Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2014-11-08, 21:36
  #241
Medlem
Vindhlers avatar
EliasAlucard, du är en pajas. Du har inte bevisat något i tråden, du ägnar dig enbart åt personangrepp och postar samma länkar och dokumentärer åter igen och igen, medans jag dissikerar dina länkar och pekar ut de felaktiga slutsatserna ur ett vetenskapligt perspektiv. Grattis, de enda du imponerar på är jönsar som NixJO (så, nu fick du också lite av min uppmärksamhet efter ditt andra försök) och tuffingen Magnet83, de som inte förstår sig på att vetenskap inte handlar om att skrika högst eller leka kränkt blatte.
__________________
Senast redigerad av Vindhler 2014-11-08 kl. 21:48.
Citera
2014-11-08, 22:30
  #242
Medlem
Det finns väl en ekofascistisk rörelse idag, den tillhör miljöpartiet. Att vi (för att följa tråden: Svenskar) får ge vika vår moderna livsstil, för att "lära" av negrer att bo i skithyddor, och "lära" av svartingar att mord är större än folktillhörighet, hör väl eko-fascism logisk till?

Eller ska vi drömma fram ett tillstånd där rivandet efter potatis som livsnödvändigt och politiskt ädelt?

Nej, fy fan. Vilka sjuka fantasier. Hitlers hundar levde nog bättre än större delen av hans bondebefolkning.

PS: Har någon sett Pasolinis "Sodoms 120 dagar", där överheten ägnar sig åt att stoppa ekologisk bajs i munnen på en äcklad men kuvad underklass? Jag tror den gjordes 1975. Den handlar nog i grund och botten om ett slags "politiskt" sinnelag, oavsett höger eller vänster. Jag skulle gärna se en modern politisk analys av filmen...

Dream on.

http://www.imdb.com/title/tt0073650/?ref_=nm_flmg_wr_11
__________________
Senast redigerad av femlitersbongen 2014-11-08 kl. 22:46.
Citera
2014-11-08, 22:49
  #243
Medlem
EliasAlucards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vindhler
EliasAlucard, du är en pajas.
Nej då, du är pajasen här som tar dig själv på för stort allvar.

Citat:
Ursprungligen postat av Vindhler
Du har inte bevisat något i tråden
Klart jag har, dock är det upp till läsarna att kolla in dokumentärerna och läsa länkarna jag postat, att avgöra. Jag bara länkar till redan bevisad information. Du länkar till dumheter och desinformation från Loren Cordain.

Ta som exempel ditt skitsnack om att vitamin B12 är omöjligt att få i sig om man är vegan utan kosttillskott... hör och häpna: det är ganska vanligt att sojamjölk berikas med både vitamin B12 och kalcium.

Du är en intellektuellt oärlig agendaclown.

Citat:
Ursprungligen postat av Vindhler
du ägnar dig enbart åt personangrepp och postar samma länkar och dokumentärer åter igen och igen, medans jag dissikerar dina länkar och pekar ut de felaktiga slutsatserna ur ett vetenskapligt perspektiv.
Du har varken pekat ut felaktigheter eller dissikerat ett skit, det är snarare jag som dissikerar dina inlägg.

Citat:
Ursprungligen postat av Vindhler
Grattis, de enda du imponerar på är jönsar som NixJO (så, nu fick du också lite av min uppmärksamhet efter ditt andra försök) och tuffingen Magnet83, de som inte förstår sig på att vetenskap inte handlar om att skrika högst eller leka kränkt blatte.
Fast det är fler än dem, om man nu skall räkna. Och både NixYO och Magnet83 är betydligt seriösare och mer objektiva medlemmar än vad du är. Vem fan har du imponerat på egentligen? Om vi nu skall kukfäkta egoskryt alltså.

Inse istället att du har helt fel om veganism, och att ett ekofascistiskt samhälle inte handlar om att folkmörda 99% av mänskligheten (du har kraftiga anti-sociala drag om du hellre vandrar omkring i skogen och stirrar på djur i flera timmar i någon sakrosankt vördnad och samtidigt hatar 99% av mänskligheten).

Apropå hat... här har du förresten ett passionerat tal med mycket känsla av Charlie Chaplin som kan få dig att tänka om lite:

A Message To Humanity!: https://www.youtube.com/watch?v=-RYlAPjyNm8

^^ Man får ha lite överseende med den egalitära, humanistiska demokratipropagandan, men budskapet är ganska träffande på många sätt och vis.

Om ekofascism skall vara en seriös ideologi som tas på allvar och sätts i verket, då måste den formulera intellektuella, gröna lösningar, som t.ex. veganism och industrihampa och visserligen inte lika viktig i sammanhanget som de två föregående exemplen, öppen källkod (vars återanvändning av mjukvara och eliminering av gigantiska mjukvaruföretag som kodar om hjulet från scratch i penningens namn och således bidrar till förstörelsen av miljön, också är en grön ideologi). Förstår du att ekofascism inte är socialdarwinism?

Att du är djupt pessimistisk och misantropisk är en sak, men ekofascism handlar om en grön―totalitär om så krävs―ideologi. Blanda inte in dina anti-sociala personlighetsdrag i ideologier, och överlåt intellektuella ideologier åt folk som kan tänka och håll dig du till ditt hedniska flum, så lovar jag dig att allt kommer att sluta mycket bättre.
__________________
Senast redigerad av EliasAlucard 2014-11-08 kl. 23:23.
Citera
2014-11-08, 22:56
  #244
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EliasAlucard
Nej då, du är pajasen här som tar dig själv på för stort allvar.

Klart jag har, dock är det upp till läsarna att kolla in dokumentärerna och läsa länkarna jag postat, att avgöra. Jag bara länkar till redan bevisad information.

Ta som exempel ditt skitsnack om att vitamin B12 är omöjligt att få i sig om man är vegan utan kosttillskott... hör och häpna: det är ganska vanligt att sojamjölk berikas med både vitamin B12 och kalcium.

Du är en intellektuellt oärlig agendaclown.

Du har varken pekat ut felaktigheter eller dissikerat ett skit, det är snarare jag som dissikerar dina inlägg.

Fast det är fler än dem, om man nu skall räkna. Vem fan har du imponerat på egentligen? Om nu skall kukfäkta egoskryt alltså.

Inse istället att du har helt fel om veganism, och att ett ekofascistiskt samhälle inte handlar om att folkmörda 99% av mänskligheten (du har kraftiga anti-sociala drag om du hellre vandrar omkring i skogen och stirrar på djur i flera timmar i någon sakrosankt vördnad och samtidigt hatar 99% av mänskligheten).

Apropå hat... här har du förresten ett passionerat tal med mycket känsla av Charlie Chaplin som kan få dig att tänka om lite:

A Message To Humanity!: https://www.youtube.com/watch?v=-RYlAPjyNm8

^^ Man får ha lite överseende med den egalitära, humanistiska demokratipropagandan, men budskapet är ganska träffande på många sätt och vis.

Om ekofascism skall vara en seriös ideologi som tas på allvar och sätts i verket, då måste den formulera intellektuella, gröna lösningar, som t.ex. veganism och industrihampa och visserligen inte lika viktig i sammanhanget som de två föregående exemplen, öppen källkod (vars återanvändning av mjukvara och eliminering av gigantiska mjukvaruföretag som kodar om hjulet från scratch i penningens namn, bara bidrar till förstörelsen av miljön). Förstår du att ekofascism inte är socialdarwinism?

Att du är djupt pessimistisk och misantropisk är en sak, men ekofascism handlar om en grön―totalitär om så krävs―ideologi. Blanda inte in dina anti-sociala personlighetsdrag i ideologier, och överlåt intellektuella ideologier åt folk som kan tänka och håll dig du till ditt hedniska flum, så lovar jag dig att allt kommer att sluta mycket bättre.

Fast, i likhet med alla sadister, så döljer du bara dina fantasier om utopia, som en ursäkt att få verka ditt hatiska snusk över syndarna som du berättigat dig själv att straffa? Kolla in filmen jag nämnde. Den handlar om dig, och bajset på skeden är ditt, och garvet är ditt, och framtiden är din. Den är varken folklig eller god. Vind sträcker en hand till dig av en anledning - ni liknar varandra. Bara det att du lider av självgoda illusioner bakom din mask av fullkomlig ond sadism.

Jag slår vad om att du kommer gilla Ingmar Bergman när du blir stor.
__________________
Senast redigerad av femlitersbongen 2014-11-08 kl. 22:59.
Citera
2014-11-08, 23:07
  #245
Medlem
EliasAlucards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av femlitersbongen
Fast, i likhet med alla sadister, så döljer du bara dina fantasier om utopia, som en ursäkt att få verka ditt hatiska snusk över syndarna som du berättigat dig själv att straffa? Kolla in filmen jag nämnde. Den handlar om dig, och bajset på skeden är ditt, och garvet är ditt, och framtiden är din. Den är varken folklig eller god. Vind sträcker en hand till dig av en anledning - ni liknar varandra. Bara det att du lider av självgoda illusioner bakom din mask av fullkomlig ond sadism.
Jag har ju som filmentusiast redan sett skitfilmen Salo, det var många år sedan nu och det är en helt meningslös film (jag blev inte särskilt äcklad för övrigt) och den har absolut inget med ekofascism att göra.

Miljöpartiet är för övrigt inte ekofascister, utan snarare bara islam- och negervurmande, vänsteregalitära kommunister, som har kapat miljöfrågan, och livnär sig politiskt genom att låtsas vurma för miljö och natur. Detta eftersom de vet att ingen är intresserad av att rösta på deras black power ideologi utan miljöprofilen (som de för övrigt inte ens bryr sig om, eftersom de aldrig har nämnt det miljövänligaste som finns: industrihampa).

Och det vore bra om du inte gav Vindhler några komplimanger genom att jämföra honom med mig; han kan få för sig att han är bättre än vad han egentligen är i så fall.

Citat:
Ursprungligen postat av femlitersbongen
Jag slår vad om att du kommer gilla Ingmar Bergman när du blir stor.
Hans film det sjunde inseglet var, om än en häftig, psykedelisk handling (spela schack med döden), allt annat än bra.

Nu skall jag om du ursäktar mig, dricka klart min sojamjölk!
__________________
Senast redigerad av EliasAlucard 2014-11-08 kl. 23:12.
Citera
2014-11-08, 23:19
  #246
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EliasAlucard
Jag har ju som filmentusiast redan sett skitfilmen Salo, det var många år sedan nu och det är en helt meningslös film (jag blev inte särskilt äcklad för övrigt) och den har absolut inget med ekofascism att göra.

Miljöpartiet är för övrigt inte ekofascister, utan snarare bara islam- och negervurmande, vänsteregalitära kommunister, som har kapat miljöfrågan, och livnär sig politiskt genom att låtsas vurma för miljö och natur. Detta eftersom de vet att ingen är intresserad av att rösta på deras black power ideologi utan miljöprofilen (som de för övrigt inte ens bryr sig om, eftersom de aldrig har nämnt det miljövänligaste som finns: industrihampa).

Och det vore bra om du inte gav Vindhler några komplimanger genom att jämföra honom med mig; han kan få för sig att han är bättre än vad han egentligen är i så fall.

Hans film det sjunde inseglet var, om än en häftig, psykedelisk handling (spela schack med döden), allt annat än bra.

Nu skall jag om du ursäktar mig, dricka klart min sojamjölk!


Filmen är det mest relevanta dokument vi har av vår moderna demokrati, om man förmår att symbolisera den. (Jag såg den som ett äckeltest när jag var femton, har aldrig glömt den sedan dess.)

Tja, vad ska en uttjatad Vindhler göra, när han försöker bli grön! Han har nog mest tråkigt efter valet, gissar jag. Tror inte han är mer nazist än vad han är obstinat.

Och vem fan är inte det!
Citera
2014-11-08, 23:36
  #247
Medlem
Förresten, för jag är full och uttråkad, så ger jag en kort-kort av Salo.

Den visar demokratisk korruption. (Internt giftermål - sadisterna gifter sig med varandras dörrar.)
Den visar demokratisk manipulation. (Tillfångatagande av ungdomen.)
Den visar sadismens makt. (Tvångsätandet av bajs och förnedring.)
Den visar demokratisk försvarstal. (Ritualmässigt historieberättandet av sadismens erövringar.)
Den visar rättfärdigande av makten som känslomässigt medhårsstyrkande. (Pianospelandet under berättelserna av de sadistiska böjelserna.)
Den visar framtiden som renodlad diktatur under de sadistiska böjelserna. (Pianospelarens självmord, och den rena tortyren där man sticker ut ögonen på offret i framtidens kikare.)

Det är vad den demokratiska klassen har att erbjuda tror jag. Den är baserad på sadistiska böjelser (pengatjänande och människoförakt) och musikaliskt dold berättelse (journalism). Fast, i slutet, liksom hos Passolini, är allt som återstår plåga och tortyr.

Det är framtiden. Ingen ekologism, inte nationalism - bestraffande demokrati, och vi är nära.

Saló är en framtidsvision, bättre beskriven än Orvells 1984. Vi styrs inte av kontroll. Vi styrs av maktkåta människoplågare.
__________________
Senast redigerad av femlitersbongen 2014-11-08 kl. 23:48.
Citera
2014-11-10, 22:58
  #248
Medlem
NixYOs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EliasAlucard
Det finns aminosyror som tas upp direkt utan matsmältning; så kallade BCAA-aminosyror. Det fullvärdiga proteinet i hampafrön behöver ju självklart smältas lite i magen, men det tas upp nästan lika snabbt som BCAA, eftersom hampaprotein är till dess sammansättning mycket likt vår blodplasma.

[...]

I ett rent och totalt miljövänligt ekofascistiskt samhälle skulle man kunna klara av 100 miljarder människor på den här planeten utan större problem, om man tillämpade stora fält där det odlades a) industrihampa i b) vertical farming skyskrapor och c) alla tvingades äta veganskt. Vanlig cannabis med höga halter THC och CBD behövs även i rekreationella och medicinska syften för att lugna ner och läka vanligt folk, göra dem glada, harmoniska och mindre deprimerade.

Om något så får det ju vara ett bra bevis på köttätandets och fossila bränslens underlägsenhet att denna underlägsna skitmetodologi knappt klarar av att mätta 7 miljarder människor. Så mycket för dina "traditionella" metoder (som för övrigt har sina styrkor men är överlag skit).

https://en.wikipedia.org/wiki/Industrial_hemp
https://en.wikipedia.org/wiki/Vertical_farming
Vad tror du om dessa hampaprodukter?
Priser för oss som bo i Europa:

http://www.healing-source.com/orders_10_b.htm#EUROPE
Hemp Hearts (shelled hemp seeds)
1 CASE (9 lbs)
9 one lb tubs (10x 454 g)
Price: €75.00
Plus Shipping & Handling: €28.00

Hemp Hearts (REDUCED FAT) Flakes
1 CASE (9 lbs)
9 one lb tubs (9x 454 g)
Price: €92.00
Plus Shipping & Handling: €28.00

Hemp Hearts (REDUCED FAT) Powder
1 CASE (9 lbs)
9 one lb tubs (9x 454 g)
Price: €92.00
Plus Shipping & Handling: €28.00
Citera
2015-03-19, 11:30
  #249
Medlem
TetrisNinjas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EliasAlucard
Men du är ju fan dum på riktigt! Jag länkade till KINASTUDIEN och OKINAWASTUDIEN i det inlägget, som dokumentärhelvetet Forks over Knives är baserad på.

Förväntar du att jag ska torka arslet åt dig också eller? Du får helt enkelt ta och kolla på dokumentären på egen hand istället för att framstå som det hjärnhandikapp du är genom att konstant ställa samma frågor och förvänta dig att jag skall förklara allt åt dig i detaljnivå. Jag har länkat till utmärkta studier och dokumentärer, kolla upp dem om du verkligen vill veta något.
Nu är inte jag någon köttätare, och jag har ingen lust att bli det heller. Men det är viktigt att även vara kritisk mot den forskning som stödjer ens egna åsikter.

Just Kinastudien har blivit väldigt kritiserad, och det hävdas att den har blivit ''debunked'' ett flertal gånger (googla bara på ''China study debunked''. Här är t.ex. en studie som inte fann någon koppling mellan förtärandet av kött och en ökad risk för de sjukdomar som nämnts här: http://ajcn.nutrition.org/content/ea...3.062638.short
Citera
2015-03-21, 16:05
  #250
Medlem
EliasAlucards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NixYO
Vad tror du om dessa hampaprodukter?
All hampa är bra skit!

Har precis ätit en kopp nudlar med vegansk sojafärs och skalade hampafrön

Citat:
Ursprungligen postat av TetrisNinja
Nu är inte jag någon köttätare, och jag har ingen lust att bli det heller. Men det är viktigt att även vara kritisk mot den forskning som stödjer ens egna åsikter.
Absolut. Dogmatism bör alltid undvikas. Samtidigt bör man ju även vara skeptisk till anti-veganska studier

Citat:
Ursprungligen postat av TetrisNinja
Just Kinastudien har blivit väldigt kritiserad, och det hävdas att den har blivit ''debunked'' ett flertal gånger (googla bara på ''China study debunked''. Här är t.ex. en studie som inte fann någon koppling mellan förtärandet av kött och en ökad risk för de sjukdomar som nämnts här: http://ajcn.nutrition.org/content/ea...3.062638.short
Sedan är det nog enorm skillnad på köttet som äts i gulingländer och köttet som äts i USA. Och från ett ekofascistiskt perspektiv vill jag mena att det inte bara handlar om hur nyttigt eller onyttigt kött är för ens personliga hälsa, utan snarare hur det påverkar hela biosfären att människor äter kött.

Det är alltså en etisk fråga rent generellt. Miljövänlighet (som mentala dvärgar à la Vindhler är emot eftersom de tror att det gör dem mindre manliga eller något liknande korkat och omoget tankesätt) handlar inte bara om att minska koldioxidutsläpp utan även om att respektera evolutionens frukter.

Dessutom är veganism framtidens mat helt enkelt. Kan du föreställa dig att rymdmänniskor kommer ta med sig kossor och höns i deras framtida Star Trek-liknande rymdskepp?
__________________
Senast redigerad av EliasAlucard 2015-03-21 kl. 16:10.
Citera
2015-03-21, 22:08
  #251
Medlem
TetrisNinjas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EliasAlucard
Sedan är det nog enorm skillnad på köttet som äts i gulingländer och köttet som äts i USA. Och från ett ekofascistiskt perspektiv vill jag mena att det inte bara handlar om hur nyttigt eller onyttigt kött är för ens personliga hälsa, utan snarare hur det påverkar hela biosfären att människor äter kött.

Det är alltså en etisk fråga rent generellt. Miljövänlighet (som mentala dvärgar à la Vindhler är emot eftersom de tror att det gör dem mindre manliga eller något liknande korkat och omoget tankesätt) handlar inte bara om att minska koldioxidutsläpp utan även om att respektera evolutionens frukter.

Dessutom är veganism framtidens mat helt enkelt. Kan du föreställa dig att rymdmänniskor kommer ta med sig kossor och höns i deras framtida Star Trek-liknande rymdskepp?
Nej, det framstår inte som helt rimligt, snarare ganska medeltida. Du gav just Vulcanerna som ett exempel, och det är för mig rätt så uppenbart att avskaffandet av vårt köttätande är att betrakta som nästa steg i människans utveckling, precis som när vi började använda vaccin eller bygga på höjden.

I ett mer teknokratiskt samhälle där vetenskapen styr mänsklighetens utveckling snarare än politiker, så kommer köttätandet anses vara en resursineffektiv och helt överflödig tradition.

Det finns inga bra argument för att vi ska äta kött. De enda två argumenten som inte är rakt av falska är att a) Det smakar gott, vilket är rent subjektivt och ett ganska kasst argument när vi faktiskt pratar om människans fortlevnad, och b) Att det är lättare än att vara vegan/vegetarian, vilket enbart är ett erkännande av att man är lat.

En viktig sak är att man fortsätter att prata om det, fortsätter att utbilda människor (Jag visade Forks over Knives för en person som numera har lagt av med sitt dagliga köttätande ). Även om jag inte äter helt veganskt än så har jag blivit anklagad för att vara militant vegan, men detta är något som jag bär med stolthet. Jag skulle säga att du har haft en viss påverkan på det .
Citera
2015-06-02, 09:01
  #252
Medlem
EliasAlucards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TetrisNinja
Nej, det framstår inte som helt rimligt, snarare ganska medeltida.
Ja, köttätande är efterblivet med andra ord.

Citat:
Ursprungligen postat av TetrisNinja
Du gav just Vulcanerna som ett exempel, och det är för mig rätt så uppenbart att avskaffandet av vårt köttätande är att betrakta som nästa steg i människans utveckling, precis som när vi började använda vaccin eller bygga på höjden.
Precis. Veganism är en framtidsfråga helt enkelt. Den ledande rasbiologen på 1900-talet, John R. Baker, beskrev människan som ett domesticerat djur, och veganism är helt enkelt nästa steg i domesticeringen av människan. Helt enkelt ta rovdjuret ur oss så att vi eventuellt kan bli en Krypton-liknande utopi (alltså som i första Supermanfilmen, inte som i dystopiska Man of Steel).

Just vulkanerna är väl mer av ett exempel på manlig veganism, även om de kanske inte gick in så detaljerat för det i Star Trek, varför vulkanerna är veganer. Men det är viktigt att skilja på manlig och kvinnlig veganism (i.e., mainstreamveganism). Kvinnlig veganism handlar om hur synd det är om djuren, hur djuren lider och liknande sentimentalt snack. Som om alla djur skulle sluta lida eller slaktandet skulle upphöra, så fort alla människor blev veganer. Husdjuren då? Cirkusdjuren? Zoodjuren? Dessa måste också ha deras föda, och en hel del av dem är renodlade carnivorer (framförallt de stora kattdjuren). Sedan har vi det här med klonat kött som kvinnliga veganer inte har några moraliska problem med.

Så den kvinnliga veganismen är bara nonsensprat (som alltid när det kommer till kvinnor). Manlig veganism är inte lika lipmesig och förespråkar istället veganism eftersom det är miljövänligare, hälsosammare för ens kropp och betydligt godare. Alltså logiskt, som Spock brukar säga

Citat:
Ursprungligen postat av TetrisNinja
I ett mer teknokratiskt samhälle där vetenskapen styr mänsklighetens utveckling snarare än politiker, så kommer köttätandet anses vara en resursineffektiv och helt överflödig tradition.
Precis. Kunde inte sagt det bättre själv Och alla traditioner är inte alltid av godo. Detta är något som Evola-tomtar à la Vindhler har svårt att förstå.

Citat:
Ursprungligen postat av TetrisNinja
Det finns inga bra argument för att vi ska äta kött. De enda två argumenten som inte är rakt av falska är att a) Det smakar gott, vilket är rent subjektivt och ett ganska kasst argument när vi faktiskt pratar om människans fortlevnad, och b) Att det är lättare än att vara vegan/vegetarian, vilket enbart är ett erkännande av att man är lat.
Eller kass. Veganism kräver lite mer förståelse för och kunskap inom näringslära. De flesta människor har ingen koll som helst vad gäller näring, och bara stoppar i sig allt möjligt de tycker är gott, som en ansvarslös unge. Därför blir det lättare för dessa fårskallar att äta kött för att tillgodose deras näringsbehov. Vi däremot som har full koll på både mikro- och makronutrienterna, vi är tillräckligt avancerade för att köra veganskt, deffa och bygga muskler samtidigt, och må tusen gånger bättre av veganismen.

Citat:
Ursprungligen postat av TetrisNinja
En viktig sak är att man fortsätter att prata om det, fortsätter att utbilda människor (Jag visade Forks over Knives för en person som numera har lagt av med sitt dagliga köttätande ). Även om jag inte äter helt veganskt än så har jag blivit anklagad för att vara militant vegan, men detta är något som jag bär med stolthet. Jag skulle säga att du har haft en viss påverkan på det .
Låter bra Kul att jag inspirerar:

http://i1006.photobucket.com/albums/..._not_alone.jpg

Läs igenom min vegetariska proteinguide också, medan du ändå håller på:

http://www.forumbiodiversity.com/sho...scuss-protein!

Poängen är att ekofascism om ekofascismen skall vara något bra och en positiv kraft att räkna med, måste helt enkelt förespråka kompromisslös (och om så krävs, totalitär) veganism. Helt enkelt lite strikthet när det kommer till sunda ideal. Vi människor har ett ansvar för biosfären, och då kan man inte vara en korkad lallare som beter sig som ett efterblivet djur.
__________________
Senast redigerad av EliasAlucard 2015-06-02 kl. 09:55.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback