Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2009-01-02, 18:07
  #1
Medlem
Troians avatar
http://www.polisen.se/inter/util/nod...cleid=14283955

En kvinna som påträffades i sjön Sommen den 14 december är fortfarande inte identifierad. Vem kan det vara då? Verkar inte som polisen har någon vidare koll på hur länge hon legat där. Åtminstone uttrycker man sig rätt svepande.

Citat:
Eftersom kroppen kan ha drivit i sjön under många veckors tid kan iakttagelser i anslutning till sjön Sommen även på Östgötasidan vara av betydelse.

Det finns visserligen ingen misstanke om brott, men tycks inte som det kan uteslutas heller.
Citera
2009-01-02, 18:48
  #2
Medlem
Mandelbrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
http://www.polisen.se/inter/util/nod...cleid=14283955

En kvinna som påträffades i sjön Sommen den 14 december är fortfarande inte identifierad. Vem kan det vara då? Verkar inte som polisen har någon vidare koll på hur länge hon legat där. Åtminstone uttrycker man sig rätt svepande.



Det finns visserligen ingen misstanke om brott, men tycks inte som det kan uteslutas heller.

Förmodligen en något dum fråga men: Är det möjligt att hon har varit död en längre tid - säg några år? I så fall finns det ju några kvinnor att välja på i hyggligt närområde.
Citera
2009-01-02, 19:00
  #3
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mandelbrot
Förmodligen en något dum fråga men: Är det möjligt att hon har varit död en längre tid - säg några år? I så fall finns det ju några kvinnor att välja på i hyggligt närområde.

Ingen aning faktiskt. Den där killen som de hittade för något år sedan i Gävle bedömdes ha varit död i mellan två och tio år, sedan när han efter en lång tid identiferades så visade det sig ju vara ett halvår. Kanske att det går att göra motsvarande felbedömning fast så att säga åt andra hållet.

Vilka kvinnor är det du tänker på i närområdet?
Citera
2009-01-02, 19:19
  #4
Medlem
Mandelbrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
Ingen aning faktiskt. Den där killen som de hittade för något år sedan i Gävle bedömdes ha varit död i mellan två och tio år, sedan när han efter en lång tid identiferades så visade det sig ju vara ett halvår. Kanske att det går att göra motsvarande felbedömning fast så att säga åt andra hållet.

Vilka kvinnor är det du tänker på i närområdet?

Närområdet var väl att ta i men jag tänker främst på Maud Johansson, 44 som försvann från Motala i oktober 2005 och på en 23-årig kvinna jag inte har hittat namnet på som försvann i april 2003 strax utanför Linköping i samband med en bilbärgning. Förmodligen finns det åtskilliga fler.
Citera
2009-01-05, 20:19
  #5
Medlem
Mandelbrots avatar
Jag hade fel i båda mina gissningar.

Den döda kvinnan är nu identifierad med tandkort som en 55-årig Linköpingskvinna. Hon anmäldes försvunnen 17 december. Inget tyder på att något brott ska ha begåtts.

http://www.hogland.nu/index.php?opti...7828&Itemid=77
__________________
Senast redigerad av Mandelbrot 2009-01-05 kl. 21:12.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback