Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2009-01-03, 10:40
  #13
Medlem
THEEMPERORs avatar
Jag tror att jag har hittat en lösning om man skulle hamna i samma situation som jag/för att undvika att göra det . Har tyvärr inte testat den ännu (min kompis datorer), men kommer göra det idag.

När det inte längre går att logga in för att man måste aktivera kom jag på att man kan man göra följande:

Följ steg 1-2 om du redan har hamnat i aktiveringsträsket. Annars om du vill skydda dig mot att detta skall inträffa forsätt på steg 3.

1: Klicka på hjälp länken(till själva aktiveringen). En internet explorer ruta öppnas.
2: I adressfältet skriver man sedan in C:\ och trycker enter. Då av någon anledning kommer man in! Nu är det som att styra din dator som vanligt!
3: Ladda ned följande program som tar bort alla filer som tvingar dig att aktivera: http://antiwpa.freehostplace.com/index2.php. Välj "Generic Antiwpa-2.2-WinXP-2k3.ZiP" om du kör på 32 systemet (standard).
4: Extrahera och kör .exe filen. Kör igenom programmet.
5: Starta om datorn, nu skall allt vara återställt, du kan nu ta nya uppdateringar!

Det du gör är att uppdatera cracket i takt med att Microsoft täcker igen groparna!
__________________
Senast redigerad av THEEMPEROR 2009-01-03 kl. 10:45.
Citera
2009-01-03, 12:12
  #14
Medlem
927s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FuckThePolice
måste låna tråden igen, är det någon som vet vilka uppdateringar man inte ska ta emot?. vill helst inte att det ska bli samma sak som för THEEMPEROR

stäng av automatiska uppdateringar och så går du till windows update i mitten av varje månad, du kollar upp alla uppdateringar som vill installeras.
har inte MS maskerat uppdateringarna så borde dessa heta nåt med Windows Genuine Advantage
Citera
2009-01-03, 13:37
  #15
Medlem
FuckThePolices avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 927
stäng av automatiska uppdateringar och så går du till windows update i mitten av varje månad, du kollar upp alla uppdateringar som vill installeras.
har inte MS maskerat uppdateringarna så borde dessa heta nåt med Windows Genuine Advantage
ok. men när jag skulle ta hem Service pack 3 så fick jag med en uppdatering som hette Windows Genuine Advantage. jag hittar den inte på lägg till ta bort program. finns det något annat sätt att ta bort den?
Citera
2009-01-03, 15:11
  #16
Medlem
THEEMPERORs avatar
Med programmet jag skickade länk till! Har provat nu förövrigt, funkar!
Citera
2009-01-03, 23:37
  #17
Medlem
CoolDudes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FuckThePolice
måste låna tråden igen, är det någon som vet vilka uppdateringar man inte ska ta emot?. vill helst inte att det ska bli samma sak som för THEEMPEROR

Enkelt sätt är att läsa beskrivningen på alla uppdateringar innan du installerar dem, iaf i Vista står det på uppdateringar saker som "Fixar aktiveringsproblem..." typ eller liknande. Se upp för dem. Även program som IE7 & WMP vill validera under installationen.
Citera
2009-01-03, 23:53
  #18
Medlem
927s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FuckThePolice
ok. men när jag skulle ta hem Service pack 3 så fick jag med en uppdatering som hette Windows Genuine Advantage. jag hittar den inte på lägg till ta bort program. finns det något annat sätt att ta bort den?

har du bockat för visa uppdateringar?
Citera
2009-01-04, 00:28
  #19
Medlem
FuckThePolices avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 927
har du bockat för visa uppdateringar?
japp det har jag
Citera
2009-01-04, 01:10
  #20
Medlem
927s avatar
jag har den här och den tror jag att man var tvungen att installera först för att kunna forsätta hämta resterade uppdateringar; WU KB892130.

det här är tydligen en annan KB905474 men har du inget problem är det ju bara köra på
__________________
Senast redigerad av 927 2009-01-04 kl. 01:12.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback