Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2003-08-19, 12:37
  #1
Medlem
Med risk för att låta som en pensionär säger jag i alla fall att det var roligare förr. Olåsta dörrar, stora delar olarmade, t o m fungerande belysning. Rätt ballt att slå på belysningen i en kilometerlång tunnel eller stora underjordiska hallar -). Man kunde, som någon sagt i forumet, åka moped i miltals med tunnlar. Vet inte hur det är nu men för fanns det idioter som byggde fällor. Man kunde trampa på spikplankor eller vara med om tegelstenar som ramlade ner från dörrovansidor osv. PASSA ER! Någon skrev om utrustning att ta med sig - skulle rekommendera den personen att stanna hemma och äta mammas bullar, med smör på... Förstår den som kommenterade om han skulle ha med sig en 90-liters ryggsäck, haha. I all välmening, pojken bör stanna hemma!

Skall man prompt klättra runt i tunnlar skall man inte glömma avloppssystemen. Dock farligt!!! En kille jag känner dog i gummibåtslek i en floodande tunnel på 80-talet.

Ta med Grova höga kängor eller kraftiga skor, lampa, varma kläder, inga pösiga hip-hop jackor som kan fastna, tighta kläder, mössa eller keps, mycket nedfallande damm och skit. Rep och verktyg (tänk själv). Och en träkäpp! Den leder inte ström och är bra att känna sig för med. Dessutom kan man slå ihjäl stora närgågna råttor. Det är GOTT om dem här och var och ibland attackerar dom...

Halvcoolt tips till den som vill känna på lite underground feeling mitt i stan. Besök det gamla kärnkraftverket på Tekniska Högskolans område. Många trappor ner under mark, man känner kylan och dofterna från underjorden... Dörren har i perioder varit VÄLDIGT lätt att öppna. Nu är det säkert igenbommat men det ordnas säkert studiebesök dit ner.
Citera
2003-08-25, 23:11
  #2
Medlem
kolla kartan

http://www.ths.kth.se/nyheter/osqled...4/reaktor.html
Citera
2003-08-26, 00:23
  #3
Medlem
jenas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fjärilsbalsam
kolla kartan

http://www.ths.kth.se/nyheter/osqled...4/reaktor.html
Man får ståpäls....
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback