Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2009-01-04, 02:27
  #1
Medlem
När jag spelar med min mus på alla spel går det fint men då jag kommer till counter-strike så fastnar siktet och följer inte med ibland som om man drar musen över grus eller något. Har installerat om counter-strike, formaterat om windows men samma sak händer. Har testat byta usbkontakt i datorn och stoppat i en USB till gammal kontakt grej och koppla in i den gröna kontakten vad det nu heter. Det blir fortfarande likadant. Men då jag spelar på en lan version av cs och jag lanar så är det inga problem. Om det är jag som hostar finns det inte heller. Kan vara lagg? Men låter inte troligt då alla andra spel går bra? Jag har en MX510 optisk som är några år gammal. Allt gick så bra sen sepa sig musen på counter-strike helt plötsligt :O

Tacksam för svar.
__________________
Senast redigerad av fjante 2009-01-04 kl. 02:42.
Citera
2009-01-04, 02:46
  #2
Medlem
E-wolfs avatar
Jag har exakt samma problem, Jag har också bytt mus 3ggr pga detta.
Andra problem är också att inställningarna försvinner varje gång jag startar spelet. Ibland byter även vapnet sida utan anledning. Hoppan någon kan svara på hans fråga, Det skulle hjälpa många
Citera
2009-01-04, 11:25
  #3
Medlem
Att vapnet byter sida är en bug tror jag och brukar komma för mig i alla fall när jag tabbat ut ur spelet, vad det bekommer musen så luktar det lagg iom du säger att det fungerar när du kör lan, testat att fixa med sensitiv?
Citera
2009-01-04, 16:51
  #4
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bjorne71
Att vapnet byter sida är en bug tror jag och brukar komma för mig i alla fall när jag tabbat ut ur spelet, vad det bekommer musen så luktar det lagg iom du säger att det fungerar när du kör lan, testat att fixa med sensitiv?

Sensen ska inte spela spela roll. Det ska inte kunna lagga heller när jag kör på datorer som bara har cs-servrar uppe också. Och hemma ska det inte lagga heller. Och ingen laggar på servrarna heller. Men ändå händer det.
Citera
2009-01-04, 17:23
  #5
Medlem
t00ks avatar
Ändra prioriteringen till Låg på hl.exe under processerlistan.
Detta ska fungera.
Och inställningarna kan vara för att din config.cfg är skrivskyddad och går tillbaka till detta läge när du startat om spelet.
Citera
2009-01-04, 23:22
  #6
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av t00k
Ändra prioriteringen till Låg på hl.exe under processerlistan.
.


Måste jag starta spelet och tabba ner för att kunna göra det?
Citera
2009-01-04, 23:27
  #7
Medlem
kolagodiss avatar
Tjejer brukar inte släppa till just när killen spelar cs
Citera
2009-01-05, 08:46
  #8
Medlem
alidaman6s avatar
Citat:
När jag spelar med min mus på alla spel går det fint men då jag kommer till counter-strike så fastnar siktet och följer inte med ibland som om man drar musen över grus eller något. Har installerat om counter-strike, formaterat om windows men samma sak händer. Har testat byta usbkontakt i datorn och stoppat i en USB till gammal kontakt grej och koppla in i den gröna kontakten vad det nu heter. Det blir fortfarande likadant. Men då jag spelar på en lan version av cs och jag lanar så är det inga problem. Om det är jag som hostar finns det inte heller. Kan vara lagg? Men låter inte troligt då alla andra spel går bra? Jag har en MX510 optisk som är några år gammal. Allt gick så bra sen sepa sig musen på counter-strike helt plötsligt :O

Tacksam för svar.

prova stänga av musaccelerationen, funkade för mig
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback