Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-09-17, 04:17
  #169
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av singularitet
7000kr får jag för en 1oz panda 999/1000 på guldbrev.se. Jag får 11723 för samma mynt hos tavex. En liten nätt prisskillnad på nästan 5000 spänn. Inte heller kunde tjejen hos guldbrevs kundtjänst plocka fram dagens (14.00) världsmarknadspris omräknat i SEK. Efter jag väntat i ca 4 min så fick jag veta guldbrevs egna pris och inte uppgiften jag frågade efter. Därefter påstod flickan att om jag får ett högre pris så är det ett överpris. Kundtjänst måste vara lika blåsta som kunderna som säljer. Sms Guld = samma skit.

hehe dagens humor.


Ja, en värderingsavgift på 29 kr/gram tillkommer när du skickar in guld. Detta gäller dock inte för guld som är 24 karat. För 24 karat guld och för silver tar vi ingen värderingsavgift.

Nedan får du ett exempel på hur värderingsavgiften räknas ut för ett guldhalsband i 18 karat guld som väger 10 gram. Det dagliga guldpriset/gram som du har fått i detta exempel är 280 kr/gram.
Citera
2015-09-17, 23:41
  #170
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Liderlig
Ja, en värderingsavgift på 29 kr/gram tillkommer när du skickar in guld. Detta gäller dock inte för guld som är 24 karat. För 24 karat guld och för silver tar vi ingen värderingsavgift.

Nedan får du ett exempel på hur värderingsavgiften räknas ut för ett guldhalsband i 18 karat guld som väger 10 gram. Det dagliga guldpriset/gram som du har fått i detta exempel är 280 kr/gram.

Det där är bara ett sätt att hoppas att många kunderna inte läser det finstilta med värderingsavgifter och andra konstiga villkor. Varför annars annonsera ett pris men sedan betala ett annat om man inte bara ville blåsa kunderna.

Det går också att få få betydligt bättre betalt än hos Guldbrev.

Gillar dessutom det där med att kampanjpris för guldhalt 24 karat. Att det bara gäller för 25 gram Boliden med tillhörande certifikat. Har det överhuvudtaget gjorts några sådana tackor någonsin?

Jäkla blufföretag, som rutinmässigt anmäler negativa omdömen på Trustpilot.
Citera
2017-04-27, 12:29
  #171
Medlem
Lifelovers avatar
Håll er borta från den här typen av tjänster. Gå till den lokala guldsmeden istället, eller kasta ut guldet i skogen, det är mer tillfredsställande än pengarna man får för guld som kostat flera tusen i butik (under 200). Nu är värderingsavgiften 49 kr dessutom på guldbrev.se
Upplägget är att lura folk, eller åtminstone vilseleda genom att gömma undan relevant info och flasha med siffror som ingen får.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback