Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2022-10-09, 09:59
  #361
Medlem
Denna filmen berörde mig inte det minsta minns jag. Men den gick genom bruset av filmer så jag upptäckte den runt 2005. B film. Men den var inte dålig eller så vad jag minns. Men jag undrade varför människor pratade om den då minns jag.
Citera
2022-10-11, 17:52
  #362
Medlem
Craiggs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av N9HN
Djur slaktas varje dag, och våldtäktsscenen är skådespeleri, inte en rikigt våldtäkt. Så vad är din poäng? Det enda jag kan komma på är huruvida slakten skedde på det mest humana sätt möjligt, men det kan jag inte heller svara på.

Det där argumentet köper jag inte. Hade du själv kunnat slakta ihjäl en sköldpadda och köra en kniv rätt in i ett litet hjälplöst djur eller halshugga en apa? Jag läste att en av skådespelarna backade undan efter att han fick höra att han skulle döda ett djur framför kameran, så en annan tog den rollen istället.

Våldtäktsscenen ser väldigt äkta ut. Moderna våldtäktsscener brukar ske utanför bild men här snålar man ju inte direkt med detaljerna. Lägg också till att infödingarna i filmen var riktiga infödingar som levde utanför civilisationen så många av dem undrade nog vafan som egentligen hände där.
Citera
2022-11-01, 01:55
  #363
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Craigg
Det där argumentet köper jag inte. Hade du själv kunnat slakta ihjäl en sköldpadda och köra en kniv rätt in i ett litet hjälplöst djur eller halshugga en apa? Jag läste att en av skådespelarna backade undan efter att han fick höra att han skulle döda ett djur framför kameran, så en annan tog den rollen istället.

Våldtäktsscenen ser väldigt äkta ut. Moderna våldtäktsscener brukar ske utanför bild men här snålar man ju inte direkt med detaljerna. Lägg också till att infödingarna i filmen var riktiga infödingar som levde utanför civilisationen så många av dem undrade nog vafan som egentligen hände där.

Våldtäktsscenen ser inte autentisk ut alls, kom igen. Jag har slagit ihjälp hjälplösa djur som för mig varit skadedjur, skillnaden är minimal.
Citera
2023-10-12, 14:43
  #364
Avstängd
HeatherMasons avatar
Vet någon vad det är för frukt de äter vid 1.18.46? Den ser väldigt god ut! 😋

Den är ljusbrun på utsidan som en kiwi, men väldigt ljus, gul på insidan. Den är mycket, mycket större än en kiwi också.

Filmen är inspelad i Colombia f.ö., om det kan vara till hjälp.

https://youtu.be/Y0-_m1pS8sI?feature=shared
Citera
2023-10-12, 14:46
  #365
Avstängd
HeatherMasons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JohnWicks
Denna filmen berörde mig inte det minsta minns jag. Men den gick genom bruset av filmer så jag upptäckte den runt 2005. B film. Men den var inte dålig eller så vad jag minns. Men jag undrade varför människor pratade om den då minns jag.

Last Cannibal World/De sista kannibalerna, som är av samma regissör är bättre.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback