Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2003-08-18, 11:25
  #1
Medlem
GreenManalishis avatar
är döende http://www.expressen.se/expressen/js...?d=112&a=55154

Vilken av hans filmer är mest värd att minnas?

Själv tycker jag om "Blodröd sol"
där han spelar mot Toshiro Mifune
Citera
2003-08-19, 15:48
  #2
Medlem
han har ju gjort en hel del charmiga skitfilmer men Death Wish, Assassination, Ten To Midnight, Indian Runner, Streetfighter och såklart 12 Fördömda Män.....
Synd att se en legend bli så svårt sjuk
Citera
2003-08-19, 17:54
  #3
Medlem
Truman_Peyotes avatar
En gång påstås en journalist ha frågat Bronson vilken av hans filmer han gillade bäst...Bronson svarade: Inte faen ser jag på såna skitfilmer...

Men mannen har ju gjort en del sevärt... 12 fördömda män, Telefon, 7 vågade livet, Blodröd sol osv...
Citera
2003-08-19, 18:07
  #4
Banned
nuxvomicas avatar
Death Wish-filmerna är ganska bra, särskilt III, och blir mer och mer aktuella. 8)
Citera
2003-08-19, 18:33
  #5
Medlem
Video Klassikern: 10 to Midnight förstås.

Blodröd Sol och Death Wish är jäkligt bra också.

Och självklart: Once Upon a Time in the West, på Svenska Harmonica -
en Hämnare.
Citera
2003-08-19, 18:39
  #6
Banned
nuxvomicas avatar
Death Wish III: han skjuter en neger som snor hans kamera med en mindre kanon till pistol; gillrar fälla i form av en planka så att framtänderna på ett annat drägg fastnar i den; mejar ner ligister med ett .50-kalibrigt maskingevär; skjuter ligaledaren med en bazooka -inomhus! 8)
Citera
2003-08-19, 19:07
  #7
Medlem
Cineastens avatar
Kent-Elivs: Du har god smak. Jag gillar 10 to midnight skarpt. Har den på en sliten gammal X-rental.


Det trista är att precis hela filmen står på baksidan av kassettfodralet. Man undrar vad det var för j-a pannben som skrev den texten.
Citera
2003-08-19, 21:04
  #8
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cineasten
Kent-Elivs: Du har god smak. Jag gillar 10 to midnight skarpt. Har den på en sliten gammal X-rental.


Det trista är att precis hela filmen står på baksidan av kassettfodralet. Man undrar vad det var för j-a pannben som skrev den texten.

Tackar.

Har den också, såklart!!!

Det är en av anledningarna till att jag aldrig läser texten på baksidan. 8)
Citera
2003-08-20, 12:31
  #9
Medlem
hallonkungens avatar
Va kul att nån annan hade sett Blodröd Sol med Bronson/Mifune, den är kanon. Annars så är Death Wish 3 är en väldigt befriande film för oss lite äldre; Bronson mejar ner en massa ohängda ungdomar i drivor och ursäktar sig inte.
Citera
2003-08-20, 16:45
  #10
Banned
PuLsEns avatar
DOKTORN eller vad den nu hette kommer jag ihåg med Bronson.

Tyckte att den var skrämmande med tortyr scenen i filmens början när jag smygtittade på den som 10 åring.

DEATH WISH filmerna är så dåliga så att dom blir bra.
Citera
2003-08-20, 16:47
  #11
Banned
PuLsEns avatar
TICHATE eller nått liknande kallade dom den onskefulla fanskapet som dom hackade ihjäl i bilen på slutet.
Citera
2003-08-20, 18:09
  #12
Awaiting Email Confirmation
Blodröd sol var kass. men Streetfighter var rätt så ösiga.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback