Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2008-12-21, 19:45
  #1
Medlem
nollans avatar
Döm om min förvåning när jag inte kunde hitta någon tråd om detta?

I alla fall, jag förstår att sporten utvecklats enormt och att jämförelser individuella utövare osv. emellan kan vara svåra att göra eller orättvisa, men vem anser ni vara genom tiderna världens bästa fighter? Jag är inte så himla påläst men han Fedor verkar helt ostoppbar, right?

Vi kan ju för sakens skull undvika diskussioner om att Mike Tyson inte skulle ha en chans i oktagonen också...

(Någon får övrigt förklara för mig varför Randy Couture är ett så himla stort namn i MMA)
Citera
2008-12-21, 19:50
  #2
Medlem
mmas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nollan
Döm om min förvåning när jag inte kunde hitta någon tråd om detta?

Lätt, för sådana trådar är som svarta hål i rymden, tar aldrig slut och det blir mest "nä jo nä jo nä jo" i dom :-D

Svar på frågan? Har inte den blekaste aning, men det måste ju vara chuck norris.

Fö är fedor självklart inte ostoppbar, gjorde en fin dans mot fujita som kunde slutat illa.
Citera
2008-12-21, 20:25
  #3
Medlem
nollans avatar
mma som nick. Nu gör du mig besviken

Han är så klart inte ostoppbar, men praktiskt taget verkar det ju fan som det om man kikar på hans record. Men vad säger du om Gracie-klanen, Couture, Nogueira och alla dem då?
Citera
2008-12-21, 20:32
  #4
Medlem
JesusBronsons avatar
Chuck norris Chuck Norris Chuck Norris. Gå in på chucknorrisfacts och läs dom mördande bevisen...
Citera
2008-12-21, 20:36
  #5
Medlem
Procrastinators avatar
Rickson by armbar.
Citera
2008-12-21, 20:37
  #6
Medlem
leguanens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JesusBronson
Chuck norris Chuck Norris Chuck Norris. Gå in på chucknorrisfacts och läs dom mördande bevisen...

Håller klart med, Chuck Norris är kung
Citera
2008-12-21, 20:37
  #7
Medlem
Emilio7s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nollan
Döm om min förvåning när jag inte kunde hitta någon tråd om detta?

I alla fall, jag förstår att sporten utvecklats enormt och att jämförelser individuella utövare osv. emellan kan vara svåra att göra eller orättvisa, men vem anser ni vara genom tiderna världens bästa fighter? Jag är inte så himla påläst men han Fedor verkar helt ostoppbar, right?

Vi kan ju för sakens skull undvika diskussioner om att Mike Tyson inte skulle ha en chans i oktagonen också...

(Någon får övrigt förklara för mig varför Randy Couture är ett så himla stort namn i MMA)


Omöjligt att svara på då alla fighters/elitidrottare/kampsportare omöjligt har kunnat möta varandra. Och för att vara världens bästa fighter så ska man ju ha mött ALLA, och dessutom spöat ALLA.

Man kan däremot snacka om vilken fighter som är bäst för tillfället pound for pound, men inte ens där kan man egentligen riktigt avgöra vem som är den bästa fighter eftersom en fighter som anses som medelmåttig kanske spöar mästaren i en organisation bara för att mästaren har svårt för just dennes stil.

Så tänk om en kille med ett record på 1 win och 80 losses spöar t.ex Anderson Silva 3 matcher i rad fastän han får stryk av alla andra han möter, är denne person världens bästa fighter då?

(Jag förstår att detta är ganska orealistiskt, men ni fattar nog min poäng)

Det är stor skillnad på att ha en favorit, och att ha en som HITILLS och ÄN SÅ LÄNGE är "bäst" i sin organisation.

Detta inlägget kanske blev lite flummigt, men jag hoppas att ni fattar vad jag menar.
Citera
2008-12-21, 20:39
  #8
Medlem
Emilio7s avatar
Och Couture är hypad för att han alltid lyckas överraska när han fightas som underdog vilket han ganska ofta har fått göra.

Tror att han är mer populär för sin personlighet och sitt mod...
Citera
2008-12-21, 21:03
  #9
Medlem
yordonyxs avatar
Ligger inte Rickson Gracie rätt bra till på listan bland de bästa fighters?
Citera
2008-12-21, 21:03
  #10
Medlem
nollans avatar
Nä men liksom, ingen har ju några större problem att köpa att t.ex. Pelé är världens genom tiderna bästa fotbollspelare även om han inte mött varenda jävel. Självfallet är ju fotboll inte samma sak, men ni förstår nog.
Citera
2008-12-21, 21:08
  #11
Medlem
Inom MMA finns det ju bara en man kan säga om man är seriös och det är Fedor. Han är bara bäst that's it.
Citera
2008-12-21, 21:10
  #12
Medlem
Butterbean?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback