Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2006-12-04, 19:37
  #421
Medlem
jrosens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av woicer
Söker nu en router (inte trådlös) som ska kunna klara hastigheterna 100 upp- och nedströms, dvs 100/100. Jag har tidigare varit inne lite på DGL-4100, men efter jag fått reda på att dom inte tillverkas längre så gav jag upp hoppet.
Routern får gärna hålla sig runt där (inte över 2000 kr).
Har ni några förslag? Inget trådlöst skit.

Har just nu en D-Link 604 som begränsar hastigheten från 100mbit till 20mbit, vilket känns lite surt.

Tack i förhand!
/woicer
Enda som jag vet är ngt att ha på de hastigheterna är just DGL 4100 & 4300.
Har själv en 4100. Om den slutats säljas så är det väl bara att gå på storebror?
http://www.dustinhome.se/DacsaPortal/?ProdID=5010078475

Är ju gigabits lan-portar på den också.
Citera
2006-12-04, 19:46
  #422
Medlem
Tar dessvärre en säker, med kabel istället för en trådlös.
Varför? Vi har dragit kablar över hela lägenheten och känns väldigt meningslöst när vi sedan skaffar en trådlös. 2. Vad jag vet fungerar det bättre med kabel, dvs stabilare.

Som sagt, funderade på en DGL-4100 men eftersom den inte finnas att köpa är det ingen idé.

Tack för svaret i alla fall. Borde inte linksys och neatgear (namn??) ha några, det verkar väl vara märkte med mer kvalité?
Citera
2006-12-04, 19:53
  #423
Medlem
jrosens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av woicer
Tar dessvärre en säker, med kabel istället för en trådlös.
Varför? Vi har dragit kablar över hela lägenheten och känns väldigt meningslöst när vi sedan skaffar en trådlös. 2. Vad jag vet fungerar det bättre med kabel, dvs stabilare.

Som sagt, funderade på en DGL-4100 men eftersom den inte finnas att köpa är det ingen idé.

Tack för svaret i alla fall. Borde inte linksys och neatgear (namn??) ha några, det verkar väl vara märkte med mer kvalité?
Men hallå kom med i matchen, läste du mitt inlägg?
Citat:
Är ju gigabits lan-portar på den också.
Du behöver ju inte aktivera den trådlösa delen, utan kör ju så klart med kabel.
Citera
2006-12-04, 20:05
  #424
Medlem
Aha, förlåt, förstod inte vad det är.
Så jag kan köpa den, men använda den som kabel. Så i en DGL-4300 får jag DGL-4100+4300, dvs båda.
Tack
Citera
2007-11-29, 23:50
  #425
Medlem
Flärps avatar
Okej. Drar en liten oskyldig bump då jag faktiskt har en väldigt relevant fråga.

Vår Netgear WGR614v6 har nog ballat ur här hemma (Tror jag). Internet kopplar ner ibland och man kan inte tanka torrents snabbare än 30 Kb/s. Därför behöver jag en ny.

Den ska ha stöd för WLAN och klara av torrents + onlinespel utan krussiduller. Den behöver inte ha allt för avancerade inställningar, gärna rätt straightforward när man ska ställa in DNS och öppna portar osv.

Har hört mycket gott om Linksys. Någon som har haft sin Linksys ett tag (~6 månader eller mer) och haft problem med den? Funkar torrents och spel bra?

Annars är jag öppen för föslag, inget D-Link-skit bara. De köper jag aldrig igen.

Tack för svar.

Edit: Har kollat på denna och den är ju onekligen populär på Prisjakt
Citera
2017-07-16, 16:54
  #426
Medlem
Internhumors avatar
Uppdaterade min routers mjukvara idag och undrar lite allmänt hur lång livslängd det är på en router? Min slutsats är när det slutar att komma uppdateringar. Stämmer det?
__________________
Senast redigerad av Internhumor 2017-07-16 kl. 16:57.
Citera
2017-07-17, 15:11
  #427
Medlem
PeterNosters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Internhumor
Uppdaterade min routers mjukvara idag och undrar lite allmänt hur lång livslängd det är på en router? Min slutsats är när det slutar att komma uppdateringar. Stämmer det?

Nej, det finns inget sådant samband. Kommer det inga uppdateringar så är ju produkten färdigutvecklad. Om inga felrapporter kommer in från kunderna så kommer det ju heller inga uppdateringar. Alla nöjda.

Min nuvarande router från 2012 fick totalt tre uppdateringar varav den senaste 2015. Går som tåget fast spårlöst.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback