Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2008-12-21, 15:48
  #1
Avstängd
Wands avatar
Kollade precis på Stalking Santa en "dokumentär" om 2st nördar som försöker bevisa att tomten finns. De gör massa olika testar och intervjuer med mera. Jag tror inte just att den filmen är seriös googlade lite men hittade inget där det står om det är en komedi med skådespelare eller om den är sann.
I filmen ialf så visar dem lite olika bilder på tomten bland annat hieroglyfer där det står en "gubbe" i vitt skägg och 2 renar jämte sig och delar ut presenter och dem pratar också om 2st forskare som såg tomten på Arktis då dem tog en bild på honom försvann dem. Är det nu så att den bilden inte är fejkad så borde det ju ha ett samband med dagens tomte. Likaså pratar dem om att ett lands BNP görs mellan Thanksgiving och Nyår och att om då tomten skulle finnas så skulle det förstöra ett hela världens ekonomi då alla skulle sluta köpa julklappar för man får ju endå klappar av tomten. Nu är det inte så att jag tror på detta men man får sig en funderare över att han skulle ju kunna finnas men styrande i världen döljer det på något sätt. Någon som vet mer eller har läst om dem här bilderna jag pratar om? Likaså folk som sätt filmen vad säger ni, skulle det kunna stämma?



Mvh
__________________
Senast redigerad av Wand 2008-12-21 kl. 15:52.
2008-12-21, 19:05
  #2
Medlem
Snorlyktans avatar
http://www.imdb.com/title/tt0811082/

Notera orden "comedy" och "mockumentary". Säger det mesta, egentligen.
2008-12-21, 19:14
  #3
Avstängd
Wands avatar
Säg vad ni vill det jag ville få fram var finns dessa bilder?
Något som stämmer till 100 som är med i filmen är ju det att landets BNP "görs" mellan thanksgiving och nyår så vad skulle hända om tomten fanns och gav alla gratis klappar? Det låter sjukt men finns ju fler Konspirationer på FB som är sjukare. Ville bara starta en diskussion om det.


Mvh
2008-12-21, 19:59
  #4
Medlem
Kingen_kings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wand
Säg vad ni vill det jag ville få fram var finns dessa bilder?
Något som stämmer till 100 som är med i filmen är ju det att landets BNP "görs" mellan thanksgiving och nyår så vad skulle hända om tomten fanns och gav alla gratis klappar? Det låter sjukt men finns ju fler Konspirationer på FB som är sjukare. Ville bara starta en diskussion om det.


Mvh
Gick du på den lätta?
Herregud... Skaffa dej ett liv. Eller läs på åtminstone.
2008-12-21, 20:12
  #5
Avstängd
Wands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kingen_king
Gick du på den lätta?
Herregud... Skaffa dej ett liv. Eller läs på åtminstone.

Så du menar att det inte stämmer? Nä jag har inte läst på så himla mycket om det så jag ska verkligen inte käfta emot men det låter ganska logiskt att julen gör så BNP't ökar som fan för ett land under jul.


När du säger skaffa dEJ ett liv så förstår jag inte riktigt vad du menar?
2008-12-22, 02:32
  #6
Medlem
Axells avatar
Funderar nog på att skapa en tråd om påskharen finns. Aja att tro på att tomten finns är ju sjukt.
2008-12-22, 10:31
  #7
Medlem
SLOBs avatar
Ingen konspiration. Tråd låst.

/MOD

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback