\wow30_438.dll

Du bör se upp
Citera
2009-01-04, 14:51
  #7
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ma.monkey
Detected: Trojan-GameThief.Win32.WOW.dgf c:\windows\system32\wow30_438.dll

Du bör se upp

Kan ej hitta den?
Citera
2009-01-06, 15:26
  #8
Avstängd
Vandaloss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Åkebråke
Kan ej hitta den?
Då är du antagilgen inte infekterad?
Citera
2009-01-07, 13:16
  #9
Medlem
blueCommands avatar
Inte ITS, skickar till MS Windows

/Mod
Citera
2009-01-07, 14:57
  #10
Medlem
kanulas avatar
Denna keylogger är förmodligen enbart ute efter att logga och sno ditt wow-konto dvs inte bankkonto etc. Men gör en sökning med Malwarebytes Anti-Malware. Hittar den inget kan du vara lugn.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback