2023-08-13, 16:42
Medlem
I mina yngre dar så var väldigt många annonser prydda med texten "jag pratar bara svenska" för att försöka slippa allt jävla pack som ringde och skulle pruta 50% på priset som var utsatt, vet inte hur framgångsrikt detta var dock..

Men har inte sett detta i samma utsträckning längre, är det för att det bara är araber som använder sig av blocket eller för att man direkt skulle få en nazist och rasist stämpel om man gjorde detta nu?
Citera
2023-08-30, 23:31
Medlem
Kan någon begripa hur det kan vara så väldigt många helt nya, oöppnade airpods pro 2 gen. Jag vill ha ett par men hur kommer det sig att alla kostar runt 1500kr när nypris är typ 3000kr?

Aldrig sett liknande på prisdump?! Eller är majorittt kina kopior? Finns ju regnade serie nr som det går att se på Apples hemsida men blir ändå inte klok..
Citera
2023-08-31, 19:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mmmokey
Kan någon begripa hur det kan vara så väldigt många helt nya, oöppnade airpods pro 2 gen. Jag vill ha ett par men hur kommer det sig att alla kostar runt 1500kr när nypris är typ 3000kr?

Aldrig sett liknande på prisdump?! Eller är majorittt kina kopior? Finns ju regnade serie nr som det går att se på Apples hemsida men blir ändå inte klok..
Skulle gissa att det är kina. Många säljs även med ett registrerat serienummer som skriver att garantin gäller. Men då har många samma serienummer.
Citera
2023-09-07, 15:20
Medlem
martzinks avatar
Drygt nu när man inte längre kan se alla bevakningar samlat, jättedåligt!
Hände tidigare i år men backades efter ett kort tag, nu är eländet tillbaka igen.

Man får ett meddelande: Nu kan du inte längre se annonser från alla bevakningar samlat. Annonserna finns självklart kvar under de enskilda bevakningarna.

Vad försöker blocket vinna på detta?
Har någon lyckats knäcka detta så man ser alla bevakningar samlat?
Citera
2023-09-07, 23:21
Medlem
-Unknowns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av martzink
Drygt nu när man inte längre kan se alla bevakningar samlat, jättedåligt!
Hände tidigare i år men backades efter ett kort tag, nu är eländet tillbaka igen.

Man får ett meddelande: Nu kan du inte längre se annonser från alla bevakningar samlat. Annonserna finns självklart kvar under de enskilda bevakningarna.

Vad försöker blocket vinna på detta?
Har någon lyckats knäcka detta så man ser alla bevakningar samlat?

Kunde fan inte hålla med mer, fyfan vad trött jag blir på dom. Såg din recension på trustpilot (ganska säker på att det är din iaf) och blev riktigt glad när jag såg att du hade skrivit här också så att man kan bolla med åtminstone en person som förstår en och är lika frustrerad som en. Vi måste kunna sätta emot dom på något sätt, detta är fan inte okej och helt ärligt så stör det min vardag enormt mycket nu. Man kan ha 20 bevakningar totalt och om det kommer ut en ny annons på varje bevakning tätt inpå så måste jag alltså gå in på varje enskild bevakning för att se vad som kommit? Varje gång? Sjukaste jag hört? Det leder till minst 40-50 klick varje gång. Varför inte bara samla allting som förut, varför ska man dryga till sig?
Citera
2023-09-14, 15:13
Medlem
-Unknowns avatar
Verkar som att många klagat, funktionen är tillbaka igen
Citera
2023-11-13, 14:14
Medlem
Fick meddelande att någon ville ha mitt telefonnummer sekunderna efter annonsen kom upp. Är det normalt? Skrev tillbaka och frågade om personen bodde i orten i fråga och om denne var intresserad och hade några frågor om produkten så får väl se vad som händer
Citera
2023-12-05, 17:40
Medlem
David Banners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av qwcl
I mina yngre dar så var väldigt många annonser prydda med texten "jag pratar bara svenska" för att försöka slippa allt jävla pack som ringde och skulle pruta 50% på priset som var utsatt, vet inte hur framgångsrikt detta var dock..

Men har inte sett detta i samma utsträckning längre, är det för att det bara är araber som använder sig av blocket eller för att man direkt skulle få en nazist och rasist stämpel om man gjorde detta nu?

Har nyligen sålt bil på blocket. Kan bara säga en sak: HEMSKT

Skrev "inga sista priset kompisar" eller bilhandlare blev ändå kontaktad av nämnda pack som ska pruta i chatten. Blocket bilannons betyder öppet hus för brottsdömda tattare, zigenare, brushor, jugge-bilhandlare och liknande gangsters.

Det gäller att sålla bort dem som inte kan stava, bara skriver "bilen kvar? ditt nr ?" "20 tusen jag hämtar, snabb affär." "svara då !!" "??"

Så hittar man en vettig spekulant: SVENSK medelåldersman, som skriver MVH +för och efternamn...Vilken lycka !

Så kan man äntligen ta bort annonsen och säga adjö till sista priset kompisarna som får leta vidare.
Citera
2023-12-16, 12:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av David Banner

Skrev "inga sista priset kompisar" eller bilhandlare blev ändå kontaktad av nämnda pack som ska pruta i chatten. Blocket bilannons betyder öppet hus för brottsdömda tattare, zigenare, brushor, jugge-bilhandlare och liknande gangsters.

Det gäller att sålla bort dem som inte kan stava, bara skriver "bilen kvar? ditt nr ?" "20 tusen jag hämtar, snabb affär." "svara då !!" "??"

Så hittar man en vettig spekulant: SVENSK medelåldersman, som skriver MVH +för och efternamn...Vilken lycka !

Så kan man äntligen ta bort annonsen och säga adjö till sista priset kompisarna som får leta vidare.
För min del så är det bara svenskar som håller på och prutar på annonsen som man lade upp, folk kommer med skambud och ger fan i att besvara deras meddelanden.
Inte sålt på Blocket innan, tycker nog att Facebook Marketplace är bättre. Vill folk inte ha varan så hör de helt enkelt inte av sig heller.

Nu kanske presentkort är svårsålda men de får ändå 1000kr rabatt på resan, har dock inte bråttom med att sälja produkten så jag kan vänta.
Citera
2023-12-27, 00:39
Medlem
Försöker skapa en sökning med lite villkor men vet inte om det går på Blocket.

Ett exempel: Säg att jag vill söka efter ett par byxor som är antingen röda, blå eller vita.
Jag vill söka både på "byxor" och "byxa", eftersom bägge varianterna ju kan vara använda i annonsen.

Så här nånting vill jag skriva: (byxa ELLER byxor) OCH (röd ELLER röda ELLER blå ELLER vita)

Men det verkar inte funka, så hur gör man? Går det ens? Det enda Blocket skriver om att "söka smart" är att man kan använda ELLER (OCH nämns inte).

Hoppas det går att förstå vad jag menar och är ute efter!
Citera
2024-01-17, 05:11
Medlem
-GGs avatar
Folk som säljer mobiler med trasiga skärmar, vem köper dessa?
Okej om företag köper in det av olika skäl, men nästan alla som annonserar riktar sig till privatpersoner.
Samsung och Iphones med fula, trasiga skärmar som man ändå vill ha hutlöst betalt för. Varför köpa det när man lika gärna kan hitta en hel till samma pris eller litet högre?
Senast redigerad av -GG 2024-01-17 kl. 05:16.
Citera
2024-01-17, 05:14
Medlem
-GGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av David Banner

Exakt. Jag blockerar hjärndöda invandrare direkt och väntar in en svensk (som oftast är en man). Han kommer förr eller senare och en smidig affär är några tangenttryck bort.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in