Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2008-12-30, 02:29
  #13
Medlem
Förbannads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blackjackster
Alltså, när jag kopplar in en externskärm med den trasiga fortfarande på så får jag inte upp någon bild. Är då kretsarna pajj?
Det finns snabbknappar för att byta skärmläge. Håll inne din fn-tangent och sen ska någon av F-knapparna visa bild på en skärm eller liknande tryck på denna samtidigt som du håller inne fn-tangenten. Ge den några sekunder att eventuellt växla till den externa skärmen.
Citera
2008-12-30, 03:03
  #14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Förbannad
Det finns snabbknappar för att byta skärmläge. Håll inne din fn-tangent och sen ska någon av F-knapparna visa bild på en skärm eller liknande tryck på denna samtidigt som du håller inne fn-tangenten. Ge den några sekunder att eventuellt växla till den externa skärmen.

Kopplade precis en HDMI sladd till min andra bärbara som funkar, en ASUS Lamborgini samt track på Fn och en av F knapparna men det kommer inte fram nått på TVn, vet någon om det är några drivrutiner eller något som måste installeras?
Citera
2008-12-30, 13:50
  #15
Medlem
Förbannads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blackjackster
Kopplade precis en HDMI sladd till min andra bärbara som funkar, en ASUS Lamborgini samt track på Fn och en av F knapparna men det kommer inte fram nått på TVn, vet någon om det är några drivrutiner eller något som måste installeras?
Har du provat med en extern datorskärm? Inte tv alltså.
Citera
2008-12-30, 16:57
  #16
Medlem
Sikkans avatar
Det du kan göra är att lämna in datorn till en datorfirma som reparerar datorer och laptops...vart bor du ngnstans? visst kan det bli dyrt..räkna med ca 1500 för monitorn + arbete. Men de beror ju på hur dyr datorn var och hur gammal den är
Citera
2008-12-30, 16:58
  #17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sikkan
Det du kan göra är att lämna in datorn till en datorfirma som reparerar datorer och laptops...vart bor du ngnstans? visst kan det bli dyrt..räkna med ca 1500 för monitorn + arbete. Men de beror ju på hur dyr datorn var och hur gammal den är

Har möjlighet och lämna in den i Malmö, 1500 kan jag tänka mig betala, kan också skicka in den om det är möjligt. Ge mig gärna tips på var och så vidare, skulle uppskattas!
Citera
2008-12-30, 18:56
  #18
Medlem
Sikkans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blackjackster
Har möjlighet och lämna in den i Malmö, 1500 kan jag tänka mig betala, kan också skicka in den om det är möjligt. Ge mig gärna tips på var och så vidare, skulle uppskattas!

ok jag snackade lite med servicekillarna på jobbet..1500kr för en skärm troligen om de inte e dyrare special till ferarrin...sen typ 1000-1500kr för jobbet
Citera
2008-12-30, 21:16
  #19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av blackjackster
Har möjlighet och lämna in den i Malmö, 1500 kan jag tänka mig betala, kan också skicka in den om det är möjligt. Ge mig gärna tips på var och så vidare, skulle uppskattas!

Du har ingen hemförsäkring som täcker detta? Ring försäkringsbolaget och kolla man kan bli förvånad vilka försäkringar man har.
Citera
2009-03-22, 18:35
  #20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Förbannad
Har du provat med en extern datorskärm? Inte tv alltså.

Har liknande problem som ts, lcd skärmen visar bara en massa olika streck i olika färger (lcd färgen har runnnit ut). Testade att koppla in datorn till en data skärm via VGA, men inget hände. Kan även grafikorten fått sig en smäll och kan man isf fixa det genom att byta ut graffet?

Kan nämligen tänka mig använda den bärbara datorn som stationär istället.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback