Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2008-12-30, 21:48
  #1
Medlem
Leif.Jennekvists avatar
http://www.gp.se/gp/jsp/Crosslink.jsp?d=119&a=467305

Citat:
Provturen räckte enda till Spanien.
Nu åtalas mannen som förra året började provturen från en bilfirma i Luleå.

Långköraren åtalas nu för olovligt förfogande och olovlig körning eftersom han saknar körkort.

Är jag den enda som ser det komiska i det hela? Var detta planerat från 72-åringens sida eller tror ni att han bara fick för sig att nu åker jag till Spanien?
__________________
Senast redigerad av Leif.Jennekvist 2008-12-30 kl. 22:06.
Citera
2008-12-30, 21:58
  #2
Medlem
Dr. Wilys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Leif.Jennekvist
Är jag den ända som ser det komiska i det hela?
Vilken slags ända är du då? Landsända? Kanske en av de kända, måhända?

Provkörningen är onekligen rätt komisk. Min gissning är att herrn helt enkelt tog chansen.
Citera
2008-12-30, 22:05
  #3
Medlem
Leif.Jennekvists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr. Wily
Vilken slags ända är du då? Landsända? Kanske en av de kända, måhända?

Provkörningen är onekligen rätt komisk. Min gissning är att herrn helt enkelt tog chansen.

Sorry för felstavningen

Jag finner det mycket komiskt, att vid 72-års ålder gå in på en bilfirma och be om att få provköra en bil för att sedan ta sig friheten att åka till Spanien på semester.

Frågan är om han hade med sig resväskan till bilfirman?
Citera
2008-12-30, 23:43
  #4
Medlem
osamabinpelles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Leif.Jennekvist
http://www.gp.se/gp/jsp/Crosslink.jsp?d=119&a=467305



Är jag den enda som ser det komiska i det hela? Var detta planerat från 72-åringens sida eller tror ni att han bara fick för sig att nu åker jag till Spanien?

Haha viken skön kille men man måste va rätt blåst o köra utan körkort
Citera
2008-12-30, 23:51
  #5
Medlem
johnny-62s avatar
Verkar skumt det här..?? Brukar man t.ex inte få visa upp eller lämna kk i pant vid en provkörning..
Citera
2008-12-31, 02:01
  #6
Medlem
antitess avatar
Hittar inte tidning just nu, men det stod i den att bilfirman kände till honom som kund tidigare och hade förtroende för honom.
Vadå blåst att köra utan körkort?
Han åkte ju runt 468 mil utan problem.
Citera
2008-12-31, 02:10
  #7
Medlem
ParvixIIs avatar
Luleåpressen har förstås lite mer i sina artiklar än göteborgspressen:

Citat:
Det var således i september i fjol som mannen kom in på Müllers och ville provköra en Mitsubishi space gear, en relativt stor personbil.
- Det var inga som helst konstigheter med mannen. Vi hade dessutom gjort bilaffärer med honom tidigare, säger Jan Müller.
[...]
Plötsligt, efter flera månader, började samtal komma till bilfirman från semesterfirande Luleåbor.
Vid en strandpromenad några kilometer söder om Malaga stod en Mitsubishi med Müllers-dekaler.
- Folk hade börjar undra eftersom den var svenskregistrerad, men också att den hade vinterdäck. Misstänksamma svenskar hade även tittat in i bilen och upptäckt att det fanns matrester och andra sopor i bilen.
Enligt Jan Müller fanns det tydliga tecken på att två personer hade bott i bilen en längre tid.
Müllers har ändrat sina rutiner vid utlåning av bilar.

http://www.nsd.se/nyheter/artikel.as...icleId=4331798

Tog han frugan med sig på semestern, måhända?
Citera
2008-12-31, 22:09
  #8
Medlem
ostwinds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av antites
Hittar inte i tidningen just nu, men det stod i den att bilfirman kände till honom som kund tidigare och hade förtroende för honom.
Vadå blåst att köra utan körkort?
Han åkte ju runt 468 mil utan problem.

Och med dubbdäck också läste jag tidigare på TextTv ( Hittar inte igen det igen)Kanske nån annan
Citera
2009-01-03, 12:06
  #9
Medlem
kallepets avatar
hoppas han fick dom att fylla upp bilen fullt innan han drog!
Citera
2009-01-03, 12:28
  #10
Medlem
tma2662s avatar
Kanske lite senil bara på ålderns höst?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback