2008-12-31, 13:48
Medlem
Cannavaros avatar
Hej!
Jag har en 2 dagar ny dator med Vista-64bitars men nu så har jag fått en Tibia-keylogger på halsen. Jag varken spelar Tibia eller så men denna är irriterande och känns inte så säkert att ha en sådan på datorn, den poppar även upp en internethemsida med jämna mellanrum. Jag har tagit en printscreen på hemsidan som kommer upp så om det är någon hjälp kolla på den. Uppskattas något enormt om någon kan hjälpa att bli av med denna.

OBS: Stor bild

http://img367.imageshack.us/my.php?image=tibiape5.jpg
Citera
2008-12-31, 14:09
Medlem
kört nån form av rensnigsprogram? hijack this, Ace optimizer, WinCare ?
Citera
2008-12-31, 14:14
Medlem
Cannavaros avatar
Testade Hijackthis och där kom ju upp en massa filer, dock vågar jag inte ta bort någon för jag vet inte vilken som är keyloggern :/
Senast redigerad av Cannavaro 2008-12-31 kl. 14:28.
Citera
2008-12-31, 14:30
Medlem
Paijters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cannavaro
Testade Hijackthis och där kom ju upp en massa filer, dock vågar jag inte ta bort någon för jag vet inte vilken som är keyloggern :/
Posta loggen här då.
Citera
2008-12-31, 14:45
Medlem
ÅnkelGunnars avatar
Inget som har med IT-säkerhet att göra.

Tråd flyttad

IT-säkerhet -> Datoranvänding - MS Windows

// Mod
Citera
2008-12-31, 15:05
Medlem
Cannavaros avatar
Här har ni loggen

http://www.megaupload.com/se/?d=Z8C78D7T
Citera
2008-12-31, 15:17
Medlem
Paijters avatar
Citat:
Här har ni loggen

http://www.megaupload.com/se/?d=Z8C78D7T
Vari ligger svårigheten med att kopiera texten och att klistra in den i forumet?

C:\ProgramData\Microsoft\Windows\Start Menu\Programs\Startup\svchost.exe

O4 - Global Startup: svchost.exe

Och uppdatera Java är du snäll.

Har du greasemonkey?
Senast redigerad av Paijter 2008-12-31 kl. 15:28.
Citera
2008-12-31, 15:32
Medlem
Cannavaros avatar
Tänkte att det skulle bli en massa text om jag skulle kopiera in allt det. Men ja jag har Greasemonkey hur så ?
Citera
2008-12-31, 15:37
Medlem
Paijters avatar
Citat:
Tänkte att det skulle bli en massa text om jag skulle kopiera in allt det. Men ja jag har Greasemonkey hur så ?
Bara undrade. Men ta bort de två jag skrev och uppdatera därefter Java.
Citera
2008-12-31, 15:56
Medlem
Cannavaros avatar
Glömde skriva att min dator spelar ett spratt mot mig eftersom nu har jag som administratör tydligen inte behörighet att radera följande "C:\ProgramData\Microsoft\Windows\Start Menu\Programs\Startup\svchost". Som du nog förstår är jag inte den som är teknisk med datorer, men hur kommer man runt detta då ?
Citera
2008-12-31, 16:12
Medlem
Paijters avatar
Citat:
Glömde skriva att min dator spelar ett spratt mot mig eftersom nu har jag som administratör tydligen inte behörighet att radera följande "C:\ProgramData\Microsoft\Windows\Start Menu\Programs\Startup\svchost". Som du nog förstår är jag inte den som är teknisk med datorer, men hur kommer man runt detta då ?
Starta datorn i felsäkert läge och raderar den manuellt från den mapp där den ligger.
Kör en scan med malwarebytes antimalware efteråt så fångar den upp eventuella rester.
Citera
2008-12-31, 16:44
Medlem
Cannavaros avatar
Underbart mannen, tack så mycket. Uppskattas att du tog dig tid för att hjälpa mig !
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in