Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2008-12-26, 01:06
  #1
Avstängd
Om du fick välja våra ministrar, från alla partier vi har.

Vilka skulle ni då vilja sätta som

Statsminister, finansminister, näringsminister......


Ni får gärna argumentera varför just den personen ska vara den ministern. Tänk på att det kan vara svårt för olika ministrar från helt olika partiter att sammarbeta. Tex. Mona Sahlin och Fredrik skulle nog inte gå så bra ihop som statsminister respektive vice statsminister.

Hoppas och tror att det här kan bli en intressant tråd, där man också kan lära sig lite.
Citera
2008-12-26, 01:57
  #2
Medlem
Eoppoyzs avatar
Folk från SD såklart. Alla andra partier verkar inte se problemet i samhället.
Citera
2008-12-26, 02:13
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Eoppoyz
Folk från SD såklart. Alla andra partier verkar inte se problemet i samhället.


det vore väl inte någon höjdare då vi saknar kompetens för fler poster än Integrationsminister (som borde tas bort) och Statsminister och några andra som kulturminister (som borde tas bort)
Citera
2008-12-26, 02:20
  #4
Medlem
Eoppoyzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MkII
det vore väl inte någon höjdare då vi saknar kompetens för fler poster än Integrationsminister (som borde tas bort) och Statsminister och några andra som kulturminister (som borde tas bort)

SD verkar ha fler kompetenta än vad riksdagspartierna verkar ha.
Citera
2008-12-26, 02:23
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Eoppoyz
SD verkar ha fler kompetenta än vad riksdagspartierna verkar ha.


men vi saknar erfarenhet och kunskap om hur ett land ska styrs vi är knappast redo att ta över Sverige i sådan stor skara idag, det krävs mer erfarenhet för det, 2014 är mer realistiskt om vi ska sitta och bestämma i stor skala, inte idag.


Du får dock gärna ge exempel på vilka som vi skulle tillsätta som vad.
Citera
2008-12-26, 04:08
  #6
Medlem
Tord_Ywels avatar
Skulle inte klaga om jag fick tillbaka Paggan som kulturminister även om det inte blir någon större skillnad. Gillar han mer bara som person efter alla interjuver i Super Play och liknande där han påstår att han vill stärka Tv och dator spelens kulturella status.
Citera
2008-12-26, 04:34
  #7
Medlem
kufits88s avatar
fixa tillbaka sossarna till att börja, dem är de enda som har kunna sköta sverige någorlunda
Citera
2008-12-26, 07:15
  #8
Medlem
Francos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kufits88
fixa tillbaka sossarna till att börja, dem är de enda som har kunna sköta sverige någorlunda

Fan, har du varit och tallat på julspriten nu igen?
Citera
2008-12-26, 16:47
  #9
Medlem
Eoppoyzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MkII
men vi saknar erfarenhet och kunskap om hur ett land ska styrs vi är knappast redo att ta över Sverige i sådan stor skara idag, det krävs mer erfarenhet för det, 2014 är mer realistiskt om vi ska sitta och bestämma i stor skala, inte idag.


Du får dock gärna ge exempel på vilka som vi skulle tillsätta som vad.

Jag nämnde inte att det skulle vara nu i år eller vid valet 2010.
Citera
2008-12-26, 16:48
  #10
Medlem
Eoppoyzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kufits88
fixa tillbaka sossarna till att börja, dem är de enda som har kunna sköta sverige någorlunda

Det är inte första april idag. Sossarna har inte varit vettiga på 40 år.
Citera
2008-12-26, 20:13
  #11
Medlem
Ari.Golds avatar
Rikskansler (som man sade förr i Sverige): "Ari.Gold"
Vice Rikskansler: Jimmie Åkesson
Inrikesminister: Erik Almqvist
Utrikesminister: Kent Ekeroth
Försvarsminister: Björn Söder
Finansminister: Johan Ingerö
Kulturminister: Mattias Karlsson
Utbildningsminister: Richard Jomshof

Det är vad jag kommer på på rak arm. Alla är SD:are förutom Johan Ingerö som är min favoritbloggare och delar mina åsikter på pricken vad gäller ekonomi.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback