Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2008-12-23, 00:48
  #13
Medlem
ImmanuelFjants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Weniwe
Hörde om 3 snubbar här på forumet som delade på 80 roppar, kan det stämma ? Borde de inte dött ?

Om det enbart är benso med i bilden så får man väl jobba riktigt jävla hårt för att dö av en överdos? Hur var det, det finns något enstaka fall av någon som dött på en överdos alprazolam men annars inga kända eller?

Just detta är ju en av anledningarna till att barbituraterna försvann nästan helt och ersattes av bensodiazepiner för de flesta behandlingar. Psykofarmaka som man kan överdosera dödligt är ju av uppenbar anledning ansedda som vanskliga att ge till "utepatienter". (Eller för den delen andra mediciner som kan överdoseras dödligt, om patienten lider av depression, ångest eller något annat som kan tänkas leda till självmordstankar.)

Blandar man benso med någon annan neråtdrog så är det däremot enklare att dö av överdos (oftast pga andningsdepression, har jag för mig).

OnT: Saknar tyvärr erfarenhet av flunitrazepam hittills, men vill gärna prova någon gång - speciellt med tanke på mina rätt så jävliga sömnproblem!
__________________
Senast redigerad av ImmanuelFjant 2008-12-23 kl. 00:57.
Citera
2008-12-23, 02:03
  #14
Medlem
alprazolam_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ImmanuelFjant
Om det enbart är benso med i bilden så får man väl jobba riktigt jävla hårt för att dö av en överdos? Hur var det, det finns något enstaka fall av någon som dött på en överdos alprazolam men annars inga kända eller?

Just detta är ju en av anledningarna till att barbituraterna försvann nästan helt och ersattes av bensodiazepiner för de flesta behandlingar. Psykofarmaka som man kan överdosera dödligt är ju av uppenbar anledning ansedda som vanskliga att ge till "utepatienter". (Eller för den delen andra mediciner som kan överdoseras dödligt, om patienten lider av depression, ångest eller något annat som kan tänkas leda till självmordstankar.)

Blandar man benso med någon annan neråtdrog så är det däremot enklare att dö av överdos (oftast pga andningsdepression, har jag för mig).

OnT: Saknar tyvärr erfarenhet av flunitrazepam hittills, men vill gärna prova någon gång - speciellt med tanke på mina rätt så jävliga sömnproblem!
Stämmer bra.
Finns dokumenterade dödsfall på Alprazolam och Triazolam i extremt höga doser, annars är det i princip omöjligt att överdosera benso så man mular...
Citera
2008-12-23, 02:17
  #15
Medlem
C8H11Ns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av alprazolam_
Tänkte att alla Bensodiazepiner har en fanclub, Så då förtjänar även Rohypnol en sådan.

Bättre att alla erfarenheter och frågor/funderingar kan ställas här istället, så slipper man massa trådar om just detta.

Skriv ned alla frågor och funderingar här isället, så slipper moderaror låsa en massa trådar...

Så kör allt om Flunitrazepam här i fortsättningen är ni snälla.

Mvh / alprazolam_
Bra initiativ, fler roppar åt folket !
Citera
2008-12-23, 07:05
  #16
Medlem
laserlasses avatar
över reklamera de i flumsyfte men bra att sova på och om man får ångest
Citera
2008-12-23, 10:21
  #17
Medlem
alprazolam_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av laserlasse
över reklamera de i flumsyfte men bra att sova på och om man får ångest
Tycker du dom är överskattade i flumsyfte?
Själv tycker jag dom tillhör de allra bästa i just det syftet, extremt mycket eufori på dom. Tycker iaf jag.

Är det nån annan än jag som gillar grön/blå 542 allra bäst, jämfört med Fluscand, Flunitrazepam Merck, tom de gamla vita ropparna?
Citera
2008-12-23, 11:02
  #18
Medlem
knoxahs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av alprazolam_
Tycker du dom är överskattade i flumsyfte?
Själv tycker jag dom tillhör de allra bästa i just det syftet, extremt mycket eufori på dom. Tycker iaf jag.

Är det nån annan än jag som gillar grön/blå 542 allra bäst, jämfört med Fluscand, Flunitrazepam Merck, tom de gamla vita ropparna?

Jag håller med dig
Citera
2008-12-23, 11:15
  #19
Medlem
ImmanuelFjants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ImmanuelFjant
OnT: Saknar tyvärr erfarenhet av flunitrazepam hittills, men vill gärna prova någon gång - speciellt med tanke på mina rätt så jävliga sömnproblem!

Bör nog tillägga att nej, det där är inte ett försök till kranfiske...
Citera
2008-12-23, 11:31
  #20
Medlem
UZIdoesITs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av alprazolam_
Tycker du dom är överskattade i flumsyfte?
Själv tycker jag dom tillhör de allra bästa i just det syftet, extremt mycket eufori på dom. Tycker iaf jag.

Är det nån annan än jag som gillar grön/blå 542 allra bäst, jämfört med Fluscand, Flunitrazepam Merck, tom de gamla vita ropparna?

Hehe ja 542'orna var speciella...
Citera
2008-12-23, 11:53
  #21
Medlem
alprazolam_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av UZIdoesIT
Hehe ja 542'orna var speciella...
Ja! Dom gröna skulle ju tex inte gå att röka, men det visade sig snabbt att dom tom var bättre att röka än de vita föregångarna. Det var inte bara jag, utan flera andra oxå som tyckte samma sak. Nu var det ju åratal sedan man såg röken av sådana, men för... ja vad kan det vara? 7-8år sedan, så hade jag och en vän både gröna och vita; och iaf jag tyckte de grönblå var bättre. Speciellt att röka, då det blev så extremt lite pulver av de vita. Vi krossade 2st i stöten och hällde över holken, och knackade sedan pipan "lite lätt" i bordet; så pulvret skulle "åka" ner och blandas med knatchen. Sen var det bara att elda och suga i sig för kung och fosterland, och riktigt känna hur det kickar mer och mer och mer; medans man håller inne.
Citera
2008-12-23, 11:58
  #22
Medlem
UZIdoesITs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av alprazolam_
Ja! Dom gröna skulle ju tex inte gå att röka, men det visade sig snabbt att dom tom var bättre att röka än de vita föregångarna. Det var inte bara jag, utan flera andra oxå som tyckte samma sak. Nu var det ju åratal sedan man såg röken av sådana, men för... ja vad kan det vara? 7-8år sedan, så hade jag och en vän både gröna och vita; och iaf jag tyckte de grönblå var bättre. Speciellt att röka, då det blev så extremt lite pulver av de vita. Vi krossade 2st i stöten och hällde över holken, och knackade sedan pipan "lite lätt" i bordet; så pulvret skulle "åka" ner och blandas med knatchen. Sen var det bara att elda och suga i sig för kung och fosterland, och riktigt känna hur det kickar mer och mer och mer; medans man håller inne.

Dom fanns i överflöd i min hemstad på den tiden..
Varenda jävel i kamratkretsen gick runt och sålde 100pack..
Och billiga var dom...

Härliga minnen =)
Citera
2008-12-23, 12:09
  #23
Medlem
Jungles avatar
Ja under en tid runt 2002 så fick jag 2 burkar fm1 elr gröna roppar(svenska)
för 700, alltså 200 för 700...d var tider det
Citera
2008-12-23, 13:02
  #24
Medlem
laserlasses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av alprazolam_
Tycker du dom är överskattade i flumsyfte?
Själv tycker jag dom tillhör de allra bästa i just det syftet, extremt mycket eufori på dom. Tycker iaf jag.

Är det nån annan än jag som gillar grön/blå 542 allra bäst, jämfört med Fluscand, Flunitrazepam Merck, tom de gamla vita ropparna?
Jag har iofersig ätit dom dagligen för att sova i 7 år och jag har xanor på dagen men vil jag flumma så tycker jag xanoren är mycke bättre
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback